Hvordan renser I sutterne?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Hvordan renser I sutterne?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Jeg har læst at man skal gnide dem i groft salt, indtil videre har jeg “bare” kogt dem i 5 min. (jeg læste det i går)…

Hvad gør I?

Maria og Rasmus 21/8

sommer06sommer06
    Medlem

Jeg koger dem i lidt vand i mikrobølgeovnen i 3 min. Har aldrig brugt det der med salt.

Kh
    Dorte

Anonym
    Gæst

Det med at gnide sutterne med salt gælder kun for sutter i naturlatex. De kan få en hinde med en grim smag, der ikke fjernes ved at koge sutterne, men til gengæld fjernes ved at gnide dem med salt. Sutterne skal så koges bagefter.

Charlotte

Ps. Tak fordi du spurgte, det var sødt af dig 🙂

Hej Anja

Jo tak det er jeg, det er super dejligt, er på sidste penicillin pille i dag.
    Hvordan går det med dig? 🙂

Så tror jeg også bare jeg fortsætter med at koge dem, det ser ud til at alle gør det…

Kh – Maria

Anonym
    Gæst

Hej Maria!

Hvordan har du det? Er du kommet dig ovenpå brystbetændelsen?

Jeg koger også bare Rebecca’s sutter, det gjorde jeg også med Emilia’s sutter da hun var lille.

KH
    Anja

Anonym
    Gæst

Vi bruger silicone sutter her. Dem steriliserer jeg i 3 min. i mikrobølgeovnen når jeg steriliserer flaskerne…

Knus Melanie

Anonym
    Gæst

Jeg har læst, at det ikke skulle være så godt at koge sutterne hver gang man steriliserer dem, da de så let bliver møre. Når de er nye skal de selvfølgelig koges 5 min, men efterfølgende skulle det være nok at overhælde dem med kogende vand og lade dem ligge deri 1 min.
    Det med saltet har jeg også hørt, men jeg hiver bare ud i sutten og kradser det snask af, der måtte sidde helt nede ved kanten.

sommer06sommer06
    Medlem

…det har jeg altså aldrig oplevet og jeg har kogt sutter hver dag i over 3 år nu. Jeg tror virkelig det er fra gamle dage hvor sutterne var af dårligere kvalitet og folk havde færre penge og dermed færre sutter der blev brugt i mange måneder. Nu har vi jo en hel flok og skifter dem jævnligt ud. Så bare giv dem en tur i mikroen, det er langt det nemmeste. Jeg har sådan en lille plastbeholder som sutterne altid er i når de ikke bruges. En gang om dagen går jeg på suttejagt og koger alle dem jeg finder.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.