vejen til verden Magnus

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 vejen til verden Magnus

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej
    Ja nu vil jeg prøve at komme med beratningen om min igangsætning 38+0
    Søndag ankommer vi til fødegangen kl lidt i 11 jeg bliver indlagt på svanger afdelinger som liger sammen med fødegangen.
    Jeg havde forventede at vi måtte tage hjem efter men nej man skal blive.
    Nå men der kommer en jm og undersøger mig og jeg har stadig 2 cm livmorderhals så jeg skal ha lagt en stikpille, men hende jm fortalte at hun næsten kunne få en finger ind og jeg var blød som smør så det ville være nemt mente hun.
    Ja ja jeg ligger jo så i en time også kan vi gå ned og spise og der sker ingenting.
    Da jeg ikke lige havde forventede at skulle blive har jeg glemt en masse i min taske så vi køre hjem og undervejs hjem i bilen får jeg nogle veer.
    Vi bliver hjemme og spiser aftensmad og så begynder de der veer at komme med 4 min imellem så jeg syns vi skal køre tilbage hvilket vi gør er tilbage ved 20 tiden og jeg bliver undersøgt ikke sket en skid det er bare prostinveer som er en bivirkning af de der stikpiller…… fedt veer som ikke gir noget.
    Nå men morten køre hjem ved 22 tiden vi aftaler at han bare køre på arbejde om mandagen også kan vi snakkes ved der han arbejder jo i esbjerg så det vil kun tage ham 10 min at komme.
    Jeg får så lidt til at sove på men sover kun til kl 3 så kan jeg bare ikke ligge i den skide seng længer ikke pga veer desvære.
    kl 8 kommer jm så igen og mærker efter og hun siger så jeg er næsten 2 finger åben men stadig har meget livmodrehals så jeg få lige en pille mere men så i eftermiddag regner hun med de kan tage vandet.
    Ja ja morten kommer kl 12 og vi køre på jensens og spiser frokost da vi kommer tilbage bliver jeg undersøgt igen der er ikke sket noget så en pille mere bliver lagt og igen siger hun i aften så kan vi så hun løsner jeg lige hinderne også så skal der nok ske noget ja tak skal love for der sker noget ligger den der time også har jeg faktisk veer med 4 min imellem og de bider godt og går helt ned i benene rigtig trals. Sådan fortsætter det hele aften og jm som er der om aften vil først undersøge mig kl 9 hvilket hun gør og der er ikke sket noget hun syns hovedet står for højt til at hun tør tage vandet så jeg sku ud og gå så den kunne komme ned ad okay ud at gå med et bækken som ikke vil og veer i benene det har ikke været et kønt syn men vi gik da i godt en time da vi kommer tilbage får jeg en klyks også vil hun undersøge mig igen nu er kl midnat og hun mener ikke der er sket noget som helst så hun syns vi skal køre en kurve også tjekke igen hvis der stadig ikke er sket noget så ville hun give mig noget til at tage veerne så jeg kunne sove. Får med nøje lagt stille i den halve time for at få kurvenkørt der er nu kun 2 min imellem veerne og de bidder bare så meget ned i benene.
    Og som frygtede ikke en skid jeg er bare så træt nu og helt med på at jeg bare skal sove så jeg får en sprøjte og efter 15 min har det taget toppen af veerne og jeg kan slappe af men stadig mærke dem de går nemlig ikke væk. Morten får en seng ind og vi prøve at få sovet lidt men for midt vedkommendene bliver det ikke til meget men får da et par timer.
    om morgen tirsdag siger jeg til jm at nu har de bare at tage det skide vand for jeg gider ikke mere elles må de finde kniven fram.
    Hun undersøger mig så igen og siger der er da sket meget 3 finger åben og ingen hals så hun syns vi finder en fødestue og tager vandet jubii nu sker der noget så vi finder vores ting og få lidt mad også kommer jm igen og følger os hend på fødestue grøn vi skal så have en anden jm så der gå en masse tid men kl 10 kommer hun endelig sammen med en studerene som så skal prøve at tage vandet hun forsøger i lang tid men kan ikke og lige inden jeg skal til at sige nu er det nok så siger hun selv fra så den rigtig jm tager over hun får lige hånden og pinden ind så siger det blop og så er der bare flod strøm det var helt vildt så meget vand der var og der var også mere end normalt hovedet kommer fint ned og jeg er nu gode 4 finger åben jeg har stadig veer fra igår med 5 min imellem så de vil lige se om de udvikler sig men kl 12.30 er der 10 min imellem og jm gør klar til ve drop så der kan ske noget den får hun lagt kl 13 også går det stærkt hun siger til mig at hun syns jeg skal gå ud og tisse og ja ja det gør jeg da så og som sidst sidder jeg bare godt der ude så jeg bliver også kl 13.30 syns jeg det prasser og vi må ind igen og ja da jeg kommer ind på briksen siger jeg lige nu kommer hovedet ja siger hun du prasser bare godt igennem. også var hovedet der da går så lang tid før den næste ve kommer følges det som om også er kroppen der kl 13.55 ligger magnus på min mave og alt er forbi.
    skøndt.
    Han havde lavet en stor knude på navlesnorden. Jeg bløder som sidst en del og bliver lige syet 3 knuder. Livmodren trækker sig fint sammen men jeg bløder for meget så de skruer op for droppet.
    Og er ved at snakke om at jeg nok ikke må komme hjem, men det skal jeg siger jeg efter han er vejet og målt og vi har ringet til alle folk skal jeg tisse og kan selv gå ud på wc så på tros af den store mængte blod jeg har mistede er det ikke så meget som sidst så kl 18.30 tager de droppet ud og jeg må komme hjem vi er så hjemme kl 20 og jeg ligger og sover i min seng kl 21 dejligt.
    Magnus spiser lidt kl 4 og vi vågner ved at han prøver på at hoste han er helt blå i hovedet og kan ikke få vejret men vi får ham hurtigt til at skrige og han gylper en masse fostervand op.
    så vi var godt nok lidt bange.
    Her på anden dagen går det ok med amningen jeg mangler stadig mælk men han er godt tilfres han spiser ikke så meget og sover stadig meget men han er godt tilpas.

det var lidt her fra knuz heidi

na1235na1235
    Medlem

Hej Heidi

Det lyder til at ha været nogle lange dag med en masse smerter.
    Men det er da dejligt at have sin guldklump i armene.
    Er det bækken så blevet bedere bagefter?

Nadja

PolkaaPolkaa
    Medlem

Heidi det er meget dejligt at høre at du allerede har det bedre 🙂

Kh. Polkaa

Anonym
    Gæst

hej nadja
    ja det er allerede blevet bedder det er ikke godt endnu men jeg kan sove uden smerter og næsten dreje mig i sengen.
    Så det har hjulpet.
    knuz

Anonym
    Gæst

Godt at høre du ikk har så ondt i dit bækken mere.. :o)

Og må virkelig ha været nogle lange dage… ! Lyde ri hvertfald sådan, men nu har du ham i dine arme.. Der findes vel ik noget bedre ? ;o)

Natasja 39+2

Moller5Moller5
    Medlem

Hej Heidi!
    Det lyder som en rigtig LANG og opslidende omgang. Heldigvis tog det da fart, da du fik taget vandet og lagt ve-drop. Nogle gange undrer det mig, at de ikke gør det noget før??!

Dejligt at høre, at det går bedre med bækkenet nu 🙂

Moller

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.