Stikker foden ud gennem tremmerne i sengen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Stikker foden ud gennem tremmerne i sengen

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Natasja ligger jo enormt uroligt i sin seng… Hun mosler rundt og vifter med arme og ben.

De sidste par dage har hun flere gange fået stukket foden ud gennem tremmerne på sin seng, når hun ligger og mosler rundt, fordi hun roterer så hun ligger på tværs i sengen. Her til aften var det vist i søvne, for hun halvsov da jeg kom ind til hende og “reddede” hende. Opdagede det fordi hun havde drejet sig, så hovedet lå oppe i babyalarmen som jo så begyndte at skratte…

Jeg synes jo ikke det så godt at hun gør det, og da slet ikke når hun kommer til det i søvne. For hvis hun nu prøver at vende sig mens foden er stukket gennem tremmerne er jeg bange for at hun kan komme til skade og forvride et led eller lignende. I aftes begyndte hun at græde inden vi nåede ind til hende.

Sengen er købt i Tyskland og har, så vidt jeg ved, den helt korrekte afstand mellem tremmerne. Har dog ikke målt efter. Vi har en sengerand på sengen, der er ca. 15 cm. høj, men hun løfter jo benet højere op end det, når hun ligger og mosler.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og har gode råd til hvordan vi kan sikre hendes seng, så det ikke kan ske? Eller er jeg pylret (manden synes det vist nok – temmelig meget) og sker der nok ikke noget ved det?

Hilsen Inger & Natasja der er faldet til ro igen

frulinefruline
    Medlem

Jeg tror måske du er lidt “pylret” ;0)

Det er enormt svært at forhindre og der skal nok komme masser af den slags episoder, om ikke andet, så skal hun nok også en dag få viklet sig ind i hovedpude- eller dynebetrækket.

Julie viklede sig tit ind i sengeranden og det var ligegyldigt hvordan vi satte den fast om tremmerne.

Nanna har også ind i mellem fødderne ud af tremmerne, men det er jo ikke sådan at benene sidder fast…

Jeg tror bare de skal mosle rundt i sengen og en eller anden dag, når de er store, finder de ud af at ligge stille og sove.

Kh
    Line

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.