til allergibørn. Dem som bruger nutramigen eller proffilaks

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 til allergibørn. Dem som bruger nutramigen eller proffilaks

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej
    Ja det var da trals den ikke vil opratte indlæg nu prøver jeg igen..

Nå men ville bare fortælle at der er lavet en lille bog med opskrifter på grød, vælling yoghurt osv lavet med nutramigen.
    Den fik jeg lige igår da jeg var på apoteket efter mme til magnus og den er bare så god syns jeg.

Det eneste er at der ikke står at der skal fedt i… og det siger sp at der skal en ts olie i (da han jo ikke må få laktose).
    Så skal man komme det i eller skal man ikke??? Det er jo ikke lige så nemt.. Jeg har indtil nu kommet det i hans vælling og det skader jo ikke så det bliver jeg ved med til jeg få fat i sp igen.

så det var bare lige en info hvis i også selv skal lave grød og vælling mm.
    knuz heidi og magnus 14 uger

Anonym
    Gæst

Er det ikke noget med at mad lavet på ren mme ikke behøves ekstra fedt i? At der kun skal olie eller smør i hvis der kommes vand i, fx hvis barnet ikke kan lide smagen af mme… Det troede jeg i hvert fald 🙂

Anonym
    Gæst
    alex99alex99
    Medlem

kommer måske også an på om bebsen trænger til extra fedt/ energi – hvis nu det er en lille splejs 🙂

alex

sommer06sommer06
    Medlem

http://allergi.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=92

Her kan man bl.a. læse:

Husk at tilsætte hjemmelavet grød og mos en teskefuld mælkefri plantemargarine eller en teskefuld olie. Det ekstra fedt er nødvendigt for, at dit barn får tilført energi nok. Gør det, indtil barnet ved 1-årsalderen spiser den samme mad som resten af familien.

Husk at børn med mælkeallergi generelt har mere brug for at der tilsættes ekstra fedt.

Kh
    Dorte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.