Babyalarm

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vi har jomvores Super Nova, som vi er glade for. Når vi flytter i hus får vi brug for endnu en alarm, men vil ikke ofre så meget!
    Den er til storebror om natten, han værelse er et stykke fra sove. og han kan godt finde på at vågne og ligge og kalde!
    Kan I anbefale en billig alarm, som er god og kun tænder/giver lyd fra sig, hvis barnet siger noget.

Michele og Amelia

de billige walkier fra harald nyborg til ca 400 kr dem har vi og de er rigtig gode..
    kh annemarie

Anonym
    Gæst

Jep den lille blå buttede walkie talkie fra Harald Nyborg til 249 er genial!

Har tidligere haft en dyr Philips som ikke nåede denne til “knæhaserne”. Malthe ka’ godt ligge og brokke sig/klynke lidt med mellemrum uden at det går i … men græder han “vedvarende” er den knivskarp.

Kh. Mette

Anonym
    Gæst

Fint. Den er jo også til storebror og han er “knivskarp” 🙂 Vil ikke bruge en formue, for når vi alle har vænnet os til afstanden og det nye hus, så kan storebror (især mor og far) godt undværre alarm 🙂

Michele

Anonym
    Gæst

Jeg kender den ikke selv men det negative jeg har hørt er at den ikke advarer når den er løbet tør for strøm uden i barnevognen…

Knus
    Hanne

dieleadielea
    Medlem

Vil bare lige bakke op – den er vi altså også rigtig tilfredse med!!

Jo, det gør den – med høje bip lige ind i bebs’s ører…….. Det er også det eneste negative jeg lige kan komme i tanke om ved dem.

Vi fik godt nok vores byttet før jul – men det var fordi forbindelsen røg efter de røg på asfalten. Det er der vist ikke så mange alarmer, der kan klare – og de byttede dem uden brok i Harald Nyborg.

Mette

Anonym
    Gæst

Har de mulighed for at stå i oplader hele tiden?, de skal jo kun bruges fra vær til vær om natten.
    Vil helst ikke vækkes af bib-lyde, ej heller inde hos mit sovende barn.

Michele

Anonym
    Gæst

Der er kun én ladestation (med plads til begge alarmer), så det er kun den ene alarm, der kan stå i opladeren hele tiden. Den kan dog sagtens holde en hel nat, så man ka’ jo ha’ laderen stående ved bebs og så ha’ den anden med sig i stuen og senere i soveværelset … for så at placere den i laderen næste morgen.

Kh. Mette

Jeg har også den blå fra Harald Nyborg, og er som jer andre godt tilfreds med den. Er endnu ikke stødt på noget som jeg ikke bryder mig om ved den..

KH
    Cristina

det er ikke den slags vi har købt men nogle sorte walkie talkier, som man også kan stille om til at snakke i og de rækker ca 3 km.. men det krævede lige et geni af en mand-nemlig min egen- at få den indstillet til at vriker som babyalarm..

men de blå er da billiger end den vi har så køb u bare den.. min siger heller ikke hvis den læber tør for strøm ude i vognen. har 2 gange haft en ked baby der vist har været vågen i uvist tid.. øvøv,men nu har jeg bare altid et ekstra sæt opladet batterier med mig og skifter hellere før den løber tør,hvis den er nede på en streg..
    kh annemarie

krisenkrisen
    Medlem

Vi har arvet “den blå fra Harald Nyborg”. Derfor har vi ikke “brugsforvirringen” til den, så jeg er aldrig blevet helt fortrolig med den. Jeg synes hun skal råbe højt ind i mikrofonen, før den opdager hende. Og jeg har ikke en baby der kalder særlig højt. – Hun er nok vandt til at jeg hører hende alligevel.
    Jeg kan sagtens høre hende gennem terrassedøren eller fra den anden ende af huset før alarmen hører hende.
    Vi fik dog senere en brugsvejledning på en lidt anden model, og min mand fik med den som inspiration indstillet modtageren til at være mere følsom.
    De sidste par gange vi har haft den til, har vi hørt en baby græde hjerteskærende. Det var bare ikke Sofie… Så vi må tage os sammen og finde ud af hvordan man skifter kanal…??
    Så jeg er mest tilhænger af den gammeldags metode med at stille barnevognen, så jeg kan se den. Og når hun engang skal sove på eget værelse, er jeg sikker på jeg nok skal høre hende.
    Kristine og Sofie 130707.

MorNissenMorNissen
    Medlem

Vi har lige været ude og køb nye babyalarmer fordi vi var trætte af at de blå fra harald nyborg var så dårlige. De bipper som sagt når de er ved at være løbet tør for strøm – og det gør de ret hurtigt. Man opdager ikke at de bipper før de har vækket barnet. Derudover så oplevede vi også flere gange at komme ud til et grædende barn uden at walkien havde reageret – på trods af at vi har indstillet den til at være så følsom som muligt.
    Når walkien reagerer hører man blot en skratten og ikke hvad det er den er reageret på – så vi måtte ofte checke Noah når han lå i barnevognen fordi den blev aktiveret af vind eller trafikstøj.
    Til tider kom der også andre ind på kanalen så pludselig var der lastbilchauffører der snakkede meget højt i både baby og forældreenheden.
    Nu har vi fået nogle super padwico-alarmer og der kan man høre helt nøjagtigt hvad den reagerer på!

Kh Kristine

Anonym
    Gæst

Ja, hvor er det forskelligt, hvordan man oplever det.

Måske var følsomheden så sat for høj?? Der går i hvert fald hverken vind eller trafikstøj i vores og vi ka’ tydeligt høre ham græder – dog ikke hvis han blot kommer med et par små klynk, men det gør jo heller ikke noget.

Der findes et utal af kanaler at vælge imellem (mener det er 32 hovedkanaler med 32 underkanaler), så går der andre babyer eller “truckere” i, så er det blot at vælge en anden kanal.

Til dig der mangler en “brugsforvirring” sender jeg gerne en kopi, hvis jeg får din adresse.

Kh. Mette

amal1974amal1974
    Medlem

Hvis I har trådløse telefoner er det værd at tjekke om de har babyalarm funktion indbygget. Det har vores og når det bare skal bruges indenfor 300m af basen, så er der ingen problemer.

Mange trådløse telefoner kører med en standard der hedder DECT, som betyder at der ikke går andre i den, altså ingen truckere eller fremmede babyer.

/Anne og Julie 290707

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.