Puuha. Hvad vi dog ikke propper vores børn med!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Puuha. Hvad vi dog ikke propper vores børn med!!!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    michelepmichelep
    Medlem

Hej alle

Jeg ved ikke om det er i et desperat forsøg på et nytårsfortsæt eller om jeg er blevet mere seriøs omkring kostomlægning – men nu er jeg kommer godt igen med bogen “Kernesund Familie – sådan!”, og hvor er det dog skræmmende hvad sukker kan gøre.

Og hvor er jeg dog blevet mere bevidst om hvad jeg vil proppe i munden på min lille dreng. Og hvor har jeg det dog skidt over alt det klamme jeg har spist i al den tid jeg har ammet. For det er jo kommet i William.

Og så er jeg virkelig forbavset over hvad mælk gør ved os. Og hvorfor i alverden bliver der anbefalet 1/2 liter mælk til voksne?!?! Danmark er også én af de få lande der anbefaler det. Hvorfor er der ikke noget mere oppe i medierne omkring det?!?

Er det mig der er naiv? Hvis der er nogle af jer der kender til den bog, og til problematikken med sukker og mælk vil jeg meget gerne høre jeres mening omkring det.

Håber I kan hjælpe mig lidt.

Og så lige en sidste ting: Hvem kender en god økologisk mme uden for meget sukker?

Knus Michele og William – der lige har været rigtig sur over at det var far der skulle putte ham idag.

Anonym
    Gæst

Hej Michele.

Det eneste økologiske MME jeg kender til er fra HIPP. 🙂

Kh. Melanie

LinPedLinPed
    Medlem

Hej Michele
    Jeg har lige bestilt bogen idag. Jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå. Har nemlig forsøgt at lokke manden og pigerne med på “vognen”…
    Jeg synes i hvert fald det lyder spændende.
    Kh Linda og Mathias

amal1974amal1974
    Medlem

Mælken anbefales fordi den supplerer en almindelig dansk diæt med nogle vigtige stoffer. Men lever man mere som vi er designet til, er mælk ganske unødvendigt og skal blot betragtes som et lækkeri.

Nu hvor Julie gerne vil smage alt jeg propper i munden er jeg godt nok også begyndt at tænke mere over det. Jeg nægter at lade hende få kage og slik, så det er jo samtidig en passende lejlighed for mig til at gå over til sunde snacks.

/Anne og Julie 290707

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.