Pyha, der springes!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Pyha, der springes!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Så er vi i fuld gang med 26 ugers springet. Jeg regnede mig i går frem til at Natasja fylder 25 uger på fredag, så det giver jo mening.

Igen er det denne gang maden og humøret vi mest mærker det på. Hun vil bare ikke spise – og det endda selvom hun er synligt sulten! Fjollede pigebarn :o) Her skubbede hun flasken væk efter at have drukket ca. 100 ml. Så jeg stillede den på bordet. Hun rækker så ud efter den, og putter den i munden – uden min hjælp! I samme øjeblik den rører læberne spasser hun helt ud: Kaster sig bagover og hyler op så man skulle tro jeg nev hende… Det er det samme med ske maden. Hun vender og drejer hovedet og vil ikke efter bare et par mundfulde. Får man listet en enkelt mundfuld ind synker hun og rækker ud efter skeen. Så accepterer hun et par mundfulde, før hun igen kaster sig bagover og bliver sur.

Så spisning er et tålmodigheds arbejde for tiden. Der står i bogen (60 vidunderlige uger, red) at man ikke skal gøre det til en kamp. Man kan ikke tvinge maden i dem, og hvis man forsøger risikerer man at barnet fortsat nægter at spise efter springet er slut. Fordi det så er blevet en vane. Men det er godt nok svært at lade være med at insistere når nu man kan se at barnet jo er sulten!

Humøret er også noget svingende. Hvor hun før kunne ligge og lege selv er hun nu meget opmærksomheds krævende og skal underholdes. Man må helst heller ikke give hende tøj på – endnu en ting der også beskrives i bogen. Så bliver hun rigtig sur og ked af det.

Heldigvis er søvnen heller ikke denne gang alt for påvirket. Hun skal have mere hjælp til at falde i søvn end hun plejer, normalt kan man bare lægge hende og sige godnat. Nu skal man nusse, trøste og rokke barnevognen. Men heldigvis sover hun fint, når hun endelig er faldet i søvn. De sidste par nætter har hun endda ikke holdt fest, så man kan jo håbe at det er en fase der er overstået :o)

Nå, det var så Natasjas spring. Reagerer jeres poder efterhånden også snart? Janis’ gør ihvertfald kunne jeg se i en anden tråd :o)

Inger & Natasja der sover i barnevognen

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Inger

Der lige præcis Bertram du beskriver.. Ser det først nu, efter jeg har skrevet i den anden tråd.. Men men, så kan jeg godt tage det lidt mere roligt kan jeg næsten regne ud…

Janis

TrudesTrudes
    Medlem

Hej Inger

Anders er på nøjagtigt samme måde, især med hensyn til at skulle underholdes HELE tiden! Han plejer sagtens at kunne ligge på sit tæppe og lege selv, men han græder helt ulykkeligt hvis vi vil ligge ham der.. så snart han bliver taget op igen griner han over hele hovedet – lille bisse!
    Han er stadig super nem at få til at sove i barnevognen, så snart han får huen over hovedet vender han hovedet til siden og lukker øjnene. Men om aftnen når han skal puttes kræver det godtnok en hulans masse tålmodighed 🙂 Han vender og drejer sig, kommer over på maven og brokker sig så over det. Det lille fjols 🙂
    Herhjemme er det stortset altid hans far der putter ham.

Jeg glæder mig enormt til springet er ovre igen 😉

Knus Stine og Anders 6 mdr + en uge

amal1974amal1974
    Medlem

Her springes også samtidig med de første tænder!

Julie er stadig et madøre, så kampen går på søvnen. Ret hårdt at se sin ellers så glade pige skrige og kæmpe hysterisk imod søvnen i 2½ time. Men når hun så endelig ligger sig for natten går der dog 8 timer mindst førend hun vil have mad.

Som altid er det iagttagelse og føle, berøre der kommer først hos Julie.
    Juleaften overnattede vi hos mine forældre og hun sov i en rejseseng for første gang. Da hun sover på maven har hun altid en frisk stofble under hovedet. Den pillede hun af, undersøgte lagnet, pillede så det af og undersøgte vattæppet med store blomster meget længe. Dernæst kom turen til nettet, det gav jo en sjov lyd når hun tog fat, så hun lå og kradsede i det til lyset blev slukket.

/Anne og Julie, der sover til middag, HURRA

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.