Brystbetændelse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Brystbetændelse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har fået brystbetændelse. Jeg har aldrig følt mig så syg før. Over 40 i feber og stærke smerter i begge mine meget hårde bryster.
    Nu er jeg på penicillin, og det går meget bedre. Desværre virker det som om at Pelle ikke er så vild med min mælk. Tror I at man kan smage at jeg får medicin?
    Man kan jo lugte penicillin i fx urin.

Signe og Pelle

sommer06sommer06
    Medlem

Hej Signe

Det cae da uheldigt. Du skal sørge for at tage en masse varme bade, massere brysterne godt, holde dem varme hele tiden og lægge Pelle til brystet hele tiden. Hvis ikke du kan få ham til at drikke må du malke ud, men masser af amning er den bedste kur for brystbetændelsen. Det kan jo godt være han mest reagerer over at brysterne er hårde. Tror du skal prøve at variere ammestillingerne så du får tømt brysterne mest muligt. Har du prøvet indianerstillingen?

Kh
    Dorte 38+6

sommer06sommer06
    Medlem

Hvis din søn ellers er frisk og tager godt på, så synes jeg du skal forsøge at slappe af og se tiden an indtil du er færdig med penicillin kuren. Tilbyd ham lidt kogt vand af et lille bæger/glas så han har mulighed for at få væske, men ellers sker der altså ikke noget ved at han ikke får så meget at spise i nogle få dage. Det er bedst for jer begge to hvis du holder fast i amningen. Det er et kritisk tidspunkt at introducere sutteflaske på og det mener jeg bestemt kun du skal gøre hvis han afviser brystet når du er færdig med din behandling.

Husk at moresn nervøsitet generelt er den største barriere for vellykket amning. Hvis du fortsætter med at tro på amningen så er der rigtig godt chance for at det kommer til at fungere igen i løbet af et par dage.

Anonym
    Gæst

Jeg har prøvet flere forskellige stilllinger. Jeg har også malket ud så brysterne blev helt tomme.
    Det virker som om han ikke kan lide mælken. Jeg lægger han til, og han begynder at sutte. Efter ganske få sut spytter han ud, og jeg kan bare ikke få ham til at tage ved igen.

Jeg er lidt nervøs for at han ikke får nok at spise. Brystbetændelsen er jeg ved at have styr på vha. brystpumpe.

Signe

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.