Over tid????

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

Jeg skal, i det tilfælde at jeg går over tid, også først til tjek ugen efter. Det skulle være meget normalt. Og som førstegangsfødende får man altid at vide; Regn med at gå en uge over tid, minimum. Selvom det kan være nok så irriterende at høre på, så er der måske noget om snakken 🙂

Der står i øvrigt i min vandrebog – måske det også står i din – hvornår de forskellige besøg hos jordmoderen er, alt afhængig af, hvad uge man er i. Og der regner de helt frem til uge 42….Så vi må væbne os med tålmodighed 🙂

Vh Kristine, 39+1 – førstegangsfødende og MEGET utålmodig, selvom jeg ikke har termin før på søndag.

Hej.
    Jeg har termin imorgen, så jeg er ikke gået over tid (endnu).
    Hvormange er over tid lige nu??? Og hvor meget over tid er I????

Jeg synes det er lidt mærkeligt at jeg først skal til tjek ved JM når/hvis jeg er gået/går en uge over….Men det er måske meget normalt??

Er førstegangsgravid.

Betina 39+6

na1235na1235
    Medlem

Jeg er ikke gået over tid og håber heller ikke jeg gør det, men jeg kan faktisk gå til starten af oktober hvis ikke der sker noget.
    Jeg skal ikke til tjek når jeg er gået en uge over tid, jeg skal på min termin og hvis ikke der er sket noget der giver de mig en tid ca 2 uge efter på svangerambulatoriet til igangsættelse (det var hvad min jordemoder sagde til mig).

Nadja

vejrup75vejrup75
    Medlem

Hej Betina

Jeg er ikke gået over endnu men har termin på torsdag. Jeg er også førstegangs og skal også til JM præcis en uge efter min termin og hvis jeg ikke har født inden skal vi snakke om igangsættelse!!

Vejrup 39+4

thearamsthearams
    Medlem

JEg har stadig to dage til termin. Og jeg var ved jordemoder for tre uger siden, og skal ikke derhen igen. Så Jer der får endnu et tjek – vær glad for det!!
    Jeg må bruge fødegangen, hvis jeg er i tvivl om noget…

Hilsen
    Thea 39+5

ninie01ninie01
    Medlem

Jeg har netop ramt terminsdagen i dag… så jeg kommer til at gå over, for her sker ikke en hujende fis :o/ Var ved jordemoder da jeg var 39+3 og skal igen når jeg er ca. 40+3//40+4. Alt efter hvornår jeg kunne få en tid. Så det er vist helt normalt. De anser det jo for at være inden for normalen hvis man føder både 2 uger før og 2 uger efter terminen. Vi må bare lære at leve med utålmodigheden :o)) Mvh Nina 40+0

Tja, jeg havde termin i dag, og her sker skisme heller ingenting. Det er ellers min og min mors fødselsdag, så vi havde da lidt håbet på en ekstra “lille” gave 😉
    Jeg har ved sidste jordemoderbesøg i uge 37 (er flergangsfødende) fået tid 9 dage efter terminen. Synes lige nu der er læææænge til, men dengang var det fint nok, for jeg regnede ikke med at gå over tid… Så kan jeg lære det!!!

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg er andengangsfødende, og har allerede fået en tid til jordmor, når jeg er gået to dage over termin. fik tiden for en uge siden, og jordmor virkede slet ikke til at være i tvivl om at jeg ville dukke op til næste konsultation to dage over tid, så jeg har forberedt mig selv på at jeg går over tid 🙂
    Knus Sille 39+0

Anonym
    Gæst

Hej

Har stadig 6 dage til termin.
    Fik næste tid hos jm-“vikar” når jeg er 40+2, men min jm mente ikke, at jeg ville få brug for den tid nu hvor den lille havde vendt sig…desværre var den sidste tid hos jm også sidste gang, at jeg havde hende..for hun er nu tirsdags-jm og skal på ferie fra mandag d. 17.09….kun hvis jeg går igang på onsdag vil der være mulighed for, at få hende..men jeg har aldrig født hos min jm

Har tidligere født både før og efter termin…og tager bare en dag ad gangen lige nu.
    Pia 39+1

Anonym
    Gæst

Hej.
    Jeg er i dag 40+5…. Var til JM dagen før termin og skal igen når jeg er 41+6. Så det er lidt anderledes i mit område. Er også førstegangsfødende, så jeg synes det er længe imellem, når man bare går og venter…

MVH Tine

thearamsthearams
    Medlem

Hej Lotte.

Angående det at blive sat i gang en lørdag eller søndag… Det jeg har fået at vide, om som står på et klistermærke min jordemoder satte på min vandrejournal sidst jeg var hos hende er:

Du skal kontakte svangreambulatoriet når du er 41+6. Hvis det er i en weekend, skal du tage kontakt torsdagen før.

Så altså… Jeg vil tro, at du bliver sat igang på torsdag, hvis ikke der er sket noget inden – men ejg tør ikke lægge hovedet på blokken.

håber snart der sker noget for dig!

hilsen
    Thea

AvlastenokAvlastenok
    Medlem

Tja.. er 2.gangs fødende og nu 41+2.
    Har nok levet lidt “naivt” på folks udtalelser om at “2. gang sker det typisk før termin..”
    Jeg gik 8 dage over med min første og nu 9 dage!! Skal til undersøgelse på torsdag, hvor de vidst undersøger indvendig og hører til den lille om han nu stadig har det fint.
    Kan mærke at bekymringerne starter på ny, omkring lillebrors ve og vel når der jo nu ikke er så meget plads mere osv.

Nogen som ved om man kan blive sat igang på en lørdag eller søndag? Syntes der er lang tid til næste mandag!! Men er jo først fulde 42 uger på søndag..

:o) Lotte

nomam7nomam7
    Medlem

3 laange dage. Suk. Det værste er nok alle de tanker om det nu går godt derinde. Er der mad nok osv…men det er jo fjollet og blot fordi man er utålmodig. En terminsdag ER jo et sats…ligesom nogle kager skal også lige have et par minutter mere i ovnen end andre..

Mht. JM, så var jeg til dagen før termin og skal 40+6 og så hedder den til tests på hospitalet efter 41+3 (hvilke ved jeg faktisk ikke), hvor jeg så får en dato til igangsættelse. Så jeg mener nu der er rimelig tjek på det hér. Om det kan blive et problem at det er en lørdag, der er 42 fulde uger, det finder vi vel ud af.

mange suk.
    nomam7
    40+3

tina129tina129
    Medlem

hej jeg har termin den 21 og skal til jordemoder i morgen og så igen 1 gang om ugen indtil der er sket noget så jeg håberder er sidstwe gang i morgen , her må man gå 2 uger over før de sætter igang på fyn knus tina129 38¤5

AvlastenokAvlastenok
    Medlem

Hej Thea

Jeg ringede med JM i tirsdags og har fået tid til undersøgelse idag torsdag kl.13. Jeg er helt vildt spændt, en smule nervøs og har samtidig næsten juleagtige-sommerfugle i maven..
    Ved der skal foretages en indvendig undersøgelse og lillebror skal naturligvis tjekkes om han har det godt. Men jeg aner ikke om de vælger at sætte igang idag eller ej..?! Frygter lidt at de siger “Kom mandag” så bliver det mit livs længste weekend.

Vender tilbage (forhåbentlig snart som mor til 2…)

:o) Lotte

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.