Spørgsmål om tænder

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Spørgsmål om tænder

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Man skal ikke bruge tandpasta det første år eller hverfald ikke de første 8 måneder læste jeg et sted.

Knus Helle

Anonym
    Gæst

Vi bruger ikke noget endnu at børste tænder i andet end vand… Troede ikke vi skulle…

Er der nogen, som ved det med sikkerhed?

Rikke

Muligvis er Olivia ved at få tænder. Har ikke sovet ordentligt i to døgn, har lidt feber, savler som en vandhane og vil ikke spise. Sutten som hun ellers kun vil have når hun er træt sidder i munden hele tiden og hvis den ikke er i nærheden tager hun noget andet i munden. Og så piver hun dagen lang.
    Hvor lang tid tager det for de tænder at komme frem?
    Hvilken tandpasta bruger I? Jeg synes at Colgates børnetandpasta smager af slik og sidst jeg passede et barn der skulle have børstet tænder, syntes han det var sjovere at spise den…måske er der en mening med smagen….Kender nogen svaret?

Anonym
    Gæst

Nej vent med at bruge tandpasta…. først skal hun vænne sig til tandbørsten.

Brug evt. zendium classic eller lign – husk hvad du bruger fra starten er hvad du vænner dem til.

Mine børn brugte zendium indtil de blev omkring 3-4 år og fik øje på børnetandpastaen.

Men her i huset har vi så den aftale at når man bliver 6 år og starter i skole skal man ikke bruge børnetandpasta mere… den købte min datter så nu får vi se om nr. 2 også går med om 2 år.

Knus
    Hanne

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.