HJÆLP… ! Hva ska jeg gøre???? (ang. jacob)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 HJÆLP… ! Hva ska jeg gøre???? (ang. jacob)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

har haft et par diskutioner med ham på det seneste.. Kort fortalt sir han at hvis ik det bliver fælles forældremyndighed, så vil han slet ik have noget med prinsessen at gøre..

ved godt det ikk er helt aktuelt endnu.. Hun ska jo lige beslutte sig for at komme ud :o) Men jeg er i syv sind.. ! Jeg aner virkelig ik hvad jeg skal gøre..

Selvfølgelig vil jeg helst ha fuld fm. men det kommer jo til at gå ud over hende.. Har i ikk nogle råd.. Er virkelig bange for at han siger “fuck jer” hvis jeg gør det..

Vil bar have nogle gode råd, da jeg ik vil tænke så meget over det indtil kommer ud til mor :o)

Er virkelig ved at gå op i limningerne over det..

Noget andet er.. Har nogle plukveer hvor jeg nærmest ska gå forpverbøjet for at ku holde den der “menssmerte” ud.. er det normalt?

Natasj 38+3

na1235na1235
    Medlem

Hej Natasja

Nu har jeg fulgt lidt med i hvad der er sket.
    Efter min mening vil du havde bedst af at få fuld forældremyndighed.
    Du skal tænke på at det ikke er dig der skal vælge om han vil se sit barn eller ej.
    Han prøver at give dig skyldfølese og det skal du ikke have. Hvis jeg var dig ville jeg skrive alle disse episoder ned ( hvis du skal ende i statsamtet så har du dokumentationen iorden)

Du kan jo sige til ham at det er hans valg om han vil se sit barn eller ej og at du vil håbe for jeres datters skyld at han vælge at være der, så hun kan lære ham at kende.
    Men at det er helt op til ham og at du ikke vil stå i vejen for at de for et forhold sammen.
    Fordi du har forældremyndigheden betyder jo ikke at han ikke kan få et forhold til sin datter. Men det er helt op til ham.

Du kan jo også sige til ham at kun såre jeres datter og ikke dig ved den beslutning og fordi han er sur på dig behøver det jo ikke gå udover et uskyldigt barn.

Så efter min mening syntes jeg du skal søge fuld forældremyndighed og så er det hans valg hvad han vil gøre og det er ikke dig der skal havde dårlig samvitighed over hans valg.

Håber virkelig at det hele løser sig for dig.

Husk nu at det er ikke er din beslutning men hans.

Nadja

Anonym
    Gæst

Jeg er enig med Nadja – jeg tror ikke jeg ville gå med til at dele forældremyndigheden med en så, tilsyneladende, ikke-helt-klar-til-det-her-fyr… Og det han laver lige nu, er jo afpresning?? Det holder slet ikke!
    Hvis kommunikationen skal fungere mellem jer, og det skal den jo for I blir forældre uanset om I er kærester eller ej, så tror jeg I skal få lidt hjælp til at løse det hele. Hjælp udefra, af nogen som har forstand på disse situationer.
    Bare min mening!
    Kh
    Mette 36+

Hej hej.

Er helt enig med dig i, at det er dig der skal have den fulde forældremyndighed, ud fra hvad du har fortalt og skrevet om herinde. Jacob lyder slet ikke til klar til noget som helst der indebærer at han skal være far.

har dog et spørgsmål;

1: Har i skrevet under på en “omsorgs- og ansvarserklæring” i forbindelse med at i er ugifte?
    I så fald, har i begge skrevet under på at det er Jacob der er faderen, og når prinsessen er født, bliver dette registreret, og i får således automatisk fælles forældremyndighed.

Hvis ikke, og i bliver enige om at det er dig der skal have forældremyndigheden, så skal i dog stadig have faderskabet anerkendt, og det får i ved at rekviere en blanket fra statsamtet.
    Husk, at i på et senere tidspunkt, hvis der skulle være forbedringer i forhold til Jacob og dig, kan aftale fælles forældremyndig. Så han går ikke ikke glip af noget, hvis det er det han er bange for.

Håber det hjælper lidt, og at du får løst det hele på en ordentlig måde.

