navne…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej allesammen.

Jeg ved det er diskuteret før, men jeg har brug for lidt inspiration til drengenavne.

Jeg troede egentligt, at vi havde besluttet os for navn, men vores nabo har netop fået barn og de har beslutttet at han skal hedde det samme som vi havde tænkt.

NU er jeg meget i tvivl om vi skal holde fast i navnet eller om vi skal finde et andet. (Det skal nævnes at vi bor i en mindre by, så drengene kommer helt sikkert til at gå i skole mm sammen).
    Derfor håber jeg I kan give nogle gode forslag til drengenavne. Det kan jo være vi bliver inspireret til et andet navn eller bekræftet i at vi skal holde fast i det vi have tænkt.

På forhånd tak.

MVH Tine

Anonym
    Gæst

Jeg har en Magnus og en Uffe. Magnus er der efterfølgende kommet et par flere af, men Uffe er foreløbig den eneste vi har mødt af “den slags”.
    Vi havde også Asger og Frode oppe at vende, da vi i sin tid snakkede drengenavne.
    På familiestyrelsens hjemmeside kan du finde lister over godkendte drengenavne, hvor du også kan finde idéer…

🙂 Signe

Mutti0405Mutti0405
    Medlem

hej
    Her volder drengenavnene også problemer. Jeg drømmer om Villads eller Noah – men manden holder på Asger. Håber vi bliver enige når vi ser guldklumpen 🙂
    Kh Mutti (på besøg fra oktober)

PolkaaPolkaa
    Medlem

Her skal den lille hedde Carl-Gustav, men jeg er også vild med August, Milas, Villads, Bastian, Olav-Elias, Cornelius, Wilhelm, Laurs og Malte ….

rmk01rmk01
    Medlem

Vi har en Rasmus i forvejen og dem er der nogle stykker af. Men det er jo bare, fordi det er et super navn 😉 Vi har også en Rikke – og det støder vi aldrig på i den alders-gruppe. Nå, men denne gang vil vi også gerne vælge et “almindeligt” navn (i hvert fald almindeligt for os forældre og for bedsteforældre-generationen).

Så hvis det er en lillebror, der kommer ud, bliver det nok en Jakob eller Simon. Jeg kan også godt lide Jonas, men det er manden slet, SLET ikke med på! Vi kan begge to godt lidt navnet Storm, men synes bare ikke det passer til de to andre.

Og hvis der skulle være nogle interesserede kommende pige-mødre, så bliver det med garanti en Nanna eller Julie, hvis det er en lillesøster. Der er vi helt enige og har været det siden vi fik vores datter for snart 6 år siden 🙂

Sarah

thearamsthearams
    Medlem

Hej Tine.

Herhjemme har det været særdeles vanskeligt at nå til enighed – og faktisk er det indtil videre Andreas, som har bestemt navnet. I hvert fald er det ham, som først kom på det… Til gengæld er han jo super stolt over, at det netop er HAM, som har fundet ud af, hvad baby skal hedde :o)

Men altså – MINE favoritter er: Gustav, August, Marius og Valdemar. Men ingen af dem kan godkendes af kæresten, så derfor kommer baby nok til at hedde Markus :o) Men det er indtil videre hemmeligt for alle (pånær alle, som læser dette :o) ), og så må vi se, når han kommer ud, om det nu også passer til ham.

Hilsen
    Thea – 39+0 (Kommer han ikke snart ud???)

