Øv, mere ventetid

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 Øv, mere ventetid

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    rmk01rmk01
    Medlem

Hej igen,

Øv, så kom mens i weekenden. Noget så eftertrykkeligt! Det er den første mens efter en SA i oktober og den er temmelig kraftig. Er der nogen, der har prøvet det og som ved, at det er helt normalt?

Det kom helt bag på mig, hvor meget det har slået mig ud. Jeg havde selvfølgelig – i min naivitet – håbet den holdt sig væk, men nu blev jeg endnu en gang mindet om, at jeg jo ikke er gravid længere. Og at jeg endnu gang er sat tilbage og skal vente igen. Øv øv!

Men, nu fungerer min krop tilsyneladende igen og nu har jeg jo i hvert fald en dato at regne ud fra. Så det ser ud til jeg stadig hænger på her i august. Jeg håber!

Sarah

dorthe2107dorthe2107
    Medlem

Hej Sarah
    Jeg kender situationen SÅ godt. Jeg har lige haft min 1. helt normale mens (dog noget kraftig på 1. og 2.-dagen).
    Havde SA 24/9 og første mens derefter den 21/10. Troede så, jeg var regelmæssig på 27-28 dage, men den næste mens er lige overstået med kun 25 dages interval, så der er lidt koks i systemet her efter en SA.
    Og man bliver så ked af det – uretfærdigt, at man skal igennem disse ventetider igen. Det har man jo lige været igennem før man endelig blev gravid sidste gang.
    Jeg håber, I har held her i august – i så tilfælde kan jeg fortælle dig, at vi i hvert fald indtil videre er 3 på augustterminen, som venter på to streger efter spontane aborter. Den 3. havde en SA få dage før mig. Så spørg bare igen – det skulle være muligt i hvert fald at tale ud fra erfaringer.
    Ellers er der jo også mødestedet, hvor der er et specielt forum for ufrivillig abort, og der kan alle inde i hvert fald øse ud af erfaringer fra første blødning/mistanke over 1. mens til 1. graviditet efter SA (der er jeg jo så desværre heller ikke kommet til endnu)
    Mange hilsener fra
    Dorthe

rmk01rmk01
    Medlem

Hej Dorthe,

tak for dine altid søde og brugbare svar både her og på nogle af de andre sider, hvor jeg er stødt på dig. Ja, det hjælper en lille smule, at vide, at man ikke er den eneste i denne uretfærdige verden, der skal det her igennem.

Selv om man godt kan sige til sig selv, at det primære må være at få et sundt, raskt og levedygtigt barn og at måneden så er sekundær, ja så er det altså svært når man nu lige havde lagt alle planerne for næste sommer og alt bare passede perfekt sammen. Jeg ved godt at der bliver en anden perfekt måned, det kommer bare aldrig til at passe lige så godt ind i resten af familiens planer igen!

Jeg har to børn i forvejen og har haft nemt ved at blive gravid hver gang (også da det endte med SA’en). Men nu sidder jeg tilbage med en frygt for, at det kommer til at tage langt tid denne gang ? hvis det da overhovedet lykkes. Jeg vil jo helst ikke have, at der bliver for lang tid i mellem børnene. Og nu har man jo for længst besluttet (og regnede med) at man skulle have en mere, så er 28 dage dælme lang tid at vente ? igen!!!

Nå, nu vil jeg ikke belemre dig (og andre læsere) med mit brok mere. Det er rart at vide, at der er andre at følges med og så må vi støtte hinanden.

Jeg håber på det bedste for dig også. Lad august blive vores måned!

Sarah

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.