Rigtig dårlig stemning op til dåben…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Rigtig dårlig stemning op til dåben…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Dåben er på søndag, så jeg er i rigtig dårlig tid med alting!

Anonym
    Gæst

selvf skal hun da have sutten hvis hun har brug for den.

Jeg købte en gennemsigtig en til dåben så man ikke så den så meget.
    Hellere et glad barn med sut end et grædende uden.

Knus
    Hanne

Anonym
    Gæst

Op med humøret søde… hun er skøn og nuttet uanset hvad hun kommer i.

Hvornår skal I have dåben?.. kan I nå at prøve at få den rettet lidt til?

Mht. pletten så prøv da lige et godt renseri hvis I kan nå det.

Ja ja Oliver var fin i sin dåbskjolen men billederne var alle underbelyst så hvad fik vi ud af det?… nej lad ikke kjolen ødelægge dagen for dig. Købt et flot sæt alm. tøj og put hende i det så snart du synes det er passende.

Mht. bordpynt – søg nettet for ideer. Der er masser af inspiration at hente – og lidt dyrere men nemme løsninger. Babysam har da også en del i form af servietter mv.

Snak med svigermor og sig at hvis hun stadig gerne vil holde hende til dåben skal hun lige prøve det først i den glatte kjole. Det er da heller ikke rart for hende hvis ikke hun har styr på det på dagen.

Mht hvor meget folk drikke – gæt jer frem.. og skulle I løbe tør er der jo vand i hanen … det går nok.

Knus
    Hanne

frulinefruline
    Medlem

For pokker, det er da ærgerligt at du er i så skidt humør.

Det er noget skidt med kjolen. Jeg er ikke helt vildt med traditionelle dåbskjoler. Her blev Nanna døbt i en sød creme farvet fløjskjole og fine strømper, hæklede sko og kysen fra Julies dåb.

Jeg er ikke til de helt ferske farver, synes godt der må være lidt knald på.

Vi købte hos blomsterhandleren løse stilke, til smalle vaser (evt. vaskede hvidvinsflasker) 1 pink gerbera, 1 pink rose og 1 pink chrysanthemum – 1 af hver i hver vase/flaske. Det så dejligt ud.
    Desuden havde vi købt lyslilla veluour, så meget sødt ud til babylyserøde servietter og lys.

Kaffe, aner det ikke. Jeg købte 5 pakker for en hund, tror jeg gav de 3 pakker væk igen. Vi var ca. 35.

Og helt ærligt, hvis det gør Natasja glad at bruge sut, så er det da det som hun skal.

Håber virkelig I får en god dag alligevel.

Kh
    Line

PS.: Ligger der stadig en “spøg og skæmt” i Lyngby – kan du ikke få noget pynt der?

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Her til aften har vi prøvet kjolen på Natasja.

Den er håbløst for stor. Skrædderen sagde at hun altid syer dåbskjoler i str. 1 år, for at være sikker på at den passer. Det tænkte jeg ikke nærmere over da hun sagde det, men nu vi ser den på er den alt for stor i livet og ærmerne er for lange. Ærmerne kan bindes lidt op med de bånd der er i. Men fordi den er for stor i livet hænger sløjfen ret mærkeligt.

Pletten som alle sagde nemt kunne komme af med lidt vanish eller klorin kan ikke komme af. Det er min svigermors gamle brudekjole og hun har spildt et eller andet brunt på den for 40 år siden. Og det kan altså ikke komme af, som vi troede.

Og fordi hun er så gammel som hun er, karter hun rundt inde i kjolen og det ser totalt åndssvagt ud. Hun sparker med benene så kjolen ikke falder naturligt men bare krøller derned ad. Og de lange bånd fra sløjfen falder slet ingen steder fordi hun hele tiden sparker dem rundt med benene. Der er hul bag på kjolen som man kan stikke hånden ind i, så ikke man holder på kjolen, så den kan folde sig ud. Jeg kan næsten ikke holde hende på den måde og slet ikke med en arm. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det vil se ud, når min svigermor skal holde. Hun har endnu ikke prøvet at stå op med hende, for det tør hun ikke! Og hun er glat som en ål i silkekjolen, så jeg vil stå og være mega nervøs for at hun skal tabe hende!

