Hvornår sæbe?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Hvornår sæbe?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Bruger i sæbe til jeres børn? Og i så fald hvilken?

Da de var spæde behøvede man jo ikke bruge noget og da Natasja er disponeret for sart hud gjorde jeg det ikke.

Men her sidste gang brugte jeg sæbe, for hun havde skidt all over. Og i dag vaskede jeg også hendes hår med lidt sæbe for jeg synes efterhånden det virkede fedtet. Hun har jo ret langt hår og kommer kun i bad 2 gange om ugen af hensyn til huden.

Hvad gør i og hvorfor?

Inger

LinPedLinPed
    Medlem

Inger
    Jeg bruger kun lidt olie i badevandet. Men når vi er til svømning, bruger jeg lidt sæbe (en af prøverne) for at få kloren væk fra huden. Og så bliver han smurt med creme bagefter for ikke at blive tør. Det skal så lige siges, at vi kun svømmer hver anden uge…
    Det var en “alt i en sæbe”. Tror den var fra Matas. Jeg har smidt den ud, for låget gik i stykker. Så næste gang bliver det en af de andre prøver ;-)) Ellers ville jeg finde en uden alt det “farlige”. Mon ikke derma har en ?? !!
    Kh Linda

Raaby81Raaby81
    Medlem

Hej Inger!!

Jeg har aldrig brugt sæbe til Marie. Heller ikke til hendes hår selvom hun altid har haft meget hår. Okay, det var løgn, for da hun havde sovet med olie i håret en hel nat pga arp, kom jeg shampoo i inden hun kom i bad. 🙂

Hvis hun engang gør ligesom Natasja med lort langt op ad ryggen, vil jeg nok bruge lidt sæbe.

Så kun vand hos os og jeg synes håret bliver helt fint rent.

Mvh Vita

Anonym
    Gæst

Her bliver måsen vasket i sæbevand et par gange om dagen.
    Det er sådan noget flydende til babyer fra Kvikly, deres eget mærke som hedder änglemark, det er svanemærket og det hele 🙂
    Til badet har vi sådan noget sæbe-olie fra Apoteket, det er et fransk mærke der hedder Aderma. Det er nu ikke så tit hun bliver badet…

Michele og Amelia

GazoonGazoon
    Medlem

Vi er begyndt med et par dråber i badekaret (2 x bad pr. uge), og hun vaskes indimellem forneden med sæbe, hvis hun lugter grimt.

Sæben er købt i Føtex. Mener det er deres eget mærke. I al fald er den svanemærket, og også astma- og allergimærket.

Derma er også godt. Jeg har dog ikke prøvet sæben derfra.

KH Anne Mette.

annaluiannalui
    Medlem

Vi bruger sæbe hver gang – fra Derma… har ikke nogen kvaler med det, da han ikke har hudproblemer. Har det bedst med at vide, at han bliver helt ren…. han virker også mere ren bagefter.
    Kh Louise

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Hvor køber i Derma?

På apoteket har de noget der hedde A-derma, er det mon det samme???

Inger & Natasja

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Inger

Nej, A-derma og Derma er ikke det samme. Du kan se mere om Derma på http://www.derma.dk – det er en hel serie af plejeprodukter til både børn og voksne, og de kan bl.a. købes i Bilka og Føtex samt på visse apoteker og i visse Matas-butikker. Der er en hel forhandlerliste (inkl. onlineforhandlere) på deres hjemmeside.

Laila

LinPedLinPed
    Medlem

Hej Inger
    Vi har købt det i SuperBest 🙂
    Kh Linda

Anonym
    Gæst

Vi bruger A-Derma fra Apoteket, hundedyrt, men SUPER gode produkter!

Michele og Amelia

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Tak skal i have – også for link 🙂 Jeg må ud og finde noget babyvenligt sæbe, så Natasja kan blive ren :o)

Inger

mor04og07mor04og07
    Medlem

hej.

Jeg har længe brugt sæbe i badet til emil. Bare en “mickey-mouse”sæbe, og kommer også lidt olie i vandet.
    Han kommer i bad hver aften, med storebror, de hygger sig selvom det kun er et lille badekar fra ikea.
    Ved ble skift bruger jeg bare vand el vådservietter.

charlotte

Anonym
    Gæst

Tja, herhjemme bruger vi ikke sæbe endnu. Og faktisk bruger storebror på tre også kun sæbe, når han vasker hænder, er i svømmehal og hvis der har været et eller andet uheld (dengang, han stadig brugte ble).
    Jeg synes faktisk, at han er fin og ren (ellers ville vi jo heller ikke undvære), så der er ingen planer om at indføre det foreløbigt som fast bestanddel af baderutinerne.
    Lillesøster bruger det heller ikke.
    – Vanja

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.