Ikke tid til at spise og ang grød

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Ikke tid til at spise og ang grød

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Er begyndt at amme Mikkel inde i vores seng, da han ellers bliver for forstyrret af lys, lyde osv. Hvis han kan høre nogle der snakker, vender og drejer han sig- og han kan faktisk “nægte” at komme til brystet og ned at ligge, SELVOM han er sulten..Men hvis jeg “skærmer” ham for indtryk, vil han gerne spise..Lille bandit:)
    Snakkede med en ammerådgiver, som siger at det er helt normalt og det er fordi han bliver mere bevidst 🙂 – og at han bare skulle tilbydes brystet i rolige omgivelser (så vidt mulig)
    Er der nogen er jer der oplever det samme ?

Lige en ting mere..Mikkel bliver fuldammet bortset fra at han de sidste par dage har fået lidt grød (da jeg synes han virkede mere sulten- og spiste også), men vil ikke have det nu igen. Det passer mig egentlig meget fint, for vil gerne blive ved med at fuldamme til han er 6 mdr og mælk har jeg nok af:) Kunne godt tænke mig at vide hvornår jeres børn startede med at få grød og hvor meget ? Og hvor mange fuldammer endnu, ligesom mig ? – hvor tit ammer i ?

Glædelig jul:)

Mia

Hejsa..
    Er lige på besøg fra juliterminen.. Jeg ammer stadig min Jonathan fuldt ud. Han fylder 6 mdr. 16 januar.- Derefter har jeg så småt tænkt mig at han skal begynde at smage lidt grød, men stadig at min mælk er det primære..
    Jeg ammer nok ca 6 – 8 gange i døgnet, måske lidt mere, hvis han er for træt til at spise et ordentlig måltid..

KH
    Cristina

cleffecleffe
    Medlem

hej mia – har lagt et skriv til dig under min profil:-) bare engang du har tid- og glædelig jul…

gitte

Rosa21Rosa21
    Medlem

Hej
    Ja min pige er også meget nysgerrig under amning. Bare far nærmer sig stuen hvor jeg ammer. Så kigger hun rundt og kan slet ikke koncentrere sig om at spise. Tror det er meget normalt at de ikke (har tid) til at spise, fordi verden rundt om bare er for spændende s..
    Jeg ammer 4 (en sjælden gang imellem 5) gange på et døgn og så får hun en flaske vælling til natten. hun bliver snart 5 mdr. og regner med at introducere hende for grød i næste uge.
    Kh Rosa og Mascha 050807

LailahpLailahp
    Medlem

Leah kan også godt blive forstyrret, når hun skal spise, men hvis hun er tilstrækkelig sulten, kan INTET få hendes koncentration fjernet fra maden.

Jeg fuldammer også stadig og regner med at fortsætte, til hun er 6 mdr. (7. feb.), hvor vi så går i gang med mos og grød. Hun skal jo kunne spise andet, når hun skal passes fra april, men hun virker nu også meget interesseret, når jeg spiser: griber ud efter min kop eller min mad, hvis hun sidder på skødet, mens jeg spiser, og følger ellers alt, hvad der bliver puttet i munden med øjnene, så mon ikke hun snart er klar til at prøve noget andet, selvom hun vist får, hvad hun skal have hos mig (spiser stadig kun 1-2 gange om natten).

kh
    Laila og Leah 0708

topper1topper1
    Medlem

Hejsa
    Er ny på denne side. Det vil dog sige at jeg har været observatør meget længe. Har selv en dreng fra d. 16-8. Mit spørgsmål er hvordan i beregner alder på vores små purke. Grunden til at jeg spørger er, at jeg regner ud fra uger. Feks. er Mikkel født en torsdag, så jeg regner fra torsdag til torsdag og ikke fra d. 16 til d. 16, da der er flere en 4 uger på en månede. Jeg kan se fra det forrige indlæg at der er regnet ud fra dato. Forstår i hvad jeg mener? Hilsen Betty

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Betty

Det er lidt forskelligt, hvad jeg gør – nogle gange regner jeg i uger og gør som du, nemlig regner med ugedagen, andre gange regner jeg fra dato og skriver så fødselsdatoen på.

kh
    Laila og Leah (070807 eller 20 uger:-))

topper1topper1
    Medlem

Hej Laila
    Ved du hvad den rigtige udregningsmåde er? Jeg tænker også i forhold til 6 måneders alderen, hvor de små skal til at have grød. Der kan jo godt være 14 dages mellemrum i mellem de 2 udregninger. Jeg fuldammer stadigvæk og bliver lige pludselig i tvivl om hvornår jeg skal starte.
    VH Betty

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Betty

Jeg ved ikke, hvad den “rigtige” måde er – hvis der er en. Mht. at begynde at give grød, så venter jeg til Leah er 6 mdr. på dato. Hun er født den 7. aug. og fylder så et halvt år den 7. feb., og hvis jeg ellers bliver ved med at have mælk nok, ja så starter jeg først med grød/mos der i beg. af februar.

Årsagen til, at jeg siger på dato, er at min sp har fremstillet det sådan over for andre i min mødregruppe, f.eks. er der en, hvis søn er født 8. aug. og hun kunne begynde på anden føde 8. dec., hvor han så fyldte 4 mdr.

kh
    Laila

topper1topper1
    Medlem

Hejsa
    Tusind tak for informationen. Det lyder også som det rigtige. Jeg havde nok bare lige stirret mig blind på de datoer. Rigtigt godt nytår til alle.
    Mvh Betty

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.