Knus Kristine, 37+5

mette1809mette1809
    Medlem

Hej Natasja

Jeg har ikke fuldt så meget med da vi netop er flyttet til århus og det hele er en msule kaotisk lige her op til termin. Men som udgangspunkt synes jeg i skal have fælles forældremyndighed. I er 2 om at lave et barn og jeg tror barnet har bedst af at begge forældre er så aktive som muligt. Så med mindre han er helt tosset og ganske håbløs og umulig synes jeg i skal dele den. Og his han faktisk siger at han gerne vil dele den synes jeg bestemt du skal benytte dig af det. Så vil han jo gerne være en del af det. Og jeg synes bestemt ikke det lyder som afpresning – men bare en far der også vil have del i det barn han har været med til at skabe. Og at det så bliver sagt som et ultimatum ville jeg ikke ligge så meget i. Jeg tænker det må være dybt frustrerende at være manden i sådanne situationer fordi forældremyndigheden altid går til kvinden mens barnet er så småt. Så som mand er man jo helt magtesløs.
    Men det er jo dig der må mærke efter hvad du føler er rigtigt. synes bare du virkelig skal overveje om det ikke ville være til din og barnets bedste hvis faren var så meget en del af det som muligt. Nogen vokser jo med opgaven…
    Pøj pøj med det hele.. også med plukveerne..

Anonym
    Gæst

Jeg ville give ham den besked at lige så snart han har bevist han er ansvarlig og interesseret i at tage del i sin datters liv, kan I dele forældremyndigheden ikke før.
    Din datter har ikke brug for en far der er der når HAN har lyst. Det er der desværre mange børn, der er ude for 🙁

Du kan selvfølgelig også “føje” ham og give ham delt forældremyndighed og hvis han så svigter gang efter gang (hvilket du selvfølgelig skriver ned med dato og hvilket form for svigt) så søger du simpelthen den fulde forældremyndighed. Og eftersom hun bor ved dig og han aldrig har boet hos jer burde det ikke være noget problem med mindre du selvfølgelig har et misbrug eller andet som ikke er barnet tarv.

Hilsen Heidi

mallebakmallebak
    Medlem

Jeg synes at hvis han fravælger sit barn fordi du har forældremyndigheden, mon så ikke det er det bedste for barnet. Han hverken elsker hende mere eller mindre pga et stk papir så jeg forstår ærlig talt ikke hans holdning. vil han så heller ikke se hende hvis han ikke må vælge navn- børnehave-skole osv. Jeg synes han skulle skamme sig. Han lyder meget umoden og et barn har slet ikke godt af en on and off kontakt. Pia

tina129tina129
    Medlem

hej natasja jeg vil råde dig til at tage den fulde forældremyndighed sådan som han ter sig så hved du jo ikke hvordan han står eller noget som helst ..så er det bedre han finder ud af hvad han egentlig vil være for barnet og så kan i altid hvis det udarter sig til det meget bedre dele den ..men i første omgang ta den selv og se hvad han vil være for sin datter knus tina129 37¤2

Anonym
    Gæst

jamen han siger at grunden til det skal være fælles, er det fordi han er er bange for at hvis jeg får fuld forældremyndighed, så vil jeg kun give ham ½ time hver 3. uge.. ved ik hvor han har det fra, for jeg har HELE TIDEN sagt at han kan komme hele tiden … Men han tror åbenbart ik på det..

Og jeg tror.. og jeg er ikk den eneste.. At han er den type der ik rigtig vil passe hende i starten og være der så meget fordi hun jo ikk kan lege osv ..

Jeg er ikke tryg ved at have fælles.. ved godt vi er 2 om det og at det må være frustrerende for ham hvis det er fuld fm for mig.. han sagde i dag at en af grundene er at “så ka du nemlig ikk bare flytte og jeg skal være med i det HELE.. HÆ HÆ”.. Det var så skummelt den måde han sagde det på..

Jeg spurgte ham så, jamen hvad med 2 år frem, når det er hun så kan begynde at overnatte.. Han har jo natarbejde.. Jamen til den tid har han nook en kæreste, så må hun være “dumpet” hos hende som han så sødt kaldte det, indtil han kommer hjem fra arbejde.. Han er altså først hjemme kl. 10-11 om morgenen.. Skal han så passe hende når han er total træt og hva så? så har hans fremtidige kæreste hende indtil hun så skal i seng.. Han feder meget af sin dag væk fordi han er “åh så træt.. “

Jeg bryder mig virkelig ik om det.. ogs fordi han altså er 18 af sind hvad det angår at drikke osv..

