Lidt træt af at sidde hjemme.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Lidt træt af at sidde hjemme.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Janis25Janis25
    Medlem

Hej Michele

DU ER IKKE ALENE, vil jeg bare lige sige.. Synes også alting går op i mos, grød, bleer osv osv. og PLANLÆGNING. For det har de kære mænd heller ikke lært. Hele tiden have i baghovedet hvornår det er spisetid, sovetid osv. Huske pusletasken, huske dit og huske dat. Og så er der lige vasketøjet som også skal ordnes, og der skal handles ind, og hunden skal luftes…

Kan SÅ godt følge dig. Men har desværre ingen gode råd. Jeg gjorde det den anden weekend, at jeg spurgte mine veninder om ikke vi skulle tage UUUD. Så kunne alle vores mænd passe Bertram. Det var dejligt befriende. Så DET kan jeg i hvert fald foreslå.

Håber du går bedre tider i møde, og at din mand finder ud af hvad du har brug for, så han kan hjælpe dig.

Mange hilsner

Janis, der ville ønske at Bertram var lige så lykkelig når han skulle spise som William

michelepmichelep
    Medlem

Hej alle tøser

Er jeg fuldstændig urimelig overfor min søn og min mand?

Jeg sidder nu alene hjemme, igen imens min mand er gået i byen og hygge sig. Jeg har ikke været i byen uden William siden vi fik ham. Og jeg må ærlig talt indrømme, at jeg er virkelig jaloux på min mand. Han går på arbejde, passer så vidt muligt sine fritidsinteresser og går til div ting i byen. Og jeg går bare rundt herhjemme og laver grød, mos, koger frugt og rydder op. Det er det samme jeg rydder op hele tiden, og det samme jeg laver. Og jeg skal bede Karsten om alt. Han gør det når jeg siger det til ham, men tager ikke selv initiativ til noget. Når jeg så beder ham om det, siger han at han havde tænkt på det for lidt siden, men er kommet fra det igen. Det er en tanke hvor der er langt til handling. Jeg føler mig som en lille husalf, og er begyndt at spekulerer på hvor mange børn jeg har.

Jeg har voldsomt dårlig samvittighed overfor William, for det er jo i bund og grund nok ham jeg trænger til en pause fra. Bare en aften. Og så trænger jeg til, at kunne være mig selv igen. Jeg trænger til ikke altid, at gå rundt og skulle tænke på tøjvask, oprydning, rengøring, madlavning og bleskift. Jeg trænger til, snart at kunne være kvinde og måske føle mig lidt tiltrængende. Både overfor min mand men også overfor mig selv. For hvis jeg ikke kan være tilfreds med mig selv, hvordan skal jeg så kunne være tilfreds med noget andet?!?! Er jeg for krævende?

Jeg føler bare ikke der er tid til mig for tiden, og jeg synes at lige meget hvor mange gange jeg har tudet over det overfor Karsten, og hvor meget han forstår så føler jeg mig som en tyk, fed og kedelig ko der bare hænger herhjemme. Og nogle gange føler jeg ikke jeg får hjælp til, at kunne blive mig selv igen.

Er der nogle der forstår mig? Lige nu sidder jeg og tuder, igen!!!

Jeg tror jeg vil tage William op fra sin lur, og nyde ham. Det forstår jeg da ihvert fald. Han skal have noget aftensmad, og hvor jeg dog nyder at se ham sidder og sige “nammmm” når han får min mos. 😉

Tak for at jeg kunne lukke l… ud til jer, for det havde jeg virkelig brug for, og tak for at I ville læse så langt.

Knus Michele og William der bliver 5 mdr i morgen. Som tiden dog går.

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Åh, hvor jeg kender det! Jeg sad lige her den anden dag og længtes efter en aften i byen med tøserne… Og jeg er endda så heldig at Natasja er flaskebarn, så egentlig kunne det sagtens lade sig gøre, men det er som om det aldrig bliver til noget…

Når det så er sagt så har jeg en dejlig mand der godt kan tage fat herhjemme. Det er ofte ham der laver mad til Natasja og giver hende den, de dage hvor han er hjemme til det. Og han tager aldrig i byen – det har han nu aldrig gjort, så det er ikke noget nyt. Men rart er det da at han er hjemme hos os og især mig.

Jeg kan ikke helt forstå at Karsten ikke bliver hjemme lidt mere, når nu han siger at han godt kan forstå dig. Jeg mener at huske at du stadig ammer… Men var det mon ikke muligt at afsætte William til Karsten en aften så du kan komme lidt ud? Spise noget god mad med nogle veninder og drikke et glas rødvin eller 4!

Ved i hvad vi skulle??? Vi skulle tage og afsætte vores børn til vores mænd og tage i byen sammen :o)

Men dårlig samvittighed overfor William skal du ihvertfald ikke have – må du ikke have! Det er da klart at du trænger til en pause, for han hænger jo altid på dig… Det er helt naturligt og ikke spor mærkeligt. Og helt i orden.

Mange opmuntrende knuz fra Inger

Anonym
    Gæst

Kære Michele

Du er simpelthen nødt til at snakke med din mand om det her for det ændrer sig aldrig af sig selv hvis du gør noget.

Men en ting jeg tænkte: er det ham der har ændret sig eller har det altid været sådan og nu hvor I har fået barn har du så ikke tiden til at gøre alt det for ham du bare gjorde før uden at tænke på det?
    Jeg siger ikke at det retfærdiggør – det er slet ikke der jeg vil hen – blot at mange forhold ændrer sig når man får børn men det er ikke altid pga. at han eller hun ændrer sig men blot fordi der nu ikke er så meget tid til gøremål, interesser og sig selv.

Men uanset hvad er det ikke rimeligt – vi lever i 2007 – og ikke i stenalderen. Din mand må også vide at hvis jeres forhold skal leve videre har du også brug for at komme ud og få luft under vingerne.
    Tag en tur med veninderne… og start i det små hvis ikke din mand er vant til at have ham. Men hvis ikke han er så er det på tide han kommer “ind i kampen” inden han får en mordreng til søn.

Tag en tur på cafe og få hygget og sladret… udvid med en biftur gangen efter… og måske en tur ud og danse gangen efter.

Nej selvf skal du ikke have dårlig samvittighed – man kan da sagtens få fnidder af sine børn selv om man elsker dem mere end noget andet.

Men sørg for at gøre noget – du skal ikke sidde og græde over noget som der kan gøres noget ved.

Jeg har selv fået barn nr 3 – og det bliver altså nemmere. Min mand var ret nervøs for at være alene med vores nr. 1 i starten men med nr. 3 har han ingen kvaler haft.
    Selv er jeg meget udadvendt og render gerne i byen 1-2 gange om ugen om aftenen.
    Jeg pumper ud og så er der sutteflaske eller MME i flaske til Oliver – af samme grund har jeg også altid vænnet mine børn til at tage flaske engang imellem fra de er helt små så jeg ikke er 100% ammeafhængig. Det er altså guld. Så er man også fri for at have ham med til frisøren – det er så skide upraktisk når man sidder og skal have reflekser og så vil ungen have mad :).

Medfølende knus
    Hanne

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.