kommer du i tvivl???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2007 kommer du i tvivl???

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Kommer i nogen sinde i tvivl om I vil have en mere?

Det er meget mærkeligt, for på den ene side er det mit aller højeste ønske, og på den anden side kommer jeg en gang imellem i tvivl. Bliver det for meget? Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at hvis vi først får nr. 3 vil vi ikke fortryde det, men derfor kan jeg alligevel godt en gang imellem tænke om det var bedre bare at stoppe ved de to.

Jeg har to børn fra 2002 og 2004 og jeg har ikke arbejdet siden jeg blev gravid med den første. Altså næsten 5 år siden. Jeg har været sygemeldt næsten hele begge graviditeter, og var derfor kun arbejdsløs et par mdr imellem de to graviditeter. Under min 2. barsel havde min mand en depression, og det var ret hårdt for mig at stå alene med to små børn (21 mdr imellem) og en syg mand.

Efter min barsel var manden ved at være ovempå igen, og jeg gik ned med flaget. Orkede ikke mere. Var sygemeldt et år for udbrændthed. Og nu er jeg ved at være ovenpå igen.

Jeg drømmer nok stadig om den barsel jeg ikke rigtig synes jeg fik med nr. 2. Og glæder mig helt vildt til at komme på en helt almindelig barsel, som jo nok slet ikke bliver lige så romantisk som jeg går og forestiller mig 😉

Nå, det blev vidst en lang smøre. Men det jeg egentlig ville spørge om var jo: Kommer du også nogen gange i tvivl om det er den rigtige beslutning?

Hilsen Mirjam

Anonym
    Gæst

Hej

Lige nu har jeg det sådan; Er det det hele værd? Fik svar fra lægen den anden dag og alt ser normalt ud, så hun vil ikke begynde på noget førend at jeg er gravid. Sætte mig til at tude i 2 timer, da jeg fik beskeden. Havde fået mig selv overbevist om at jeg altså ikke kan blive gravid uden at få et tilskud af progesteron og så holde på det. Jeg tvivler nu stadig.
    Jeg bekymre mig ikke om om jeg kan klare nr. 2, men mere om jeg kan klare graviditeten og om jeg overhovedet får et levende barn ud af det. Så tror uanset hvilken situation man står i, ja, så vil der altid være for og i mod og mange bekymringer, men sådan er det jo også når børnene er født.

Hilsen Majbrit – krydser fingre for at dette bliver vores månede

mamikemamike
    Medlem

Jeg kan også komme i tvivl. jeg venter nu barn nr. 3 og jeg er selvfølgelig ovenud lykkelig. Har 2 drenge fra 2001 og 2003.
    Jeg er kun i 5 uge og den uge hvor jeg nu har vidst det, er der ikke grænser for hvad jeg har nået at tænke over, alt lige fra romantiske forestillinger til den vildeste frygt for at noget går galt eller et barn mere vil kunne ødelægge parforholdet. umiddelbart har vi rigeligt at se til med de to vi har, men jeg kan ikke forholde mig til ikke at skulle have flere børn. Skulle det være er det også tiden nu i forhold til den alder som for mig vil være ok.. bliver snart 32 år.
    Jeg er overrasket over, hvor meget det fylder for mig denne gang, jeg tænker næsten ikke på andet end det lille nus som nu vokser indeni mig.
    Min 2. graviditet var også meget turbulent. Min kæreste og jeg havde store kriser og vi tvivlede begge på om det ville løse sig. Problemerne omhandlede min svigermor som aldrig rigtig har kunnet respektere at jeg er mor til hendes børnebørn. Hun har opført sig som om det var hende der skulle være mor igen og har aldrig respekteret min måde at gøre tingene på og har ofte kaldt mig pylret. Problemet har sådan set ikke løst sig 100% men vi har ikke haft kontakt til hende i 7 mdr, hvilket er meget hårdt, men nødvendigt desværre.
    Jeg tror det er normalt at der altid vil være en lille tvivl når man tager en beslutning ikke mindst når det drejer sig om spørgsmålet om at sætte en lille ny til verden.
    Man må mærke godt efter inde i sig selv og vælger man det, tror jeg også det vil helt fint. Vi mennesker kan jo heldigvis klare mere end vi umiddelbart regner med.
    For dit vedkommende er det nok vigtigt at tage din mand ekstra meget med i debatten om det, da han som Du skriver tidligere har haft en depression.
    Jeg håber for jer begge i finder ud hvad der er det helt rigtige for jer. Held og lykke med det.
    Kh mamike

Anonym
    Gæst

Ja, min mand er helt vild efter at få en mere. Ellers ville jeg nok heller ikke. Havde egentlig tænkt at vi kunne prøve at holde pause en måned, og så kunne jeg se hvordan jeg havde det med det. men, men , men….det kan jeg bare slet ikke finde ro med. Så jeg tror at det er den rigtig beslutning at det er nu.

Det er nok bare det psykiske pres i at det tager så lang tid. Og så kommer jeg til at tænke om der er enmening med at jeg ikke er blevet gravid endnu. Men på den anden side er jeg måske også lidt glad for jeg ikke blev gravid lige med det samme, for min krop er meget stærkere nu, fordi jeg har trænet, så det er nok godt for mit bækken at graviditeten ventede. Men nu er jeg rigtig klar.

Åh gid det ikke fyldte så meget i mit stakkels lille hovede.

Hilsen Mirjam

Hellec74Hellec74
    Medlem

Hej.

Jeg har været rigtig meget i tvivl om vi skulle have nr. 3, så at læse at andre også kan være i tvivl er helt befirende for mig.

Jeg følte mig helt uværdig til at skulle have een mere, fordi jeg nogle dage bare SLET ikke kunne overskue en lille ny, at være gravid, at skulle føde, at skulle igennem alt det vidunderligt opslidende arbejde det er, at have en lille.

Jeg har stadig dage hvor jeg tvivler, men når jeg ser på mine 2 store drenge, er jeg ikke i tvivl, vi skal ha være FLERE dejlige af den slags !

Helle

Anonym
    Gæst

Har to skønne børn. Det tror jeg bare, at jeg får alligevel. Nu må vi se…

KH
    Karin

Anonym
    Gæst

Troe vi alle sammen sidder med den tanke i større eller mindre grad.
    Det er nok bare de færreste der tør indrømme det , jeg har da selv tænkt tanken har 2 dejlige unger på 6 og 11 og 2 lige så dejlige på “låne” basis og nogle ville nok mene at det ville være nok , men alligevel vil vi gerne have vores egen og alligevel kan man da blive i tvivl, for ja det er Mega hårdt og overskudet skal være der.
    Så selv om tvivlen til tider kan være der så er det at få et til barn uden tvivl det rigtige ….for os ihvertfald.
    Knus Liza

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.