Vægten

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    na1235na1235
    Medlem

Jeg er selv en der har taget rigtig meget på 24 kilo. og startede på 61 kilo, så jeg var en lille nips, som folk kaldte mig.

Nu læser jeg lige at der allerede er nogen som har født for kort tid siden der kan være i deres gamle tøj, hvilket jeg ikke regner med bliver mig så hurtigt.

Jeg vil bare høre hvor meget har i taget på? Hvad var start vægten?
    Og til jer der har født hvor meget har i tabt jer?

Nadja 38+1

Anonym
    Gæst

Hæhæ.. Tabu ;o)

Jeg vejede lige omkring 69 kilo.. Nu tror jeg at jeg vejer 95.. men skal altså ogs lige siges at jeg absolut ikk holder mig tilbage.. Efter min mening kan jeg godt tillade mig at spise alt det jeg gør uden dårlig samvittighed..

Og ja jeg ved godt det skal af igen bagefter, men det gider jeg altså ikk tænke på nu.. Men folk tror heller ik jeg har taget så meget på.. Folk skyder mig altid en del under hvad jeg egentlig vejer ;o)

Natasja 39+0

horisontenhorisonten
    Medlem

Jeg vejede 75 kg da jeg blev gravid, og nu vejer jeg 84,5 kg.
    Jeg er høj, 177 cm og har store knogler, så det er altså ikke fordi jeg var fed inden.
    Det hele sidder på maven.
    Og jeg har lige læst om en, der har tabt sig 6 kg efter at have født for 4 dage siden.
    Så jeg når sikkert hurtigt min alm. vægt igen.
    Jeg har ikke købt graviditetstøj, men kan stadig passe mit alm. tøj, selvom det mest bliver til kjoler og shorts med god, bred elastik.

Iben 38+5

BekkamorBekkamor
    Medlem

Jeg startede på 51 kg og var også ret lille, så dem der ser mig nu, tror ikke jeg har taget på.. Men nu siger vægten altså 74 kg!!! Dvs. 23 kg oveni hatten. Men håber jeg kan amme det væk ellers må jeg jo bare træne. Har aldrig haft problemer med vægten! Men tror det tager et par mdr før alt vandet osv er ude og man rigtig kan gå ud fra hvad der skal trænes væk igen.
    39+2

Anonym
    Gæst

Hej.
    Jeg har taget 15 kg på fra 51 til 66kg. Det har hele tiden været mit mål at max tage 15 kg på og da min termin er om to dage, så håber jeg at det kommer til at passe;-)

MVH Tine

Jeg startede på 56 kg og endte på 72 kg, er 176 høj og havde det hele på maven c”) Da jeg vejede mig på hospitalet inden vi tog hjem på 6. dagen havde jeg tabt 8 kg c”)

Christina

tina129tina129
    Medlem

hej jeg vejed 95 inden jeg blev gravid og er på 100.7 nu ..min vægt har faktisk flyttet sig til maven så den er ved at være enorm ..jeg er 170 cm høj så jeg var godt i stand inden meeen håber der ryger de 10 kg igen som der gjorde sidst så kommer jeg da heldigvis nedaf igen knus tina129 37¤6

210603210603
    Medlem

Puha, jeg har også forsøgt at holde den på max. 15+. Vejede 45 da jeg blev gravid og ligger nu på 59,8, så med 12 dage til termin, regner jeg også med kun at skride en lille smule over..;o

negative kommentarer er der altid, hvis man var “lille” i forvejen og ikke vil tage så meget på, men for mit vedkommende handler det om, at jeg er meget spinkel og det er unaturligt for min krop og ryg, at skulle bære rundt på så meget ekstra. Dertil tabte jeg mig meget, efter at have født min datter. Før jeg blev gravid med hende vejede jeg 47 og de 45 denne gang, var i underkanten, men jeg kunne ikke selv gøre noget. Tabte mig selvom jeg ÅD!!!

Ja, undskyld, men jeg er vant til at skulle forsvare min vægt og mine holdninger; håber ikke det blev for meget, men der kan jo være andre i samme situation.

Desuden dejligt at læse, at I andre også har taget en del på. Følte for nogle måneder siden, at det var helt overdimensioneret med min vægt, da mange skrev, at de kun havde taget 3-8 kilo på el. ligefrem tabt sig….

Anonym
    Gæst

Jeg startede på 81,5 og er nu på 92 kg, så det er lige 10,5 kg. og med 1 1/2 uge til termin (d. 17) håber jeg ikke at tage meget mere på.

Er førstegangsfødende så har ingen idé om hvad jeg skal forvente ifht. vægttab ved amning mv.

Men havde gang i et større slanke/livsstils/kostomlægnings/motions- projekt inden jeg blev gravid, og har i store træk forsøgt at spise sundt og varieret under graviditeten. Og regner bestemt med at fortsætte projektet efter fødslen, da jeg virkelig gerne vil tabe mig fra de oprindelige 81,5 og ca. 12-15 kg.

