Røde baby numser

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Røde baby numser

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Hej med jer

Hvad gør I når jeres lille baby har fået rød numse? Bruger i pudder, salve eller andet?

Maria og Rasmus 21/8

snenegersneneger
    Medlem

Hej,

Du må helst ikke bruge pudder til den lille numse – det kan give allergi.
    I stedet for at vaske med vand når du skifter ham, kan du evt. putte lidt babyolie på en vatrondel og rense med det.
    Emil fik en meget rød, faktisk lidt blodig numse og olie på vatrondel og efterfølgende zinksalve fik numsen til at hele på rekordtid.

vh sneneger og Emil 14 dage :o)

Anonym
    Gæst

Inotyolsalve fra apoteket er mere effektivt end zink! Og kogtvandsklude er et mirakel mod røde ender! 🙂

her bruger zinksalve
    og det virker for os
    kh
    benedikte

Anonym
    Gæst

Hej er lige på besøg.
    når zinksalven ikke har hjulpet her så har jeg duppet mek kamillethe på en vatrondel. det er super effektivt.
    mvh. charlotte

Anonym
    Gæst

Marcus har heldigvis ikke haft en rød numse endnu (7-9-13!)

Ellers bruger vi babysalve og zinksalve fra Natusan. Det er bare super!

Husk lidt olie i vandet ved bleskift til rengøring af babynumse… Det gør underværker!

Jeg har desuden fået at vide, at man bør holde sig fra de der vådservietter – det kan nemt forårsage en rød numse. Man kan sagtens tage nogle engangsvaskelude med i en frysepose med lidt vand og olie Det er super, billigere og langt bedre en vådservietterne…

En rød numse kan også være et tegn på at baby har fået trøske, men spørg evt. SP om yderligere info. Oftest har baby også hvide belægninger på sin tunge når det er tilfældet.

Kh. Melanie & dejlige Marcus 7/8

Anonym
    Gæst

Der fintes intet bedre end Weleda Calendula Zink Creme eller creme mod rød numse. Det kan købes fra Helseforretninger. Det hjælper nemlig oså når det har gået så galt at huden er kommet af. Jeg har brugt det med begger børn. Rød numse kan heles med en nat.

Anonym
    Gæst

Vu har gode erfaringer med panthenol-salve. Man kan købe det på apoteket i deres egen babyserie. Det er godt nok lidt dyrt, men meget effektivt hvis der er gået hul på huden. Man bruger det også til brandsårspatienter for at få sår til at hele.

Charlotte

Hej med jer

Tusind tak for svarene 🙂

Jeg brugte noget zink creme og det hjalp, så ingen rød baby numse her mere, dejligt 😉

Kh – Maria og Rasmus 21/8

hej jeg er også stor tilhænger af Weleda zinksalve, det fås hos matas og babysam, har brugt det meget tilmin store dreng, og en enkelt gang til lillebror. ellers er kogtvandsklude også gode. Det er iøvrigt også rigtig godt hvis man får problemer med sår på brystvorterne.
    knus krsitine og lillebror

teolkatteolkat
    Medlem

Min sundhedsplejerske anbefalede A-DERMA ERYAS mod røde numser og A-DERMA grøn til tør hud. Begge dele fås på apoteket og er aldeles uden parabener, parfume og andre grumme sager. Jeg har kun anvendt den til en lidt rød numse en gang, og den hjalp med det samme. Hvis Erik får en rigtig rød numse vil jeg dog først anvende kogte klude, da jeg ikke er meget for at smøre ham ind i creme endnu.
    /Camilla og Erik 20 dage

Inotyol svaerger jeg ogsaa til. Brugte den med stor succes til min store datter. Bor i England nu og koebte flere tuber af cremen, sidst jeg var i DK, vil bare ikke undvaere den!
    🙂 Tine, 37+5, paa besoeg fra sep 07

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.