Brejner – og andre med gylpebørn….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Brejner – og andre med gylpebørn….

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    lijalija
    Medlem

Så lige i en anden tråd, at I døjer meget med gylp.

Sebastian er også storgylper, hvorfor jeg faktisk havde opgivet at “træne” maveliggeri mm med ham, da det altid resulterede i KASKADER af gylp over det hele, med deraf følgende vask/bad & tøjskift på os begge .

Han kunne ligge på ryggen, eller hænge på armen og det var sådan set det….

Men men men… Så begyndt vi til babysvømning, og det har altså sat skub i bevægeligheden.
    I vandet kan han bevæge sig i alle retninger, og der er ikke tryk på maven, selvom han ligger på maven – hvis du forstår hvad jeg mener…. Altså ikke ligesom hvis han ligger på et gulv eller en sofa.

Efter ganske få gange (4-5) er han blevet eminent til at ligge på maven og holde hovedet fint. Han begyndte at rulle (hele vejen rundt) for en uges tid siden og kan faktisk tilbagelægge hele stuens længde – ca 5 meter – på et splitsekund.
    Han møffer sig fremad som en målelarve (som en anden beskrev det) og kommer faktisk lidt fremad på den måde.
    Han sidder fint i en højstol – med lidt støtte fra en pude i ryggen.

Ja – jeg kunne blive ved. Udviklingen er sket eksplosivt på ganske få uger. Så fra at ha’ en dreng der mest lå på ryggen og daskede til sit legetøj på legetæppet, har jeg nu en yderst aktiv lille dreng.

Han gylper stadig meget, men jeg bilder mig ind at det er blevet lidt bedre efter vi har trappet ske-måltiderne op til 3 dagligt. Men vi skifter altså tøj flere gange dagligt…..
    Det er bare ligesom lidt lettere at holde ud, når der sker så meget på udviklingsfronten syns jeg…..

Så der er håb forude og jeg kan anbefale babysvømning hvis man har et gylpebarn…

Kh Lisbeth & Sebastian 270807

alex99alex99
    Medlem

Arthur har gået til babysvømning siden han var ca 10 uger og han er rigtig glad for det! Ved ikke hvilken betydning det har haft, men han er en stærk dreng 🙂 Han havde jo problemer med maven i starten, og det er helt væk nu. Han gylper kun hvis jeg ikke får bøvset ham ordentligt af.

LailahpLailahp
    Medlem

Leah har gået til babysvømning siden hun var 7 uger, primært fordi vi gerne vil have, at hun er fortrolig med vand, da vores ferier ofte er bade-/dykkeferier, men jeg tror da også, at det har noget at gøre med, at hun er “tidligt” ude rent motorisk.

Så babysvømning er godt for mange ting, lader det til.

kh
    Laila og Leah 070807

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.