Vil ikke have armene frem

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Vil ikke have armene frem

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    teolkatteolkat
    Medlem

Hvad søren gør man, når ens barn på 19 uger allerhelst vil ligge på maven i flyvemaskinestilling og bliver stiktosset, hvis man med alskens tricks forsøger at lokke ham til at have armene foran sig?

Når jeg lægger ham, har han armene fremme, men ret hurtigt kommer de ud til siden. Sundhedsplejersken anbefaler at løfte hans bryst op ved hjælp af en pude/sammenrullet stofble, men det virker ikke, for han løfter bare sit hoved med armene ude til siden og kigger sig fornøjet omkring. Han er fornylig begyndt at skubbe højre ben ind under sig, men stadig med armene ude ved siden til stor frustration for ham, for han kommer ikke rundt på ryggen. Har dog trillet 6 gange, hvor hans arme har været foran ham.

Vi træner dvs. leger hver dag flittigt på maven, og har da tænkt at han nok skal komme efter det når det store tigerspring han pt. er i gang med er overstået – men omvendt så er det vist ikke overstået førend han kan trille når han vil og han kan finde ud af at ligge med ermene fremme og lege med noget legetøj.

Er der andre, som har samme problem eller bare et godt tip til hvad jeg kan stille op?

Camilla og Erik 19 uger

mfaarborgmfaarborg
    Medlem

Her har vi samme problem. Nikolas kan dog ikke holde hovedet oppe på den måde ret længe og han spænder sine mavemuskler så meget at han får svært ved at trække vejret og bliver helt forpustet.

Men han vil også helst ligge med armene ud til siden når han ligger på maven. Jeg kan dog godt flytte hans arme op under hans brust men ahn flytter dem så hurtigt han kan komme til det. Og bliver gal hvis jeg holder dem der.

Jeg har desværre ikke nogle gode råd. Min SP gav de samme råd som din og her virker de kun når hun er her.. Så er han vildt dygtig…. fedterøv… hihi

Hilsen Merete og Nikolas. (11/7)

signedpsignedp
    Medlem

Kirsten var heller ikke super glad for det der med at ligge på maven, ej heller løfte hovedet. Vi har købt en skråpude som hun ligger på – den har været en succes. Vi havde også prøvet med en sammenrullet sofble og andet, men det gav bare ikke det samme. Prøv også at lade ham ligge lidt højt – når man ligger på gulvet er det svært at se noget sjovt. Det bedste for Kirsten er faktisk at få lov at ligge på maven og se lidt fjernsyn 🙂

Signe og Kirsten 270807

chiliechilie
    Medlem

Sara havde på et tidspunkt det samme problem. Jeg tog over til en dygtig kranio sakral terapeut – det viste sig at det var pga spændinger i skulderbladene. Efter en behandling var der ingen problemer mere. Så jeg ville prøve en kranio sakral terapeut, kiropraktor eller fysioterapeut.

teolkatteolkat
    Medlem

Hej med jer og tak for svar.
    Jeg har allerede overvejet at tage ham med til en kranio sakral terapeut (har selv gode erfaringer i forbeindelse med hovedpine og stress), så det kan være jeg skal gøre alvor af det. SP kommer i morgen, så jeg vil lige vende det med hende.
    Erik vil også gerne ligge højt, helst så han er højere end os og kan kigge ned på os. Men selv da ligger han som regel i flyverstilling – han må efterhånden have nogle super rygmuskler 🙂 Forleden, hvor han havde tisset på gulvet under bleskift, lå han og kiggede ned på mig, mens jeg tørrede op samtidig med at han grinede med lyd på – knægten har jo humor!
    /Camilla og Erik

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.