Vejen ud………..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Vejen ud………..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    TetrabrikTetrabrik
    Medlem

Her kommer min fødselsberetning.
    Det begyndte natten til søndag d.19/8. Jeg var meget i tvivl om det virkelig var veer eller bare plukveer. Jeg begyndte at tage tid på det. De kom rimelig regelmæssigt, og gjorde pænt nas. Sådan fortsatte det hele natten. Omkring kl 5 gik det lidt i sig selv igen. Der blev jeg rimelig frustreret da jeg var gået over tid og regnede med at nu skulle det være.
    Søndag formiddag vågnede jeg ved at veerne kom igen. De var rimelig regelmæssig også alligevel ikke. Jeg måtte gå rundt imellem veerne for at holde dem igang. Omkring kl. 14 ringede jeg til FG for lige at høre om de ville gøre noget. De ville gerne lige se mig. YES tænkte jeg. Idag bliver vi forældre. tasken blev pakket, der blev ringet til div. folk for nu var det igang. Vi ankom på FG omkring kl 15. Det er heldigvis min “egen” JM som tager imod os. Hun undersøger mig. Jeg er ikke i fødsel. Der er ingen livmoderhals tilbage, men jeg er helt lukket. Det var som at blive slået med en hammer i baghovedet. Jeg giver mig til at tude, nu troede vi lige at vi skulle se vores guldklump også skulle det bare ikke være alligevel. Nå men jeg kommer ned på en vestue for at se om der ikke skulle ske mere. JM finder så ud af at jeg faktisk har en meget kraftig blærebetændelse, og at det måske er derfra smerterne kommer. Omkring kl 19 undersøger hun mig igen, der er ikke sket noget. Vi bliver enige om at tage hjem, der er jo ingen grund til at ligge der hvis der alligevel ikke skete mere.

Natten til mandag fik jeg sovet en smule. havde stadig små veer, men ikke noget af betydning. Mandag formiddag køre jeg min kæreste på arbejde. Der er ikke optræk til det helt store. får nogle små jag engang imellem. Tror ikke længere på at det er veer. Tror at pillerne mod blærebetændelsen har taget smerten som jeg troede var veer. MEN jeg skulle blive klogere. Sent mandag aften er jeg ret sikkert på at jeg har veer. De begynder uregelmæssigt men på et tidspunkt var der 4 min imellem. Min kæreste og jeg beslutter os for at gå i seng, hvis det skulle være ville min kæreste gerne være lidt udhvilet. jeg selv får ingen søvn. Smerten er nu så kraftig at jeg må koncentrer mig om vejrtrækning og tårene triller ned af kinderne.
    Tirsdag formiddag 41+0 : jeg kan næsten ikke holde det ud mere. Jeg synes jeg har strukket den længe nok. Vækker kæresten og siger jeg kan ikke mere. Vi må ringe til FG. Omkring kl. 12 ringer jeg til FG. JM lyder en anelse sur. Hun spørger om jeg gerne vil undersøges og jeg siger JA TAK. Vi får ringet til falck som skal køre os. Jeg kan næsten ikke stå op når der kommer en ve.
    Turen til Haderslev føles heldigvis ikke så lang. Har 3 gode veer på vejen. Vi kommer op på FG kl. 13. Jeg kommer ind til den søde JM birgitte som jeg har mødt før. Hun undersøger mig og kigger på mig.”Mette, jeg kan godt forstå du har ondt, du er 4 cm åben”. Der faldt nærmest en sten fra mit hjerte, jubii idag sker det. dagen vi har ventet på. JM køre en strimmel. Alt ser godt ud, jeg har gode veer. Kommer ned på fødestuen. Skal have lavet Lavement. UBEHAGELIGT. Alt går bare så hurtigt. Hun spørger om jeg vil i badekar. Er lidt skeptisk. jo så lad gå. Det tager næsten en time at få fyldt den storé spa. det er dejligt at komme i. Veerne tager til med lynets hast. Jeg når at være i omkring 7 min.JM beordre at nu skal jeg op. Fødslen er for alvor igang. Jeg er nu 7 cm åben. Det går stærkt.¨
    Herfra er jeg faktisk i en anden verden. Jeg opfatter ikke ret meget. Befinder mig i smertehelved. Jeg har ikke fået noget smertelindring og når heller ikke at få det. På et tidspunkt siger JM til mig bebs er stjernekigger derfor er det så hårdt.. Ja hårdt. Det må du nok sige. Kl. 16.30 kommer presveerne efter de har taget vandet. Jeg skulle prøvet et hav af stillinger for at få ham vendt. det var ikke særlig behageligt og jeg tror også at jeg fik sagt at det kan jeg sku ikke. Jeg presser og presser men lige lidt hjælper det. noget af tiden skal jeg holde igen for der er stadig en kant. Omkring kl. 17.10 får jeg uanede kræfter. Hvor det lige kom fra ved jeg ikke. Jeg presser, gisper gisper gisper og ud kommer hovdet. NØJ en smerte. i næste ve er bebs ude. Den er helt blå og har navlestregen 2 gange om halsen. Min kæreste siger det blev en en dreng og jeg griner af lykke. Jeg havde egentlig regnet med at græde, men jeg var bare så glad.. Han fik fuld point og lå bare så fint på min mave. ubeskrivelig øjeblik. Tænk sig han har været inde i mig i 9 måneder. Herligt det er overstået. Nej hvor er han bare dejlig.
    Sebastian blev født kl.17.13 og vejede 3330 g og var 52 cm.
    Amningen går bare derud af. Han trives og tager på.
    Elsker min lille guld klump. Han er alt for dejlig.
    Tak fordi du læste med så langt. det blev lidt længere end forventet.
    Mette og Sebastian 16 dage

Anonym
    Gæst

Synes nok det lød som en fødselsberetning.. ;o)

Held og lykke med det hele..

Natasja 39+2

qrina6qrina6
    Medlem

Noget af en tur!

Stort tillykke

Qrina & Josefine 12 dage

Anonym
    Gæst

Stort tillykke med ham. Det lyder som en dejlig fødsel, selvom optakten snød lidt 🙂
    Kh. Suzan og Filippa 8 dage

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.