Baby med tynd/dårlig mave… Hjælp ???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Baby med tynd/dårlig mave… Hjælp ???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    LinPedLinPed
    Medlem

Mathias har siden igår haft tynd mave. Det har været rigtig slemt idag. Han er ellers glad og tilfreds. Igår fik han grød og mos som han plejer, men ville ikke spise så meget. Idag har han kun fået mælk/vælling, for at se om det kunne hjælpe, men nej….

Er der nogen som har et godt råd ?? Jeg er ved at være godt træt af at skifte tynde stinkere…..

Kh Linda og en pruttende Mathias

Anonym
    Gæst

Hej med dig!

Er han ellers dårlig tilpas? Det kunne jo være en virus. Rota virus er i omløb i øjeblikket… Jeg vil formentlig forsøge at give ham noget “fastere” føde, dvs. netop grød eller kartoffelmos – hvis han ikke rigtig gider det, så fortynd det en smule med MM eller MME. Det skulle gerne medføre at afføringen bliver lidt hårdere også.

Stakkels Mathias. :o( Håber at han snart får det bedre og at du slipper for de tynde stinkere! 😉

Kh. Melanie

amal1974amal1974
    Medlem

Har du prøvet at give ham noget banan?

Julie er bare total sovetryne for tiden, mon de har raget noget til sig udover snot?

/Anne

adhdotadhdot
    Medlem

……det har jo en tendens til at give hård mave, så mon ikke det kunne afhjælpe lidt…… altså med mindre det er fordi der er noget andet galt (som en anden skriver).
    Husk at tilbyde ekstra vand, så baby ikke bliver dehydreret hvis det er slemt!!!

Mvh Dorte

LinPedLinPed
    Medlem

Hej
    Tak for jeres input. Glemte at skrive, at jeg har forsøgt med banan idag og det gad han ikke (kan ellers godt lide det).
    Han er ellers glad og godt tilpas. Vi har kigget efter tænder, men det ser ikke ud til, at der er nogen på vej.
    Mht. rotavirus. Giver den ikke også opkast ?? For det har han ikke (heldigvis – hader det).
    Jeg har tænkt lidt på om det kan være noget mad. Men det eneste nye han har fået, er færdigmos hvor der var jordbær i. Det mener jeg bare, at han har prøvet før. Og ellers er det hjemmelavet æblemos….

Nu må vi se hvordan han har det i morgen.
    Kh Linda

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Linda

Bertram har også haft meget tynd(næsten vandet) afføring. Han havde det i næsten en uge og har ikke villet spise grød eller noget.

Nu holder vi så pause med grød, og giver lidt rugbrød, og så får han grød i morgen. (har holdt pause i fire dage). Hans afføring er også mere fast nu, men kan stadig ind imellem være lidt tynd.

Desuden får/fik han masser af vand.

Janis

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.