Spring eller tænder?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Spring eller tænder?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Jeg er sådan i tvivl…

Troede egentlig at Natasja var ved at være ovre sit spring, hun fylder jo 27 uger på fredag. Og efter at hun hele december ikke ville spise var hun begyndt at spise igen. Også søvnen var blevet bedre, hun kunne igen falde i søvn selv og tog sammenhængende lure.

Men i går og især i dag har den været helt galt. Lille appetit og en masse skrigeri for at sove. Faktisk har hun været rigtig slatten de sidste to dage, så meget at jeg tog hendes temperatur i går morges. Men der var ikke noget. Hun gnider øjne hele tiden og virker træt og uoplagt. Jeg tænkte at det nok var springet der ikke var slut endnu. Men de to buler i undermunden var blevet liiidt tydeligere da jeg så efter her til aften. Og hun gumler på sutten istedet for at sutte på den og finder meget præcist de hårde dele på sit legetøj som er bedst at massere gummer med.

Så her til aften gav vi hende 2,5 ml. Panodil Junior da hun skreg og skreg og ikke ville falde til ro selvom hun gabte, gned øjne og virkede meget træt. Og så satte jeg mig med hende inde i vores seng i “mad” stilling (halvt siddende ligesom når hun får flaske) og så gik hun ud som et lys efter 5 minutter.

Men altså. Er det her bare totalt typisk for tandfrembrud? Eller er det bare springet der ikke er slut endnu? For hvis det er springet og ikke tænderne skal vi jo ikke fylde hende med Panodil. Omvendt synes jeg ikke hun skal have ondt hvis det virkelig er tænderne…

Hvad siger I?

Knuz Inger & Natasja der sover nu

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Forresten…

Kan hun være påvirket af at jeg er en anelse pms? Jeg skal have mens en af de nærmeste dage og jeg kan mærke at jeg er irritabel og uoplagt…

Inger

Janis25Janis25
    Medlem

Den lyder svær.

Bertram har også været meget mere irritabel de sidste par dage, men det tror jeg nu er springet, da han er lige så gammel som Natasja.

Da han fik tænder blev han rigtig syg af det, feber osv. Ville godt nok ikke sove juleaften, men det tror jeg mere var fordi han var hos sin farmor, som hans mor ikke kan lide. hehe

Han spiste ikke EFTER tænderne var kommet frem… Det kan jo være du er så heldig at det er en blanding…

Janis

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.