Av av av

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Lige et spørgsmål ang. ægløsning.
    Siden jeg fødte vores lille engle søn har jeg haft ret ondt, når jeg har ægløsning. Især i min højre side, kan jeg have ægløsning fra højre side hver gang??? Er der andre der også har ondt når de har ægløsning?

Majbrit

Hellec74Hellec74
    Medlem

Jeg synes jeg har ondt i venstre side hver gang.. Kan da godt være kroppen har en favorit-side at Ægløsne sig fra 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg tror ikke man kan regne med at det lige skulle være skiftevis fra højre eller venstre. Inden jeg fik den første (tog næsten et år) Havde jeg ondt i den ene side ved ÆL. lidt ligesom sidestik. men ikke så voldsomt.
    Nr to blev til i første forsøg, så der nåede jeg ikke at mærke til noget. Jeg kan ikke mærke det når jeg bruger p-piller.
    Nu her tredje gang har jeg siiiindsygt ondt i maven. Nogen gange så jeg næsen ikke kan gå. Det gør ondt lidt på samme måde som da jeg havde veer med den første (dog ikke lige så kraftigt 😉 ) Jeg tror det er ÆL jeg mærker, da det har været sådan midt i cyklus de sidste 4-5 mdr.

Så jeg tror det er forskelligt hvordan og om man mærker det.

Hilsen Mirjam

Anonym
    Gæst

Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med de problemer, det gør rigtig ondt i et par timer og så er der ingen ting længere. Og ja, mirjam. Det føles lidt lige som veer bare mest i den ene side.

Majbrit

Anonym
    Gæst

Hej Majbritt,

når jeg har ÆL, så kan jeg mærke det ved at det murrer mens.agtigt og jeg får det her æggehvide-udflåd. De sidste to gange, efter hvad jeg mener har være min ÆL, har jeg fået vanvittigt ondt i højre side, og egentlig bilder jeg mig selv ind, at det muligvis kan være ægget der graver sig ind i livmoderen (sidst havde jeg en biokemisk abort)… men nu bliver jeg da i tvivl, tænk om det faktisk er min ÆL… men det gør bare så ondt at jeg slet ikke kan tænke tanken til ende hvis jeg så skulle lave lagengym. mens det står på…. 🙁

/Semme

Anonym
    Gæst

Nej, Jeg synes heller ikke lige at jeg har lyst på det tidspunkt, for det gør vanvittig ondt. Men de sidste 3 gange har det været om aften, så vi må bare til at gøre det om morgen i stedet for. Det er min mand også helt vild med. Han synes det er en god måde at blive vækket på. Ha, ha

Majbrit

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Hos mig (og de af mine veninder der har fået børn) er det et ret velkendt fænomen, at ÆL efter man har født, gør langt mere ondt end tidligere.
    Som flere af jer skriver, oplever jeg det stort set også fra samme side hver gang.

Jeg mærkede stort set intet inden jeg fik mine unger, (selvom vi havde prøvet længe, og jeg var vildt opmærksom på det) men efter fødslen af den første begyndte det at nive.

Ej, ikke bare nive, det gør helt vildt nas, men kun ml. 2 og 6 timer, så er det overstået. Selvom det også er den ene side jeg kan mærke det i, så sidder smerterne mens det står på, hovedsageligt i lænden – præcis der hvor det gør ondt, dengang jeg havde veer – lidt sjovt – og lidt underligt.

I øvrigt, Mirjam, du skriver at du intet mærker til ÆL når du spiser P-piller – det har jo den simple forklaring, at man ikke har ÆL når man spiser P-piller….. – hele systemet bliver sat kunstigt i stå – på stand by, mens man spiser pillerne.

Den mens. man har når man tager P-piller er således også kunstigt fremkaldt, og har intet at gøre med et ubefrugtet æg, der skal ud, som det jo ellers har.

Det er også årsagen til, at det kan tage lang tid efter P-pille ophør, at få gang i kroppen igen.

(Og årsagen til at man kan blive gravid, når man glemmer blot en enkelt pille, for så falder hormonniveauet en anelse, og ÆL har måske mulighed for at finde sted.)

Mange hilsner fra Christina.

MozartMozart
    Medlem

Mærker også min ægløsning meget tydeligt. Det har jeg altid gjort også før jeg blev mor. Men for mit vedkommende er det faktisk skiftevis i højre og venstre side hveranden måned.
    Mozart

jeg har også på fornemmelsen når jeg får ÆL men overhovedet ikke i den grad som der beskrives.
    kan overhovedert ikke sammenligne det med veer pg hellere ikke mens smerter.
    jeg kan mærke noget lign en let start til mens midt i mdr og hvor jeg også bliver lidt mere irretabel, men ja det er forskelligt, men ligefrem ve lign smerter, det har jeg dog aldrig hørt om før….

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.