Ang. igangsætning.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Ang. igangsætning.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    mariajo2mariajo2
    Medlem

Hej
    Jeg svarer da lige på spørgsmålet om hvorfor jeg skal sættes igang…Det skal jeg fordi jeg har bækkenløsning, og den er så slem at jeg har været til fødselslægen 2 gange og snakket med hende om mine muligheder, deriblandt pks, som hun helst ville undgå. Jeg fik akut ks sidst, så derfor har ks- tanken ikke ligget så langt fra mig, men jeg er nu ganske tilfreds med denne løsning. Så jeg skal d. 19 ind kl. 8.30 og sættes igang! Og ja det er vildt at vide hvornår det sker, for sidst gik jeg 6 dage over tiden, og efter 23 timer og 7 cm åben blev det altså et ks, fordi fodtervandet var lysegrønt. Jeg glæder mig meget til at blive mor igen, og håber at jeg kan gennemføre en alm. fødsel denne gang.
    Knuser Maria

Anonym
    Gæst

Jeg har bestemt gode erfaringer med igangsættelser. Første gang fik jeg kun 1 stikpille, og så kom der gang i sagerne i løbet af 1 døgn. Her anden gang måtte jeg ind 2 dage i træk og have 1 stikpille, men så gik det til gengæld også pludselig super hurtigt!!!

Jeg håber du får en rigtig god fødsel 🙂

Kh Mette

MountainMountain
    Medlem

Hej Maria

Jeg fik et planlagt kejsersnit, da jeg fik min datter for snart 3 år siden, fordi hun lå i UK stilling.

Denne gang ligger bebs rigtigt, så en vaginalfødsel er udgangspunktet, men min bekymring er at jeg går over tid og skal sættes igang – det skulle vist ikke være så godt med et ar, da veer ved en igangsættelse er stærke og kan få arret til at gå op. Det blev jeg fortalt ved en samtale på sygehuset. Hvordan skal du sættes igang og har du talt med nogle omkring dette med arret?

Min fødselslæge sagde at noget ballonkateret kan sættes op, men jeg sagde nej tak til yderligere – drop og stikpiller, da der er en lille risiko og det var ok, at sige nej tak til dette – så bliver det er kejsersnit, hvis vi kommer så langt.

Knus Gitte

mariajo2mariajo2
    Medlem

Det er ikke farligt at blive sat igang, når man har fået kejsersnit før, der findes flere muligheder, en mildere stikpille, som ikke giver så voldsomme veer som den anden stikpille som man får hvis man ikke har fået ks, ballon kateter, og hvis man har udvidet sig lidt, så er der hindesprængning( så tager man vandet og venter på ens egne veer) Jeg mangler kun 1cm livmoderhals og er 1cm åben allerede, så hindesprængning er nok en mulighed for mig hvis mine slemme plukkveer gør noget godt!
    Du bliver jo ikke sat igang hvis der er chance for at du sprænger…
    Knus Maria

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.