Min fødselsberetning. Endelig!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Min fødselsberetning. Endelig!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Rebecca?s vej til verden.

Jeg var ved at være ret utålmodig med at få Rebecca ud til os. Så dagen før min termin havde jeg en aftale med en zoneterapeut, om at hun skulle prøve at sætte gang i fødslen.
    Mandag d. 20 aug. tog jeg derfor til zoneterapeut. Hun var ret hård ved mine fødder og ankler. Efter behandlingen havde jeg lidt murren i maven, men det blev ikke til mere.
    Tirsdag d. 21. min terminsdag havde jeg min sidste aftale hos jordemoderen. Hun skød Rebecca til at veje 3700g. Det viste sig jo så at være helt hen i vejret. Jeg fik jordemoderen til at lave en hindeløsning, for at se om det kunne sætte skub i fødslen. Jeg tog direkte fra jordemor til Ikea med min veninde Anita. Vi vandrede rundt derinde i flere timer, det hjalp ikke en dyt. Ingen fødsel d. 21. heller.
    Onsdag d. 22 havde jeg endnu en aftale med zoneterapeuten. Mine fødder var stadig ømme efter hendes behandling om mandagen, men jeg bed det i mig, for jeg ville jo gerne have Rebecca ud. 1 time efter jeg kom hjem fra zoneterapeuten kom veerne. Kl. 13.30. Meget stille og roligt til at starte med. Efter 1 time ringede jeg efter Thomas og mine forældre som skulle have Emilia imens jeg fødte. Jeg havde jo hørt at 2. fødsel går hurtigere end den første. Ved 15.30 tiden var veerne gået lidt i stå igen, de var i hvert fald uregelmæssige. Mine forældre hentede Emilia. Thomas og jeg diskuterede om vi skulle gå op og sove eller om vi skulle gå tur for at få gang i veerne igen. Vi valgte at gå en tur. Det hjalp ikke rigtigt. Vi spiste aftensmad, og opdaterede vores varelager på vores internetbutik.
    Jeg havde løbende i løbet af dagen haft tiltagende ondt i den ene side af maven, det blev værre og jeg kunne næsten ikke gå oprejst, så vi ringede til fødegangen, som bad mig komme ind til undersøgelse. Vi ankom til Roskilde sygehus kl. 21. Her kørte de en ctg og kunne se at Rebecca?s hjerterytme var alt for høj. De ville gerne følge hende lidt mere, så vi måtte blive lidt endnu, selvom vi var mest stemt for at komme hjem og sove lidt.
    Kl. 22.30 mente JM at vi skulle holde en pause med CTG. Hun forslog at jeg fik et lavement, for det kunne sætte mere gang i veerne. De ville køre en ny CTG ved midnats tid, så vi kunne lige så godt bruge tiden ?fornuftigt? Og se om det ville sætte gang i fødslen. Så jeg fik lavement. Det satte virkelig mere gang i veerne, det bed mere og blev mere regelmæssige. Kl. 23.45 var der vagtskifte. Der kom en ny JM, Camilla, rigtig sød og god til at forklare. Hun kørte endnu en CTG, hjerterytmen var stadig for høj. Thomas og jeg gik en tur ned i Lobbyen, der står en automat med drikke og spisevarer, Vi trængte til noget energi. Da vi kom tilbage på afd. bad jeg om en epidural, JM mente at vi lige skulle se tiden an for det så ud til at gå rimelig hurtigt. Da var klokken 1.30. Kl. 2 kom vi over på fødegangen, hvor de havde rigtig travlt. Camilla måtte følge med over og føde med mig selvom hun havde vagt på afsnit for gravide. Vi kom ind på den mindste og mest slidte fødestue de har på Roskilde. Det er vist den stue de kun bruger i nødstilfælde. Camilla fortalte at hun ikke var vant til at være på denne stue.
    JM Startede med at prikke hul på fosterhinden, for at tage fostervandet.
    Kl. 2.25 er Rebecca?s hjerterytme var stadig for høj, så JM kaldte en læge til at tage en blodprøve på Rebecca, for at se hvordan hun havde det. De målte PH-værdien i hendes blod. Det var godt nok ubehageligt at de tog den blodprøve på hende. Hun stod ikke helt nede i bækkenet endnu, så JM skubbede hende ned ved at trykke på min mave.
    Rebecca havde det heldigvis godt, hvis hun ikke havde haft det godt, ville lægen tage hende ved kejsersnit.
    Rebecca sad lidt skævt i bækkenet, så jeg blev beordret om på den anden side for at se om det fik hende til at dreje sig.
    Kl. 3.20 tog de endnu en blodprøve på Rebecca?s hoved, hun har stadig sår i hovedbunden efter den hårde omgang. Den var heldigvis fin.
    Lattergassen blev en kær ven under fødslen, tror jeg fik snuset lidt for meget til den engang imellem. 
    Kl 3.50 fik jeg pressetrang, men jeg var slet ikke helt åben endnu og Rebecca stod heller ikke helt nede i bækkenet endnu. Så jeg måtte puste og gispe til den store guldmedalje!
    Kl 4.20 var jeg 7-8 cm åben stadig med pressetrang, Rebecca stod lidt længere nede.
    Kl 4.30 står Rebecca?s hoved helt nede, hendes hjerterytme faldt til 90. så jeg fik ren ilt i masken.
    Kl 4.35 blev Rebecca så født. JM mente at jeg fik presset hende ned i bækkenet, når jeg ikke kunne holde igen med at presse. Det var en lettelse da jeg endelig fik lov at presse. Hun var ude på 2 presseveer. Men hold da op hun føltes stor at få ud. Men hun vejede jo også 4165g og målte 54 cm. Hendes søster vejede 3810g og målte 53 cm. Men jeg spiste også meget chokolade til sidst i graviditeten.
    Rebecca blev så født d. 23. aug, på vores 4 års bryllupsdag. Dejlig gave!
    Rebecca er snart 3 uger gammel. Hun er skøn, med tykke kinder og en del gyldent hår på hovedet. Far har stadig orlov, men han har kun 5 dage tilbage af sine 4 ugers fædreorlov. Vores dage flyver bare af sted. Storesøster på 2 år og 10 mdr. er ret reserveret overfor lillesøster. Hun kan lige ae hende lidt på kinden, og holde sutteflasken når hun skal have mad, men hun vil ikke holde hende. Til gengæld henter hun os når Rebecca laver den mindste lyd.