Kan på mange måder mærke at det er usundt for min krop at veje for meget, og fik da også lidt af et wakeup-call da jeg pludselig under graviditeten røg i svangersskabsdiabtes risikogruppen. Det blev dog afværget, men jeg frygter at udvikle en diabetes 2 hvis jeg ikke får indarbejdet mere motion og bedre kostvaner.

Hov..det blev langt…

Lene 38+1

Anonym
    Gæst

Hej
    Startede på 74 og er nu på 81 dvs. +7 kg.

De andre gange har jeg taget 10, 15 & 15 kg på og det har været lettere at tabe mig efter fødslen af de to første..det er faktisk nr. 3 jeg har ammet længst….men måske en kombination af brancheskift fra aktivt til stillesiddende arbejde samt alder c”-)
    Pia 38+2

Anonym
    Gæst

da jeg blev gravid vejede jeg 96 kg da jeg fødte vejede jeg stadig 96 kg.
    Og her 4 dage efter fødslen er jeg på 90 kg

knus Henriette og Anders 010907

PolkaaPolkaa
    Medlem

Vejer normalt 54 kg og er 174 cm høj. Vejer nu 62 kg, så 8 kg …

Har været ret nervøs for om der var nok til amningen, men jeg kan høre nu at mange har taget meget mindre på end mig ….

Synes ellers ikke – med mindre man vejede over 100 kg. i forvejen – at 15-25 kg. er for meget – Så har barnet rigeligt næring og man har depoter til de næste mange mælkemåneder
    🙂 Min jordemoder sagde til mig at det ofte var de kvinder der havde taget meget på der smed det hele lynhurtigt igen ifm. amning

Polkaa

PolkaaPolkaa
    Medlem

Hej Nadja

Jeg tror altså overhovedet ikke du skal være nervøs!!! Min egen dejlige og skønne mor på 56 mor, som jeg så nøgen i badet her til morgen og tænkte “hold da kæft hvor er hun lækker med flot mave, pæne bryster og stram hud”, tog 35 kg på med mig, var plaget af vand i kroppen etc. og hun tabte det hele hurtigt – da jeg blev døbt 3 måneder efter fødslen havde hun tabt det meste. Og jeg har en veninde, der tog 20 kg på (hun var SÅ SMUK gravid, med en stoooor mave, flot barm etc.) og bagefter smed 28 kg de følgende måneder …. I dag er hun ÅLEslank og faktisk for tynd efter min mening.

Vil bare sige at jeg synes man kan være smuk selv om man har taget en del på i sin graviditet, at jeg er ret sikker på at din kæreste er vild med dig som DU er, at du skal være stolt af din krop og at babyen kun har godt af lidt morfylde 🙂

Jeg har altid selv været ked af min krop – i hvert fald ikke overdrevet glad. Jeg har en søster der er mørk og frodig og ligner Helena Christensen meget, mens jeg selv er lys og klejn med tynde arme og jeg har bare aldrig været tilfreds. At jeg ikke kunne blive gravid har ikke gjort det bedre! Men her under min graviditet er jeg blevet stolt af og glad for min krop og håber det holder bagefter 🙂

Og generelt så vil mænd faktisk helst have lidt sul på deres kæresters kroppe tror jeg

Bekymr dig ikke over din krop nu!!!!

Kh. Polkaa

na1235na1235
    Medlem

Jeg spørg faktisk fordi jeg har haft det rigtig dårlig med at jeg har taget så meget på.
    Jeg spiser nemlig sundt og varieret.
    Jeg har været en “stor pige” da jeg var teenager og har efterfølgende lagt min livsstil fuldstændig om og er i dag 29.

Jeg har i mange år levet sundt og gør det stadig. det eneste jeg ved har ændret sig er at jeg er stoppet med at ryge og det gør jo selvfølelig en forskæld.

Jeg har haft meget svært ved at min krop har ændret sig så meget som den har.
    Er Bl.a. gået 5 skåle op i bh fra en 70 C til 70-75 H
    Jeg har meget væske i kroppen så mine fødder er gårt 2 skostørelser op pga vand.
    Også har jeg en kæmpe mave.
    Har også taget lidt på på røv og lår, men nu tænker jeg at det er jeg jo blevet nød til da alt foran er vokset så voldsomt og lidt balance skal der jo være. ellers ville det se fulstændig underligt ud.

men jeg syntes det er forfærdeligt at have alt det ekstra vægt på og syntes det gør ondt i min krop.

Jeg glædre mig bare til lille Bob kommer ud til mig for så kan jeg rigtig gøre noget ved det.

Nadja 38+1

Moller5Moller5
    Medlem

Hej!
    Jeg tror, at man skal tage alt det her vægt-fokusering med et gran salt. Tror, at man skal forsøge at nyde sin graviditet. Langt de fleste taber sig igen 🙂

Har selv kun taget 8-9 kg på, men det er egentlig slet ikke med vilje! Har bare haft det så dårligt siden uge 28, at jeg har gjort hvad jeg kunne, for ikke at tabe mig i stedet. Ville meget hellere have det nogenlunde godt og så måske have lidt flere kilo at slide af efter fødslen.

Måske vil man gerne have dét, man ikke har? 😉

Moller

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.