Vi havde satset på at købe en masse bordpynt i en butik i Bagsværd som sælger den slags. Men den butik eksisterer ikke mere opdagede jeg i dag, så nu aner jeg ikke hvor jeg skal skaffe bordpynt til 25 meter bord fra… Det eneste pynt jeg har er 24 lyserøde lys og 12 små alpevioler i en masse forskellige farver som jeg købte i et anfald af desperation… Dugen er hvid og det samme er servicet så det bliver en bleg affære…

Drikkevarerne har vi heller ikke købt endnu, ej heller alle de småting der ikke er en del af den mad vi får bragt. Bl.a. drikkevarerne og maden til børnene. Og hvor mange poser kaffe drikker 60 mennesker egentlig???

Og i kirken… Giver man barnet sut, eller gør “man” ikke det, fordi det ikke ser pænt ud? Martin mener ikke hun skal have den. Jeg tænker bare at det bliver en pestilens hvis hun er ked af det fordi hun har ondt i tænderne eller er træt og ikke kan få hverken bidering eller sut. Min svigermor er stor ryger og uanset hvor mange gange hun vasker dem, skal hendes fingre altså ikke ind i Natasjas mund!

Så jeg sidder her og er ganske mistrøstig og ked af det. Kan slet ikke se den gode dag, som det egentlig skal være, for mig lige nu 🙁 Som jeg har det lige nu skal dagen bare overståes…

Mistrøstige hilsener fra Inger & Natasja der har ondt i sine bisser. Gad vide om jeg kan finde en bidering der matcher kjolen!

Anonym
    Gæst

Ah, noget møg – men det skal nok gå.

Selvfølgelig skal hun da have en sut, hvis det er det, der gør det til en god oplevelse. Og så handler barnedåb jo ikke om at se pæn ud, men om at blive døbt! Så selv om vi kvinder også bekymrer os en del om det andet, så er det jo altså lidt fjollet. Svigermor må holde så godt hun kan – også selv om kjolen så krøller de forkerte steder. Og er kjolen lidt plettet – so what! Den har historie og er rigtig fin. Den mine børn er blevet døbt i er også gulnet og lidt hullet, men til gengæld er min søster, min kusine, min moster og min mor også blevet døbt i den. Og båndet vi brugte denne gang var bare nede fra gavebåndskassen og blev endda bundet ret kikset af min mand, der ikke lige har flair for den slags. Og jeg ærgrede mig da lidt over det, men det er jo ikke udslagsgivende! Ligeledes med bordpynten. Du har garenteret fundet nogle fine servietter og kan købe nogle fine blomster, og så skal det nok gå.

Og når alt dette er sagt, så forstår jeg dig godt. Jeg ærgrede mig sindsygt over, at kjolen var lidt krøllet, fordi der ikke var nogen, der lige havde tid til at stryge den ordentligt, at båndet var et gavebånd fundet i gavebåndskassen aftenen før dåben og at hun ikke lå pænt til pynt i kirken, men heller køre rundt på armen. Men det er jo altid nemmere at se, når det er andre 🙂

Kan I have en rigtig dejlig dåb – trods alt!

– Vanja

cill0014cill0014
    Medlem

Hej

Der ligger en butik i Lyngby der hedder “fest og farver”. den ligger i den ende af Hovedgaden hvor Jysk og stof 2000 også ligger.

I søborg ligger der en butik der hedder “bord dæk dig”, de kan mange sjove ting.

Held og lykke med det hele.

Cille

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Så må kjole være kjole… up i rumpetten med det.

