Så lærer hun vist alligevel at sove selv (langt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Så lærer hun vist alligevel at sove selv (langt)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    krisenkrisen
    Medlem

Har siden Sofie var lille haft hende sovende i vores seng det meste af tiden om natten, da hendes far hurtigt fandt ud af, at hun sov mest fredeligt der.
    Jeg kunne så bare vende mig og give hende det andet bryst, når hun brokkede sig, og så bare sove videre.
    Efter nogle måneder blev jeg dog træt af at sove i akavede stillinger, og blev bedre til at lægge hende i sin egen seng et par gange i løbet af natten.

Nu var vi så nået til at hun kun kunne falde i søvn med bryster i munden. Det var jeg ved at blive ret træt af. De sidste par uger har hun nemlig ikke villet falde i søvn om aftenen før ved 22-23-tiden selv om hun var supertræt.
    Jeg fik så “Godnat- og sov godt”-bogen i julegave. Har nu prøvet vores egen variant af metoden om aftenen, hvor vi lægger hende i seng selv og så går ind til hende på faste minuttal.

Første forsøg tog ½ time, ti minutters powernap og 1 times småbrokker inden hun sov ca 22.

Andet forsøg i aftes tog det kun 15 minutters småbrokkeri, hvorefter hun sov 21.10. Fik sutten da vi gik i seng ca 23.30. Kom over i vores seng til nattespiseri 3.30. Jeg vågnede igen ca 4.15 og lagde hende over i sin seng igen. Der fik hun sutten og småbrokkede i ½ time før hun sov til 9.15.

Stor succes!
    Er stolt over at hun kan falde i søvn selv, og endnu mere stolt over at jeg kunne få hende til at sove i nat “kun” med sutten 😉

Var ellers ved at tro, at vi havde et soveproblem, og at hun kun kunne falde i søvn om natten ved at få bryster i munden.
    Men der skal åbenbart ikke meget til for at ændre en dårlig vane, hvis man er besluttet og har en plan som følges.

Kristine og Sofie 130707.

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Kristine

Det lyder bare godt. Jeg står i samme situation med min datter – hun bliver ammet i søvn om aftenen, lagt over i sin egen seng om natten og kommer så over til mig igen, når hun skal ammes. Vi har talt om, at vi skal til at ændre det, men vi har endnu ikke taget beslutningen som sådan og sagt, at fra i aften skal det være. Vi må vist bare tage os godt og grundigt sammen.

kh
    Laila og Leah 7/8

Raaby81Raaby81
    Medlem

Hej Kristine!!

Jeg har købt bogen og har nu lavet lidt rutine med Marie. Nattøj, flaske, sang og bliver lagt i sengen med sutten i munden. Jeg går ind til hende en gang imellem og giver hende sutten. Ikke på bestemt minuttal, men jeg kan høre det på hende.

Min veninde lånte så bogen for at læse den. Det kunne jo være at hun kunne bruge nogle råd fra den og det var en STOR succeshistorie. Fra at absolut IKKE ville sove i barnevogn (medmindre den var i bevægelse) sover hun nu 2×3-4 timer ude i den om dagen. Hendes pige er fra 20. juni 2007.

Mvh Vita

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.