Besøg af SHP???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Besøg af SHP???

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hvornår har I hørt fra jeres sundhedsplejerske? Filippa er nu 8 dage gammel og vi har ikke hørt fra hende endnu. Hvor lang tid efter fødslen har i hørt fra jeres? Altså jer der er flergangsfødende og ikke har født ambulant 🙂

Kh. Suzan og Filippa 8 dage

lijalija
    Medlem

Min SP ringede selv da Sebastian var 2 dage gammel og kom på første besøg da han var 8 dage gammel.

Jeg ved ikke om min fødsel tæller som ambulant??
    Tog hjem 24 timer efter fødslen.
    Det er mit andet barn.

Prøv da lige at ringe til dem….

Kh Lisbeth & Sebastian 11 dage

Anonym
    Gæst

Vi fik besøg da Sif var 13 dage gammel. I køge kommune kommer SHP normalt efter 8-10 dage, men de havde ikke modtaget vores fødselsanmeldelse, så derfor blev det først på 13. dagen. De sagde dog at de ringer og laver en aftale lige så snart de modtager fødselsanmeldelsen, dvs når barnet er 3-4 dage gammelt.
    Så hvis du intet har hørt endnu, så synes jeg du skal ringe til dem.

Charlotte

olibelolibel
    Medlem

Hej.

Jeg bor i Nordjylland, og her skal man selv ringe og aftale en tid med SHP første hverdag man er hjemme.

Charlotte

Anonym
    Gæst

Ok, mange tak for svar. Emil er ved at ringe til dem nu 🙂
    Lille Filippa er allerede blevet lidt snottet, (Olivia kyssede hende på munden i går, og hun langer altså ret så våde kys ud. 8 timer efter var Filippa småforkølet, stakkels barn).
    Men det kunne jo være meget rart at få besøg af SHP, især hvis den lille skal til at være syg. Desuden er hun ved at blive rigtig fed allerede, så det kunne da være lidt sjovt at vide, hvor meget hun har taget på 🙂
    Kh. Suzan og Filippa 9 dage

Anonym
    Gæst

Så fik vi fat på dem. De havde mistet journalen og glemt os. Så det var vist meget godt vi ringede selv. De skal åbenbart have besøgt en, inden barnet er 9 døgn. Så hun må komme på mandag i stedet.

Anonym
    Gæst

Hejsa Suzan

Min søn Marius på 2½ er også vild med sin lillebror og vil gerne kysse og kramme hele tiden. Ja ja det er jo meget sødt, men Gustav blev altså snottet og den anden aften måtte jeg til vagtlægen med ham da han havde feber og havde været pyldret hele dagen. Lægen sagde at han havde en luftvejsinfektion. Så man skal lige holde godt øje med at der ikke bliver blandet alt for meget snot 😉 Håber ikke det udvikler sig til mere end snot hos Filippa (super sødt navn, havde jeg også på listen til min datter Klara)

Karoline og Gustav (om en time er det fire uger siden Gustav kom ud som Hurtigsmølf)

Anonym
    Gæst

Hej Suzan!

Jeg fødte torsdag, vi kom hjem søndag. Mandag ringede sundhedsplejersken, Hun kom på lynvisit tirsdag fordi jeg havde problemer med amningen. Hun var her så i går på et rigtigt besøg, da var Rebecca 2 uger gammel. Hun kommer igen når Rebecca er 6-7 uger.

har du stadig ikke hørt noget?
    Jeg var lige inde på jeres hjemmeside igår. Hvor er hun lækker med den manke! Du må da ud og finde hårspænder til hendes dåb. Ligner hun Olivia da hun var lille?
    Håber I har det godt!
    rebecca vejede 4450g i går! har taget 300g på, på 10 dage.

KH
    anja

Anonym
    Gæst

Ja det er ikke sådan med alle de kærlige kys. Filippa er temmelig frustreret over ikke at kunne få ordenlig luft. Heldigvis havde jeg nogle saltvandspipetter liggende, som jeg lige drypper hende med når hun skal spise og sove. Men hun har kun fået en enkelt normal lur i dag pga snot, så der er ikke noget at sige til hun er lidt frustreret. Men det hjalp åbenbart også lidt at hæve hendes hovedende i sengen og lade hende sove på maven! Fy fy, men vi må bare holde ekstra øje med hende, men det gør vi jo i forvejen 🙂

Vi fik fat på SHP, som kommer på mandag. Vores papirer er åbenbart forsvundet. Hun sagde at vi skulle holde øje med at Filippa ikke begynder at hoste for meget og med slim, så skal vi ringe igen (ha ha som om de ikke holder weekend).

Ja Anja jeg er også lidt paf over den hårpragt. De andre har jo knap nok haft hår! Hun ligner kun Olivia meget lidt…når hun har hue på, hi hi. Men endnu er hun mest sin egen.

Hvad med dine piger? Er der lighed? Det er en flot vægt Rebecca har..er hun begyndt at tage mere på, efter du er begyndt at give hende flaske? Jeg synes det er vildt du kan malke så meget ud, så hun kan få din mælk hver anden gang, hvis jeg har forstået det ret? Jeg er vildt dårlig til at malke ud!

Karoline..fik Gustav feber, da han havde den luftvejsinfektion? Jeg troede ikke de sådan rigtig kunne få feber i starten. Men har da alligevel hørt om nogle der fik det alligevel. Det er jo falsk varedeklaration! 😉
    Håber i det mindste han ikke ligner en smølf længere hi hi.

Anonym
    Gæst

Hejsa

Ja Gustav havde 38,8 og var pyldret og mat, som man jo er når man har feber. Han var rød i halsen, sagde lægen. Det gik over næste dag. Men har ikke lige prøvet at have et så lille barn med feber, så det var lige super cool 3.gangs mor (LOL 🙂 ) der blev transformeret til super pyldret mor.

Håber det går bedre med Filippa 🙂

Karoline og Gustav 10.08.07 (har opgivet at holde styr på antal dage 😉 )

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.