Rugbrødsmadder

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Rugbrødsmadder

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    TrudesTrudes
    Medlem

Hejsa..

Må de få rugbrødshapser allerede fra de er et halvt år? Anders var et halvt år d. 22. december, men jeg vidste ikke at de måtte få det allerede der?
    Det må prøves 🙂

Skønne billeder af din skønne dreng i øvrigt 🙂

Janis25Janis25
    Medlem

og tak for alle jeres søde kommentarer iøvrigt. Altid dejligt at høre godt, når man nu har sådan en umulius ind imellem.

Janis

Janis25Janis25
    Medlem

Nu kommenterede Inger lige det med rugbrødsmadderne i min dagbog, og vil derfor skrive her, at det er et godt råd fra sp, fordi han ikke vil spise skemad, men meget gerne vil gnave og smage på alt andet.

Så for at holde gnisten i live gør vi det sådan, og venter tre-fire dage før vi prøver med skemad igen. Vi smørrer så med smør eller smørreost, så han også får noget fedtstof.

Mere, hvis der var andre der skulle stå i samme situation, hvis ikke nu, så på et tidspunkt.

Desuden, så er han jo et halvt år i dag, og fra et halvt år må de få hapser.. hihi

Håber ikke der er nogen i samme situation, men hvis så, så håber jeg det er et råd I kan bruge.

Janis & Bertram der ligger og sover og klynker… og som er vildt forkølet.. Stakkels dreng

Janis25Janis25
    Medlem

Hmm Ifølge min “kalender” fra sp må de når de er 6-9 mdr. få:

Grød af alle slags korn, alle slags grøntsager, kød, indmad, fisk, syrnede mælkeprodukter baseret på sødmælk, ost, (ymer, ylette, kvark bør vente til 1-års alderen)brød uden kerner, al frugt moset kogt eller rå. Ris og pasta fra 8 mdr.

Har lige dobbelt tjekket

Anonym
    Gæst

Hej Janis!

Det lyder altså vildt spændende med de rugbrødsmadder dvs. hapser! Glæder mig til Marcus bliver 6 måneder så han må prøve det! :o)

Kh. herfra.

LinPedLinPed
    Medlem

Hej

Jeg har lige kigget på Sundhedsstyrelsens hjemmeside og der skriver de også rugbrød fra 8 mdr. Det er bla. noget med, at der kan de bedre tygge og fordele maden i munden.

De behøver ikke at have tænder. Min den store fik først tænder som 11 mdr. og hun kunne sagtens spise rugbrød mm. 🙂

Bare lige lidt input herfra…

Kh Linda

GrithLygumGrithLygum
    Medlem

Hej

Vil da lige give mit besyv med. Kunne bestemt ikke finde på at give Nora rugbrødshapser allerede nu her, hvor hun er ½ år. I vores info fra SP står der at de kan få grød og frugt- og grøntsagsmos fra 6-8 måneder. Først ved 8 måneders alderen kan de få rugbrødssnitter og andet hårdt føde, det kræver jo ligesom også nogle tænder;-)

Bare min mening, og den info jeg har fået….

Grith, og Nora ½ år;-)

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Igen

Jeg vil da også sige, at vi sidder på stikkerne, når vi lige synes at det er en klump der er lige lovlig stor, som ryger indenbords, men han får den tygget og så ryger noget af det ud igen, og andet ind. Sad faktisk og blev helt forbavset i dag over hvor meget han tyggede det.

OG så får han MEGET vand til…

Ved det ikke, men altså.. Deperate times calls for desperate measures.

Han har jo også to små bisser.. Selvom det egentlig er med det bageste han tygger.

Janis

michelepmichelep
    Medlem

Hej

Jeg vil lige komme med mit. Min sp og der steder jeg har læst, siger at man må stort set give dem alt fra de er 6 mdr – undtagen honning.
    Ihvertfald må de gerne få rugbrødsmadder fra 6 mdr.

Knus Michele og William 290707

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.