åhh gud hvor er jeg træt af det!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 åhh gud hvor er jeg træt af det!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Afsted på arb hele ugen, så er det weekend og Amelia vågner 5.30 (som fucking sædvanligt!) manden er på job, så det er bare på med vanten. Imorgen er det så mandag og vi starter forfra.
    Det er simpelthen så belastende at hun stadig vågner så tidligt, hun må da snart ændre den rytme! Næste weekend stiller vi urer og så hedder kl. altså 4.30 når prinsessen slår gluggerne op…
    Her i weekenden sov hun kl. 18.30 den ene aften og 19.30 den anden, men hun vågner altså lige tidligt.
    Nu tænker I måske at hun sover dagen væk, men det gør hun IKKE! Det er alt fra 45 min – 2,5 time på hele dagen, vel og mærket fra kl. MEGET tidlig.

Det er virkelig hårdt for os og disse morgner bekræfter mig helt vildt i at vi ikke skal have flere børn.

En træt og små irriteret Michele

Anonym
    Gæst

Sådan var det også med vores nr. 2 indtil han var 3-4 år.

Men det er jo bare at acceptere det … ja det synes jeg godt jeg kan tillade mig at skrive da jeg selv har prøvet. Jo det er dælme surt at skulle op kl. lort i weekenden. Vi skiftes til at stå op så en af os fik lov at sove længe lør og en søn. Gør I ikke det?

Når vejret så er til det så kan man være det første hos bageren og få nybagt franskbrød og rugbrød med hjem og lave dejlig morgenmad.

Vi indstillede os på at vores dage startede tidligt og ja så betød det at vi nogle aftener var nødt til at kapitulere og gå rigtig tidlig i seng.

Men det lyder til at sove godt når hun sover – vær glad for det. Tænk sig hvis hun vågnede mange gange løbet af natten – så kan det sgu nærmest være et fedt om de sover til kl. 8.

Og hvis du er meget træt så tag en gang imellem en middagslur mens hun gør.

Oliver vågner gerne 5-30-6… og ja nu er det som du siger snart vintertid og så er det jo en time tidligere… øv øv øv. Men vi kan intet gøre.
    Og her sover han ikke før kl. 20…

Medfølende knus fra en der ved hvordan det er….
    Hanne

Anonym
    Gæst

Åhh stakkels dig, michele føler virkelig med dig.’

Har ikke så meget at sige andet end at jeg føler med dig. Kan sagntes forstå at du synes det er hårdt.
    Her i huset deler vi weekenden – ikke at Philip vågner specielt tidligt. Men her sover den ene længe lørdag mens den anden sover længe søndag. Ved ikke om i kunne lave en sådan fordeling…bare et forslag.

Knus og medfølende tanker fra Helle

Anonym
    Gæst

hej Michele
    jeg tror vist vi to har været omkring emmenet før, da vores døtres mønstre ligner MEGET hinanden.
    Astrid går i seng kl 18.15 og kl 18.30 sover hun sødt… hele natten.
    Vågner ved 6 tiden…. og så sover hun én gang i løbet af dagen. Normalt 1-1 1/2 time (aldrig mere)
    men de sidste to weekender, har hun bare ikke villet sove. sidste weekend 10min.. og 30min pr. dag. I går sov hun 20min, og var så vågen resten af dagen.
    I dag er min mand også på job (mødte kl 6) og ja det er op og på med vanten, og en storesøster der også gerne vil aktiveres. Det havde bare været skønt hvis jeg vidste at jeg havde en times tid med noget kvalitetstid sammen med den store, hvor vi kunne lave perler og andre sysler som Astrid simpelthen er for lille til.
    I dag har jeg simpelthen prøvet en ny strategi..
    hun gik allerede og så træt ud omkring kl 9… og lagde sig på gulvet og puttede hovedet på sovebamsen.
    Så gik jeg ud og lagde hende i barnevognen ( måtte lige vugge hende i 10min. )men så faldt hun i søvn. hun har nu sovet en time.. og altså meget mere ned sædvanligt.
    Jeg har altid ment at søvn alver søvn hvis du forstår… og jeg håber at jeg kan ligge hende igen engang i eftermiddag og så måske hun så vil sove en lille times tid igen. Men nu må jeg se hvornår hun vågner.
    Her hos os er det også fuldstændigt ligegyldigt, om hun bliver lagt kl 18 eller 21… hun vågner lige tidligt.
    Michele, det var ikke megen råd herfra mig.. men nu ved du at du ikke er den eneste 😉
    Som jeg sagde til manden i går… “vi har bare ikke fået et sove barn denne gang” og jeg trøster mig alligevel med at hun TRODS alt sover igennem.
    man kan åbentbare ikke få det hele i dette lotteri.
    mange hilsner
    Luise og Astrid

