status inden vi flytter til de varme lande :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 status inden vi flytter til de varme lande :-)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej med jer
    Jeg har været meget lidt aktiv her de sidste par måneder hvilket skyldes vi har besluttet os for at tage et år til Florida- med 3 børn !!! Har haft ret meget at se til med planlægningen…

Kan se I er begyndt at give grød mv til jeres små poder. Jeg ville jo egenligt gerne have fuldammet lidt endnu, men kan mærke at jeg trææænger til nattesøvn. Mine 2 drenge sov igennem efter de begyndte på grød og vælling, så i går prøvede jeg et glas pæremos fra Babysam gratispakken. Det var et hit- hun spiste 10-15 skefulde . Det mindes jeg ikke mine drenge kunne præstere, tværtimod. Men vælling- NEJ! Hun nægter sutteflaske med andet end kamillethe. Da jeg nytårsaften var syg med maveinfluenza skulle min mor passe hende med MME,men efter et par timers skrig og skrål måtte jeg have hende retur- hun nægter flasken. Øv øv øv…..

Nå,men det er nok også meget lettere at amme når man skal sidde 12-14 timer i flyvemaskinen. Er meget spændt på at se, hvordan det nu skal gå, men vi glæder os alle meget til turen.

Hvis nogen har erfaring i flyvning med småbørn, så sig endelig til. Vi rejser om en måned og tager gerne imod råd

🙂 E

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Erica

Nej, hvor spændende. Jeg bliver helt misundelig. Mht. at flyve med spædbørn, så har vi lige været på juleferie i DK (vi bor i Nuuk, så det er først en flyvetur på ca. 1 time og dernæst en tur på 4½ time, så det er selvfølgelig ikke så længe som jer). Vi havde følgende med i håndbagagen: bleer, stofbleer, legetøj, skiftetøj, engangsskifteunderlag, vådservietter og bæresele. Bæreselen var jeg rigtig glad for både ved check-in, ved flyvskifte og da vi ventede på bagagen, for ikke at tale om, da vi skulle fragte vores bagage på to bagagevogne over til udlejningsbilen. Det er rigtig rart at have begge hænder fri, så jeg vil klart anbefale en bæresele eller en slynge, især når I nu har et par børn i forvejen. Som du selv er inde på, så er det supernemt at amme i flyet – og alle mulige andre steder. Hvis I har mulighed for det, så prøv at bestille plads med bassinet/lift, som kan sættes op på væggen ved jeres plads, som så er lige ved enten toiletterne eller pantryet – Leah fik sig da en lille lur både på udturen og hjemturen, og det er rart, at man ikke behøver sidde med babyen på skødet hele vejen.

Det var vist alt, hvad jeg kunne komme i tanke om lige nu af praktiske råd.

Kender du forresten forummet DK-mor-i-udlandet? Prøv at tjekke hjemmesiden her http://uk.groups.yahoo.com/group/dk-mor-i-udlandet/

Held og lykke derovre. Hvad skal I og hvordan med opholdstilladelse og den slags?

kh
    Laila og Leah 070807

LailahpLailahp
    Medlem

Vi havde også hendes pude+dyne med i flyet.

linemuttilinemutti
    Medlem

Hej
    Vi er for en uges tid siden ankommet til vietnam, hvor vi blir i et par måneder. Vi var overraskede over hvor let det gik med Ella og flyvning. Og det var fra khb til england (ca 2 timer), fra england til hong kong Ca 10 timer) og så fra hong kong til vietnam (ca 2 timer). Vi havde også en veludrustet pusletaske med, med ekstra tøj. Vi havde en flaske med kamillethe med, så hun kunne sutte ved op og nedstigning. Det hjalp gevaldigt og den eneste gang hun var ullykkelig var da der ikke var mere og vi var på vej ned. Der græd hun så også af smerte. Vi havde plads ved det der bassinet – god ide at kontakte rejseselskabet i god tid og sige at i er interesseret. Der er ingen garanti før tjek ind, men så står man først i køen, kan man vel sige. Og så havde vi dyne, pude, nulleklud og legetøj med.
    Barnet bliver forresten spændt fast til jeres sele i en Sæt-uden-på-sele ved op og nedstigning. Det vidste vi ikke, men det fungerede fint og hun kunne sagtes drikke sin kamillethe imens. Forresten, da vi løb tør for the, lavede vi (i en lufthavn) kogt vand med sukker, der også røg fint ned. Alt for at undgå ondt i hendes øre.
    Vi havde en mai thai slynge med og det var lige præcis genialt, når man har hænder fulde af bagage. Det var vidst det. God tur.
    Line

Anonym
    Gæst

Hejsa og tak for jeres gode råd 🙂

Vi har kontaktet SAS/LUFTHANSA, vi ved endnu ikke om vi får den bassinet plads, men vi håber stadig.

Den med kamilletheen var god, den må vi endelig huske, også at have ekstra breve med i pusletasken. Vi har nu altid kamillethe med os, men hellere lidt for meget end for lidt. En egentlig pusletaske tager vi dog ikke med, vi tager alle en stor rygsæk med, for vi skal jo holde styr på 3 børn og 100 kg. kufferter osv, så en rygsæk er nødvendig. 1 rygsæk med div babyting, 1 rygsæk med bærbare pc’ere, kamera, gameboy osv, 1 rygsæk med skiftetøj til alle ungerne i tilfælde af uheld mv samt et par tynde tæpper og 1 rygsæk med legetøj. Så kan vi vist heller ikke slæbe mere.

Vi har kun 1 time at skifte fly i og kan let blive forsinket pga vejr mv, så vi kan risikere at skulle være i Frankfurt i op til et døgn til vi kan komme videre, derfor vil jeg have tøj med til en evt overnatning og tæpper til børnene hvis vi skal være i lufthavnen i lang tid ( men ikke lang nok tid til at sas betaler et hotel).

Ja, der er meget at tænke på når en familie på 5 drager på eventyr 🙂

Hov, bæreselen må også hellere ryge i rygsækken kan jeg læse, den var også god til når vi skal skifte fly.

Mht tippet om yahoo gruppen, så har jeg forsøgt at tilmelde mig men blev afvist fordi jeg ikke bor i udlandet ( endnu). Jeg må prøve igen når vi er flyttet.

🙂

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Erica

Det med yahoo-gruppen forstår jeg ikke helt, for der er da andre, der blevet medlem, selvom de først skulle flytte til udlandet senere. Et dumt spm: huskede du at skrive, at I snart flytter og hvor I flytter hen? Ellers prøv senere, der er faktisk en del medlemmer fra USA, så det kunne være du kunne få nogle gode tips der:-)

kh
    Laila

jawsjaws
    Medlem

Hej Erica

Fandt dig på et gammelt indlæg, hvor I ville tage turen til Florida et år med 3 børn. Hvordan gik det, jeg tænker især på børnenes respons? Jeg kunne rigtigt godt selv tænke mig at flytte netop til Florida og drive min online forretning, meeen har brug for nogle gode argumenter til min søde kone og børn. Vi har 4 børn på 2×3år (tvillinger), 7 og 11 år. Jeg VED at min kone vil som det første, bekymre sig for hvordan vores børn vil tage det, og om de vil tage varig skade – selvom jeg dog er helt uenig. Selv er hun også lidt trygheds narkoman, så jeg kommer også til at smøre hende lidt i en periode 🙂

Anyway, håber på din feedback, det ville være fedt at høre om turen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.