Anonym
    Gæst

Hej Tine
    Nu er jeg nysgerrig – hvad er det for et navn, I skal dele med naboen??
    Jeg kan godt se jeres dilemma, naar nu de to drenge kommer i samme skole. Men taenk, hvis I ender med at give jeres dreng et andet navn, og der saa alligevel er en tredje dreng i skolen, der hedder det ogsaa?
    Her faar vi ogsaa en dreng og er endnu ikke enige om navnet. Jeg er mest til Felix, Nicholas eller Theodor. Min mand er til Joachim og Marcus. Men jeg synes, at navnet skal vaere internationalt, da vi bor i England, og hvordan siger man “Joachim” paa engelsk?? Marcus havde vi paa paletten til nr. 1, der saa blev en pige og kom til at hedde Caroline. Saa derfor foeler jeg, at Marcus er “brugt”, forstaar I hvad jeg mener?
    Men altsaa de navne, jeg kan lide, kan min mand ikke lide, saa maaske bliver kompromiset Christian. Lidt kedeligt, synes jeg, men ok. Jeg haaber dig stadig at finde et navn med lidt “kant”, som manden ogsaa kan lide.
    🙂 Tine (36+5)

Anonym
    Gæst

Tak for de mange input. Vi har tænkt på Mikkel, og det er vist det faren bedst kan lide. Men jeg er åben overfor andre navne. Drømte i nat at det blev en Benjamin, så det må jeg have kæresten til at kunne lide også;-)

AvlastenokAvlastenok
    Medlem

Mikkel er et fantastisk navn… – Har selv en ;O)
    Lillebror (som har besluttet sig for at blive i maven – 3 dage over termin!!!) skal hedde Jeppe.

Lotte (stadiet før michelin..)

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hejsa

Uha…. Vi havde også lidt bøvl med at blive enige om et drengenavn, men det endte med at blive en Mikkel c”,)

Sidst jeg var gravid var vi enige om at hvis det blev en dreng skulle han hedde Rasmus…. Vi fik så en pige og min veninde der fik en dreng kaldte ham for Rasmus. denne gang mente min mand at vi skulle holde fast i Rasmus, men jeg synes bare navnet var “brugt” af min veninde og det er jo så sådan i nu har det med naboen c”,) Jeg ville gerne kalde en dreng for Anton, men det kunne manden bare SLET ikke gå med til, så vi endte altså på Mikkel og nu kan han jo bare ikke hedde andet.

Ellers kan jeg da godt lide Sebastian og Benjamin er bare rigtig sødt, så du må have overbevist manden din om at det er en lille Benjamin !

Knus
    Mette + Mikkel 230807 & Mia 140805

lijalija
    Medlem

Vores lille fyr hedder Sebastian.
    Hans storebror hedder Victor, og ½ storebror Anders.

Alle nogle fine navne synes jeg ;o)

Ellers er jeg meget til de royale navne, og mine favoritter er Frederik, Christian, William & Valdemar – Kæresten er dog desværre total ANTI-royal…..

Håber i hitter på noget inden han kommer…
    Lisbeth & Sebastian 9 dage

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke om vi nogensinde bliver enige…

På listen har vi Viggo, Alfred, Vilfred, Bertil, Asger, Lauge og Albert

Synes det er svært at finde det helt rigtige….

Kh Mette

Lea1975Lea1975
    Medlem

hejsa
    her er det eneste drenge navn der er i spil cristiano. opkaldt efter en særdeles talentfuld fodboldspiller i manchester united ( og som ser hammer godt ud)
    der ud over mener stephanie på 2 år at babyen om det er en dreng eller pige at den skal hedde Victor
    pige navne kan vi slet ikke blive enige om

knus Lea 40+2 ( igangsættelse i morgen)

Anonym
    Gæst

Herhjemme havde vi drengenavnet på plads fra den sidste som jo blev en pige og det var vel og mærket det eneste drengenavn vi kunne blive enige om og det er som sagt Anders.

håber da i finder frem til et navn som i mener lige er det (og dumme dumme naboer sådan at tage det navn også)

knus Henriette og Anders 010907 (Nadja og Sara så det passer jo godt sammen med pigerne syntes vi)

Anonym
    Gæst

hihi jeg har både en Cornelius (godt nok som mellemnavn) og en Bastian..

Her er navnene enten Kalle, Linus, Elliot, Viggo, Villiam…ikke i prioriteret rækkefølge 🙂

Nina 9 dage and counting

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.