Vågner op ca 1 time efter hun er puttet til natten

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Vågner op ca 1 time efter hun er puttet til natten

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

Ja her er den også gal. Victoria falder i søvn som hun plejer mellem 22-23 men vågner så 6-8 gange om natten. Nogen gange meget ulykkelig 🙁

Knus Helle

GazoonGazoon
    Medlem

Ja, som overskriften siger, så er Frederikke begyndt at vågne op efter 45-60 min. om aftenen. I starten var det sult, fordi hun havde været for træt til at fylde ordentlig op inden hun skulle sove.
    Men nu vågner hun op og er bare lysvågen – og tror der skal festes! I aftes var hun vågen fra 20.30-23.30. Det er pænt irriterende! Hun blev tilbudt bryst, vand og fik skiftet ble. Men intet hjalp. Så hun lå og snakkede og brokkede i sin seng. Og vi rendte frem og tilbage og forsøgte at putte.

Oplever I andre det??

Anne Mette.

tricastricas
    Medlem

Jeps!
    Her er det ved at gå helt galt med at sove om aftenen. Jeg var indlagt 14 dage i starten af dec, og før der sov hun til nat rundt kl 22, hvilket passede os godt, for så vågnede hun først op til morgen kl 9. Der skulle oftest en spisning til efter 45 min søvn, men det var så også det.
    Efter jeg kom hjem blev det senere og senere og nu er den mellem 1 og 2, og det er skidt. Og så har vi også haft to dage hvor hun slet ikke ville sove og det kun blev til 45 min ad gange til kl 5, og det er noget vi ellers aldrig har prøvet før. Hun spiser en gang eller to om natten, men det er ellers det og så sover hun igen.

Så du er ikke den eneste der har aftenproblemer. (vi har tænkt os at forsøge at vende det igen efter nytår når der ikke er så mange besøg hele tiden..)

Hilsen Trine og Tilde der lige er stået op igen og er piv-frisk..

michelepmichelep
    Medlem

Hej

Jeps det kender vi også her!!! Dog har han ikke været vågen så længe endnu. Men han vågner efter 1/2 til 1 time og skal have sut og lægges på siden. Her til aften var vi inde 3 gange. Mon det er en del af deres tryghedsbehov?!?!

Knus Michele

Gaaaaaaaaaaaaaaab i nat var den helt gal mellem 24-02, var inde ved hende 12 gange. Håber snart hun er færdig med det spring da.

Knus Helle og Victoria der hvis er faldet i søvn igen

Anonym
    Gæst

her har lucas også vågnet ½ time efter putningen.. så får han lige lidt mere bryst og falder så i søvn igen… om natten er han også begyndt at vågne én gang, og får igen lidt bryst før han falder i søvn igen…

Det kan jo være lidt tørst måske?..

hilsen Anita

Hejsa

Jeg tror ikke det er tørst med Victoria, hun får en flaske lige inden hun skal sove ( 200 ml ) og vågner først omkring 8 igen. Tror måske det er det der tigerspring, håber snart det stopper da hæ hæ

Knus Helle og Victoria der er glad for majsgrød med banan

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Måske et 26 ugers spring 😉

Men ellers vil jeg sige sådan generelt at hvis hun ellers er glad og bare ligger og snakker så får hun lov at blive liggende derinde. Vi går kun derind hvis hun bliver ked af det. For så bliver det hurtigt kedeligt og så falder hun i søvn.

Inger

krisenkrisen
    Medlem

Sofie har kørt nøjagtig samme model i et par uger.
    Falder i søvn ved sin normale sovetid mellem 20 og 21. Sover 1/4 til 1 hel time, hvorefter hun er totalt frisk i 2-3 timer til stor irritation for moren her.
    For den eneste måde jeg kan få hende til at sove igen til sidst, hvor hun har gjort sig selv overtræt, er ved at tage hende og brysterne med i seng. Så alene voksentid får vi ikke så meget af i disse uger.

Bliver det ikke bedre ved hendes 26. uge, vil vi køre på med “godnat – og sov godt”. (Har fået “Godnat – og sov godt”-bogen i julegave, og “Vidunderlige uger” til modvægt)

Men lige nu er hun snotforkølet, så det er ret synd for hende.
    Hun sover på underlige tidspukter, når hun kan komme til det for snot og hoste, og jeg er ret træt…

Kristine og Sofie 130707.

GazoonGazoon
    Medlem

Tak for jeres input.. Jo altid “rart” at høre man ikke er den eneste..

Vi var noget spændt på igår, men da valgte hun så at sove godt og indtil 22.45. Så jeg fik hende spist af inden midnat. Hun vågnede så pga. fyrværkeriet, men det var også temlig højt!
    Vi havde familien til nytår, og det var bare såå dejligt, at jeg ikke skulle sidde i soveværelset! 🙂

KH Anne Mette.

lindoslindos
    Medlem

rart at høre man ikke er den eneste!!!!

Jeg har ellers ikke kunne mærke de andre spring-periode på Karoline, men hvis der er noget om det, ja så passer 26-ugers springet altså meget godt….

Hun sover også ca 1 time og så er det oppe til kl er 22.30-23 før hun falder til ro. Hun er træt og piver lidt, men kan bare ikke lige helt finde ud af at falde i søvn….

Hun sover så super længe næste dag ca 9.30, men det vil nok ændre sig igen, nu hvor søster skal være i børnehave kl 9, så må lillesøster jo vækkes for at køre med. :o)

Så det kan jo være at hun komme i sin vante rytme igen, når hun bliver hevet ud af sengen lidt tidligere om morgenen. :o)

Linda og Karoline som bliver et halvt år i morgen!! Så vildt som tiden flyver….

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.