Ang. den er ansvars og omsorgserklæring, så det eneste sted han er registeret er nogen lægen har skrevet dengang vi var til det første lægebesøg.. men det er vel ik sådan en erklæring.. ??? mener bar hun bedte om navn og cprnummer på ham..

Natasja 38+3

kampradkamprad
    Medlem

hej natasja..
    Tjaa.. jeg er helt enige med de andre.. Hva er det lige han regner med? som en anden skriver, vil jeg også opfatte det som afpresning! I mine øjne virker han slet ikke moden nok til fælles fm (i såfald ville han ikke sætte dig i sån en situation!) Han må bevise lidt først før han får del i myndigheden! det der on-off hele tiden duer ikke. Jeg håber du er okay- du skal i hvertfald ikke have dårlig samvittighed!
    Tanker herfra Nikita

EspelundEspelund
    Medlem

Du skal da helt klart have fuld forældremyndighed!
    Kan ikke forstå hvorfor du tvivler.
    Har har behandlet dig af H til, og ikke været sød overfor dig under graviditeten!

Det er lettere at I senere hen får fælles, end hvis du pludselig vil have fuld.

Få den fulde, og se hvad han siger/gør… Hvis han viser interesse og er der osv, så se tiden an og sig at du så vil overveje fælles.
    Når den lille kommer, er jeg ret sikker på at du vil, ja skide ham et stykke! Tror når du ser hende, at det vil gå op for dig hvilke fjols han har været. Og at man ikke behandler folk sådan.

Ja, han er far til barnet. Men han har ikke behandlet dig godt, barnet kan mærke alt dette på dig. Og endnu mere når hun kommer ud.
    Vis at du er den stærke, og at det er dig der bestemmer!
    Hvis han ikke går med til det, og ikke vil se dig/jer så finder du helt sikkert en anden der vil…
    Tror ikke det er svært at finde en som er sødere end ham.

Få fuld forældremyndighed, og se tiden an…

VH
    Lykke og Dicte

mallebakmallebak
    Medlem

forældremyndighed og samværsret er to forskellige ting…

Samvær har han ret til, men forældremyndigheden kan du få fuldt ud

mallebakmallebak
    Medlem

gør det alt andet end nemt bare at få forældremyndigheden selv. Pia

Anonym
    Gæst

Kære Natasja,

jeg har som Nadja og flere andre jo også fulgt lidt med i hele “Jacob”-affæren, og jeg er 100% enig med Nadja…

Du skal have den forældremyndighed alene!!!!!!!

Måden han “argumenterer” for den på, fortæller, endnu engang, at han er totalt umoden, og slet ikke sit ansvar bevidst. For mig lyder det som om, han kun vil have den fælles forældremyndighed for at kunne have en klemme på dig, og det er da den dårligste grund til at ønske den.

Som en anden skriver er forældremyndgihed og samværsret to vidt forskellige ting, og du kan sagtens have den fulde FM, og samtidig give ham udstrakte samværsmuligheder, for at se sin datter.

Selvfølgelig skal du ikke nægte ham FM som hævn for hans måde at behandle dig på under graviditeten, men det er barnets tarv dette vedrører, og jeg tror det vil være bedst for din datter, at der kun er een der træffer beslutningerne, nemlig dig.

Du har trods alt båret hende i din krop i 9 måneder, der er ingen tvivl om at du elsker hende og kun vil hende det bedste, mens Jacob har vaklet mellem på den ene side at ville være der og på den anden side slet ikke gide være involveret.

Og hans kommentarer om den evt. nye kæreste datteren kan “dumpes” hos når han arbejder understreger bare endnu en gang, at han ikke har fattet, at det ikke er en magtkamp mellem dig og ham, men et lille menneske som har brug for begge sine forældre.

Tænk, at læse om ham gør mig så harm, er han dum eller hvad?! (undskyld…)

Og du kan jo godt lade ham tage del i beslutninger vedr. hende, selvom han ikke har FM med dig over hende, men så konfliktfyldt som jeres forhold har været (og er!) vil det ikke være til hendes fordel hvis du skal bruge tid og energi på at diskutere hver enkelt lille detalje med ham. Han har jo ikke indtil nu været overvældende interesseret, hvorfor skulle de pludselig ændre sig?

Mit råd er: Få FM alene, og lad fjolset vise sin interesse og sit engagement når først prinsessen er der, og hvis han så er konsekvent og engageret kan du tage FM debatten op med ham senere.

Mange kærlige hilsner

Lene

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.