Så kom jeg med i klubben!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Så kom jeg med i klubben!!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    idamaria83idamaria83
    Medlem

Hjertelig tillykke med jeres lille Ella 🙂

/Ida og Annika 1 uge gammel

linemuttilinemutti
    Medlem

D. 29. august kl 03.01 kom lille Ella til verden. Det var langt og hårdt. Tog sammenlagt 2 døgn. Jeg var nok naiv, men havde ikke lige regnet med at det skulle tage så længe. Ud over den laaange tid, der mest handlede om at jeg udvidede mig i slow motion (dog i totalt smertehelved), var det fuldkommen ukompliceret og jeg var glædeligt overrasket over at det som jeg troede ville gøre mest i ondt, nemlig at presse hende ud, ikke andet end sviede lidt.
    Som så mange andre var vi en tur inde i modtagelsen for derefter at blive sendt hjem med beskeden om at vente til jeg var mere klar. Så hjem tog vi uden at have nogen anelse om hvad det lige var jeg ventede på. Og så igen ind på Skejby, da jeg på grund af de mange smerter der endnu tog til, ikke turde vente med bilturen længere (hold op hvor går veer og biltur bare dårligt sammen!!!)
    Havde forestillet mig at klre det hele uden bedøvelse, men havde kun været derinde i fem minutter da jeg overvejde at tage imod tilbudet om en epidoral blokade. Fik at vide at den nok ville gøre faserne lidt længere, så jeg snuppede en “sove cocktail” (en blanding af smertestillende og en sovepille), der skulle få mig til at slappe af. Den og så en maske fuld af lattergas. Synes godt nok ikke der var noget at grine af!!! Og det hele gjorde præcis lige så ondt som før. Jeg hev i snoren for at foreslå noget stærkere. JM sagde “ja, lige et øjeblik” og blev så væk en halv time. Jeg havde jo ingen tidsfornemmelse så det fattede jeg ikke. Det var min kæreste der sagde det senere. (Sagen er den at denne kvikke JM læste mig og mine veer som en bog, og var totalt klar over hvor jeg var, og mente at det ville være synd med en “epi”. 15 points ud af 10 til hende!!!!) Da hun kom tilbage havde pillerne jo nok virket og jeg havde lyn-udvidet fra 2 til 7 og resten gik slag i slag over i presseveer, der godt nok kom ligt for tidligt, men pludselig smilede JM og sagde “nu må du presse”. Jeg troede vi havde timevis endnu, så jeg spurgte overrasket om det så betød at jeg fik en baby lige om snart. Og ja, det gjorde jeg. Hun kom efter en halv times presning. Ud kom hun, 3 kg og 50 gram, lige så fin og ingen problemer. Hun havde godt nok navlestrengen på som en rygsæg, men den stolte mor her mener jo at det er en ret smart måde, at undgå at få den om halsen på 🙂
    Faren klippede navlestrengen og vi skålede i billig champagne fra NETTO, der lå pakket i den berømte “tasken”.
    Vi tog fire overnatninger på patienthotellet i Skejby og jeg må nok sige at fødsel-på-skejby varmt kan anbefales. Jeg følte mig så tryg hele vejen igennem.
    Nu er vi hjemme og prøver at finde en rytme. Vi tror hun er relativt nem. I hvertfald er vi i himmelen. Tænk at opleve denne helt specielle kærlighed. Jeg er forelsket på en helt ny måde!!!!!!!!!
    Line

LailahpLailahp
    Medlem

Hjertelig tillykke med den lille ny. Jeg genkender forelskelsen.

kh Laila og Leah (1 måned i dag)

Anonym
    Gæst

Hjerteligt tillykke me Ella. Sikke et sødt navn og ja, jeg genkender også forelskelsen.
    Dejligt du havde en god fødsel.
    Kh. Suzan og Filippa, også fra d. 29/8

Stort TILLYKKE med Ella! Glæder mig til det bliver min tur til at blive forelsket på en hel ny måde 😉

Camilla 38+0

mfaarborgmfaarborg
    Medlem

Hej Line.

Tillykke Tillykke med Ella.

Hilsen Merete og Nikolas

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.