Barnepige

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    MortFogMMortFogM
    Medlem

Hej

Ja, nu er jeg startet nyt arbejde og vi har derfor brug for en barnepige til at passe Filippa hver torsdag eftermiddag. Vi skal have besøg af en pige i morgen men vi er lidt i tvivl om hvad man giver sådan en pige i timen.
    Er der nogen af jer der har erfaring med dette?
    Vi har hørt fra 50- 75 kr i timen.
    Hvad mener I er rimeligt?

Knus Tina og Filippa (som har været syg hele weekenden med feber og øjenbetændelse)

Anonym
    Gæst

Hejsa

Vores de store børn, som er 14 og 16 år får 50 kr i timen, når de passer børn for andre…

kh Anya

Janis25Janis25
    Medlem

Det kommer an på babysitteren.

Altså hvor meget erfaring hun har, og hvor meget ansvar I forventer hun tager.

Jeg tog 80 kr. i timen (som stadig er underbetalt synes jeg nok) da jeg passede børn. De havde ellers en forventning på 50 kr. Det var også fint med mig, men ville ikke stå med det ansvar for 50 kr. Det kunne de godt se, og så var der ikke mere i det.

Man får hvad man betaler for tænker jeg…

Janis

Mor010407Mor010407
    Medlem

Der er helt vild stor forskel på landsdelene og på hvor gamle barnepigerne er.

Vi bor tæt på Århus og har haft 2 barnepiger, der begge var 13 (knap 14), da de startede hos os. De startede rent faktisk med kun 25 kr. i timen. Da de fyldte 14 fik de 30 kr. i timen og så steg deres timeløn 5 kr. hvert halve år … netop ud fra tanken om, at jo ældre de var – jo mere ansvar.

I starten hentede de kun børnene i børnehave, fulgte dem hjem og var alene hjemme med dem i max ½ time. Senere blev det ind imellem lidt længere tid … og senere endnu lagde de dem i seng og passede dem om aftenen.

De var begge fint tilfredse med timelønnen (sa’e de i hvert fald), og det med at lønnen steg inden for en overskuelig fremtid var nok med til at fastholde dem i lidt længere tid.

Kh. Mette

annaluiannalui
    Medlem

Det kommer meget an på pigens alder!
    Vi betalte 90,- for en på 21 år, men det blev simpelthen så dyrt, hvis vi skulle ud og spise og i biffen osv. Det blev jo knap 5-600,- for en hel aften. Men vi var meget trygge ved hende – netop pga. hendes alder. Jeg ville ikke være så glad for at have en pige på 13 år til at passe på ham en hel aften… ville hun bare lade ham stå derinde og græde i sengen? Ville hun holde nok øje med ham, bade ham, give ham nok mad… ja, selvfølgelig ville mange af jer nok sige. Men det ville jeg ikke…
    Men altså – en eftermiddag ville IKKE være noget problem.
    Til en 13-årig ville det være fint med 50-75 kr/timen, synes jeg.
    Kh Louise

Anonym
    Gæst

Jeg synes lige jeg vil fortælle at vi nu har fået en barnepige på 14 år. Vi er blevet enige om at hun får 50 kr i timen. Vi har været meget i tvivl men som min svigerinde siger, så skal hun jo ikke betale skat af pengene.

Tina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.