KH Anja & Rebecca 23. aug.

EspelundEspelund
    Medlem

Hold da op en basse 🙂

Og endnu en gang tillykke med hende.

Hvor er Rebecca dog kær at hun henter Jer, når den lille siger lyde.
    Hun skal nok blive lykkelig for sin søster om noget tid 😉

VH
    Lykke og Dicte 27/7-07

moridragormoridragor
    Medlem

tillykke det var skønt at høre at det gik godt.
    tillykke med hende en ordentlig basse.
    knus anne og pelle

Kære Anja

Hjertelig tillykke igen med hende 🙂

Dejligt at høre at det gik godt, men hvor må det have været væmmeligt at de skulle tage en blodprøve fra hende når hun ikke engang er født, stakkels pige…

Kh – Maria og Rasmus 21/8

Anonym
    Gæst

Hej Anja.

Sikke en god fødselsberetning. Følte helt jeg var med 🙂
    Hold op det må have været hårdt at skulle holde igen, når du havde pressetrang.
    Hun ser rigtig dejlig ud på hjemmesiden, med sit gyldne hår…lille guldlok 🙂
    Under min første fødsel måtte de også tage blodprøver fra Isabellas hoved, og den blev ved at falde af (altså ikke hovedet). Så hun havde 7 sår i hovedbunden da hun blev født. Nej hvor havde jeg ondt af hende. Men det var selvfølgelig rart at vide, at hun ikke havde manglet ilt under fødslen.

Tak for din søde besked i vores gæstebog. Så du den besked 2 gange længere nede end din, som min lillebror har sat ind af min mor??? *GGG* jeg siger dig jeg græd af grin da jeg så den. Rigtig uheldigt billede af hende, og så får han hende til at lyde som den største drukkenbolt..min mor som aldrig rører alkohol, HAHAHAHAHA!

Hvor er det sødt Emilia giver besked når Rebecca giver lyd fra sig.
    Jeg er sikker på hun bliver rigtig glad for sin lillesøster, når Rebecca begynder at smile og grine til hende. Det er de færreste der kan stå for det 🙂

KH Suzan og Filippa 14 dage.

sussansussan
    Medlem

Hej Anja

Tillykke med den dejlige pige – og godt at fødslen gik igang af sig selv.. jeg fødte også d , 23 ´14 dage over tid – og vi havde fået afvide at vi skulle have en på 3500 – vi fik en dejlig Phillip på 4250 og 55 cm – men han er skøn og så er der noget mere at tage fat om 🙂

kh Sus

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.