Anonym
    Gæst

Jo vi skiftes skam til at sove “længe”. Men hver 2. weekend er mnden på job og tager meget tidligt afsted! Og så må jeg jo tage begge dage. der er jo også lige en storebror, så jeg kan ikke bare lige ligge mig, når Amelia sover i løbet af dagen.
    Ligenu er Amelia lagt og Noah er hos nabodrengen, så jeg vil se om jeg kan nå en lille skraber.

Hanne: 3-4 år før han kunne sove lidt længere… Tager hatten af for at I har fået nr. 3 😉

Jeg ved sgu ikke… Bliver så irriteret og det nytter jo ikke, lillesøster er her jo og hun er ikke lige til at putte tilbage. Men der om morgenen tænker jeg virkelig om det aldrig får en ende, og hvorfor det liiiige var så vigtigt at få nr.2
    Men hun er jo også skøn og vi knus-elsker hende allesammen, hun har bare et elendigt sovehjerte.

Men jeg er ikke den eneste kan jeg læse;-) Vi må jo bare tage ½ år af gangen, pludselig er det børnehavetid og så kan man vel smække en film på om morgenen!

Michele

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Michele, din stakkel

Kan SÅ godt følge dig, på trods af at Bertram trods alt sover lidt længere end det. Jeg er bare IKKE morgenmenneske, og glæder mig helt ærligt til han selv kan komme ind og putte videre, eller se noget tegnefilm eller noget.

Jeg er så heldig at min kæreste er morgenmenneske, og derfor hver søndag(stort set) lige tager ham den første time. Det er bare rigtig dejligt. Jeg har ham så selv alle de andre morgener, så jeg synes også jeg fortjener det.

Vil egentlig bare komme med min sympati, og krydser fingre for jer, at det snart vender!!

Janis

Anonym
    Gæst

Hej Michele

Ja nu er der ingen af os der arbejder i weekenden – gud ske lov for 8-16 job.

Men de weekender hvor din mand så ikke arbejde så tag dig en middagslur mens hun sover så kan far og søn have alenetid… så kan du få babyalarmen og ligge dig på sofaen.

Selv om jeg synes det var/er hårdt med morgenfriske børn så synes jeg nu ikke det er så forfærdelig som du gør kan jeg godt høre. Til gengæld er vi friske og har spist morgenmad når klokken er 9 og klar til at få noget ud af dagen… i stedet for at sidde og se tv når ungerne er lagt i seng om aftenen.

Jeg er totalt modstander af morgentv – ak ja stakkels mine børn må ikke sidde og se tv om morgenen…. men sådan har det altid været så når de vågner går de direkte ind på legeværelset og så går lege i gang med diverse legetøj så ofte ser vi dem først flere timer senere.

Nr. 3… vi havde også mange overvejelser – men ikke pga. søvn. Og jeg er bare så glad for at vi gjorde det – for han er på sin vis 100 gange nemmere – fordi de store nu kan en masse selv. Nr. 1 var 18 mdr da vi fik nr. 2… og de var næsten 6 og 4 år da Oliver blev født.

Knus
    Hanne

Anonym
    Gæst

Jeg GRUER for skiften til vintertid. Orker bare ikke at stå op kl 4.30!

De første 6 uger af Cecilias liv, så hun bare ALTID, stort set. Det virker som om, hun der fik nok af det for de næste par år, øv!

