Vil ikke spise grød.. Gode råd søges

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Vil ikke spise grød.. Gode råd søges

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Rosa21Rosa21
    Medlem

Hej
    Jeg har en pige på 5 mdr. som jeg gerne vil have til at spise lidt grød. Bare så hun er vennet lidt til det inden hun bliver 6 mdr. ellers ammer jeg og giver en flaske vælling til natten som hun spiser med største velbehag. Men grød gider hun bare ikke, jeg laver det selv og har nu både prøvet med majs og rismels grød. Jeg synes godt nok det bliver noget klistret stads, sådan nærmest helt budding agtigt..
    Men lige så snart hun får det i munden ser hun helt underlig ud i hovedet og begynder at græde og spytter det ud igen.
    Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke er klar til at få grød endnu. Men hvis hun ikke er nu hvornår så… ! Der går jo ikke længe inden hun bliver 6 mdr. og så skal hun jo have grød. Hvordan har opstarten på grød været for jer andre ? og har i måske nogle gode tips til hvordan man kommer i gang med det på en god måde ?
    Har prøvet selv at spise lidt af grøden foran hende, men det hjælper ikke. Hun virker ellers også meget interesseret i når vi spiser. Det plejer man jo at sige er et tegn på at de er klar til lidt ske mad..
    KH Rosa og Mascha 05-08-07

celinapuscelinapus
    Medlem

Hejsa,
    Jeg har læst mig til at den første grød skal være MEGET lind (tynd) så jeg tror bestemt at det er der dit problem ligger… Meget mere væske!!!
    Pøj pøj….
    Iøvrigt kan du søde grøden lidt med lidt købt frugtmos. bare lidt på hver ske. og husk at gå stille frem ikke presse. måske bare en ske-fuld ved hvert måltid (MM-grød-MM) sådan sikre du at den lille ikke er for sulten når i starter (og derfor ikke vil tage grøden fordi det ikke går hurtigt nok) og at mund og hals bliver skyldet godt efter bagefter…

Diana

Anonym
    Gæst

hov forresten en tudekop med vand til er osse godt;-))

linemuttilinemutti
    Medlem

Hej.
    jeg har
    line

Anonym
    Gæst

hej
    måske bliver grøden for tyk.. den må godt være halvflydende de første gange så hun vænner sig til smagen. prøv evt. at putte en tsk æblemos i;-) bare et lille forslag- Adam er 5 mdr. og spiser risgrød med lidt sveskemos i. han syntes ikk godt om det i starten men nu kører han en fin portion ned om dagen( kun 1 gang daglig her i starten – den første måned altså).held og lykke
    Kathleen

Anonym
    Gæst

Min søn fra d.10.aug. bliver kun ammet (er en stor dreng på 9½ kg). Jeg har tidligst tænkt mig at gå i gang med overgangskost om en måned. Hans storebror og storesøster ville kun ammes til de var 6½-7 måneder, så jeg har ikke så travlt 😉

Hvorfor vil du starte nu? Vil hun ammes tit om natten? Eller er det fordi du har læst det et sted?

Umiddelbart kan det godt lyde som om grøden er for tyk. Hvis det ikke hjælper at gøre den mere lind / flydende, så prøv og vent et stykke tid. Hun kan sagtens overleve på din mælk eller flaske et par mdr endnu. Hvis hun ellers trives, ville jeg da helt klart fortsætte, som du gør nu, og så vente lidt med grøden.

Karoline og Gustav 5 mdr.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.