aeblemos?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Hej Kika

Jeg skrælder æblet og skære det i små stykker, så koger jeg det med lidt vand, det lyder lidt som du også gør. Jeg blender det sammen med lidt vand, og så bliver det ikke brunt. Er det samme måde du gør? Jeg putter ikke sukker i, men blander æble og pære sammen så det bliver lidt sødt 🙂

Kh – Maria og Rasmus

Anonym
    Gæst

Hv9ordan laver man aeblemos?

Jeg har proevet at skreaelle aeblet og blende det med list vand, men konsistensen bliver ikke saa laekker synes jeg og det bliver ogsaa brunt lige med det samme…???

Er der nogen tip?

Tak fra Kika

mfaarborgmfaarborg
    Medlem

Æblerne koges ca 15 minutter.. til de bliver bløde..

Jeg bruger denne opskrift. Spare dog meget på sukkeret.

Gammeldags æblegrød..

1 kg æbler
    2 dl vand
    1/2 stang vanilie
    sukker efter behov ( afhængig af hvor søde æblerne er)

Æblerne skrældes og skæres i små stykker. Derefter koges de i vandet med korn fra vanilie stangen til de er møre. Så blentes/ moses æblerne.

Hilsen Merete

PolkaaPolkaa
    Medlem

Jeg lader skrællen blive på – der er vitaminer – og koger dem møre med lidt vand. Herefter blender jeg og tilsætter evt. lidt god kanel eller lidt korn fra en vanillestang. Man kan også lade en kanelstang eller en vanillestang koge sammen med æblerne.

Polkaa

Anonym
    Gæst

Jeg havde liige overset den detalje om at koge aeblerne… jeg lavede aeblemos hertil eftermiddag ifoelge jeres tips og den blev bare superlaekker – noget helt andet end det brune ubestemmelig mos jeg havde bikset sammen foer….. Mums. Tak for svar, Kika

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.