Nå, men her bliver der ikke engang sovet længe på skift, vi ender med at være ude af sengene alle 4, når klokken er 6. Øv igen 🙂

Så sympati til dig, Michele. Jeg kan så nemt sætte mig i dit sted 🙂

Mette

salosalo
    Medlem

Hej Michele,

Jeg har gået og tænkt de sidste par dage, at nu ville jeg skrive et indlæg om dette – men du kom mig vist i forkøbet 🙂

Sebastian vågner også et sted mellem 5 og 6 om morgenen. I dag var den 5 f.eks 🙁 Hvis han en sjælden gang sover til 6.30 er det selvfølgelig i hverdagen, hvor mit vækkeur allerede har vækket mig kl. 6, typisk!

Heldigvis har jeg været vant til at stå op senest 6 pga. min datter, som nu er 5 og endelig kan sove til 6.30-7.00 – suk.

Sebastian er nu begyndt kun at sove én gang om dagen, men kun når han er i vuggestue. Det betyder at han er grydeklar kl. 18.30 og så vågner senest 6. Men det gode ved det, som en anden også skriver er, at han sover 12 timer ca. i et hug. En sjælden gang vågner han og piver, men falder hurtigt til ro igen. Det må man jo glæde sig over 🙂

Medfølende tanker
    Sara

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Også masser af medfølende tanker fra mig. Der var en gang hvor Natasja næsten altid sov til efter 7 men de glade tider ER forbi! Her hedder den også altid mellem 5 og 6. Sover hun længere end det er jeg altid så “heldig” at det er Martins tur til at stå op. Og når det så er min tur dagen efter hedder den 5! Ja, vi skiftes også i weekenden… Gjorde vi ikke det ville jeg simpelthen ikke kunne holde til det!

Jeg plejer at ligge mig på sofaen eller på en dyne på gulvet og så leger Natasja omkring mig. Og så kan jeg om ikke sove så i hvert fald lukke øjnene lidt og slappe af. Og så kan jeg godt finde på at smække en tegnefilm med bapapapa eller Pingu på det kan hun godt få 20 minutter til at gå med mens jeg småblunder…

Men ellers prøver jeg også at nyde det og få noget ud af dagen, men nøj hvor er det bare svært nogen gange… Og jeg havde ganske fortrængt at vi stiller ure næste weekend, så jeg gruer da også lidt for hvornår vi så bliver jaget ud af sengene…

Mange medfølende tanker fra Inger

Anonym
    Gæst

ja… ved jo ikke om det bare vare den ene dag hun gad at sove…
    men nu har jeg ihvertfald sagt i vuggestuen, at hun skal ligges ud ved 10 tiden ca… og så nå vi se.

åh hvilken fryd at sove længe i dag ( far var stået op med storesøster) så jeg sov lige så længe som Astrid. ( skulle møde sent i dag)

måtte bare lige dele min succes oplevelse med dig…

Luise og Astrid

Anonym
    Gæst

Amelia sov først ved 20 tiden igår, alligevel var hun der kl. 5.30 🙁 Grrr Så her har det absolut intet at sige hvad tid vi putter hende.
    Hun har så tilgengæld sovet meget i dp i dag, men hun skal jo også indhente for hele efterårsferien 😉

Michele, som håber I er inde i en god rytme!

Anonym
    Gæst

ja faktisk helt vildt.
    det har heller ikke noget at sige hvornår vi putter Astrid, men jeg tror at det helt sikkert har en effekt at hun sover mere om dagen.
    I dag har hun sovet 2 timer i vuggest. så måske hun også sover længere i morgen.

og så lige en anden ting…
    jeg sad lige og kiggede lidt på trendsales, da der dukkede en galleri annonce op med et bælte/korsæt opstrammer tingest. den hedder “slim n lift” og koster 99kr
    du kan jo prøve at kigge. bare skriv slim i søgefeltet, så kommer der flere frem. eller google det.

Luise

Anonym
    Gæst

prøvede også trendsales, men der kom kun et sort lak korset frem 😉 Griner….

Prøver lige igen!

Michele

Anonym
    Gæst

ha ha… og det var måske ikke lige noget med et sort lak korset ????? he he
    jeg prøvede også lige igen.
    du skal bare skrive slim (og ikke hele navnet), så dukker der en masse op.
    Luise

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.