Ring til svigermor og sig som det er at hun er meget svær at styre i den glatte for store kjole at du gerne vil have hun lige prøver det imorn.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men Babysam har i hvert fald lidt og eller har jeg hørt om folk der har købt bordpynt i Bilka, Tiger ell Føtex samt Panduro Hobby. Jeg købte selv lidt i Panduro. Men det kræver du har en du kan køre til for du kan jo ikke nå at netshoppe.

Hos Panduro kan du fx få lyserøde sutter og små lyserød babyfigurer i pap.
    Gå på http://www.pandurohobby.dk og skrive barnedåb i søgeord så kommer det hele frem.

På nettet kan du finde hvordan man folder en serviet til en trøje – den er sød til barnedåb.

Knus
    Hanne

michelepmichelep
    Medlem

Hej Inger

Hvis Natasja har brug for sin sut eller bidering i kirken skal hun da have det. Som min sp sagde til mig engang jeg beklagede min nød over min svigermor. “Hjælp dit barn”. Og det er jo rigtigt. Og hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg det er sjovere at have en glad baby med en sut i munden, end en skrigeballon. Vi havde en sutteflaske med vand i, til William. Og hvis folk synes det ser mærkeligt ud er det s…. deres problem.

Hvad angår pynten så er den enkle udgave – hvis du spørger mig – den flotteste og hyggeligste. Det kan nemt blive for meget. Vi havde nogle blade der var sprøjtet med sølvspray liggende på bordene, i små klaser. Og så nogle små blomster og blå lys. De små sølvblade var rigtig flotte, og hvis det er kan man jo også bruge dem til en pige.

At kjolen er for stor til Natasja er da selvfølgelig ærgerligt, men hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke der er mange der ser det når musikken spiller. De fleste er optaget af om hun skriger eller ej 😉 Og når så dåben er overstået så kan hun jo være “kommet til” at have leveret i bleen, og du “desværre” bliver nødt til at skifte hende, og så samtidig give hende den FLOTTE kjole på du har til hende.

Jeg tror at hvis du køber to 3-pakker Gevalia i Netto, så har du nok kaffe. Og hvis det ikke er nok, så er der netop vand i hanen. Gør dig selv den tjeneste at skriv ned på et stykke papir, hver gang du kommer i tanke om noget du skal huske. Det hjælper den stressede tid, og hjælper den der er i tidsnød – hvilket jeg også nemt bliver.

Rigtig meget held og lykke med dåben. Det skal nok blive en god dag. Meterologer har lovet godt vejr. Det er allerede et god tegn.

Knus Michele

Ja selvfølgelig skal hun have den sut inde i kirken.
    Jeg var så heldig at få Victoria til at sove lige inden vi gik ind i kirken og hun sov næsten igennem dåben. Da hun fik vand i hovedet tabte hun sutten, og det var præsten der gav hende den igen lige midt i troesbekendelsen hæ hæ

Knus og god dåb *S*

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Inger

Åh det lyder da som alt ramler lige nu. Hmm.. Med hensyn til bordpynt, så kunne du også printe nogle små billeder af søde Natasja og lægge på bordet, lidt a la de der godt nytår små plastikdimser man kan få.

Hvis du kan få fat på noget karton, kunne du klippe lidt større blomster ud og sætte på glasene.. Synes det trick med blomsterne, som Line skrev om lyder godt. Du kunne måske også gå i en blomsterhandler, de har tit sådan nogle små sten i alle mulige farver, som de bruger i de vaser de sælger.. De reddede os til en fødselsdag engang. Så lagde vi dem bare ud på bordet i to forskellige blå nyancer. Eller hvis de har nogle tørrede blomster….

Håber I trods alt får en rigtig god dag!

Janis

salosalo
    Medlem

Kære Inger,

Sikke noget! Op med humøret!

Nå ja, så er kjolen lidt for stor og har en plet, men det tror jeg nu ikke så mange lægger mærke til når musikken spiller….Ellers må du forklare dem det som det er. Der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det.

Sutten skal hun da selvfølgelig have! Det er da 1000 gange bedre end en ulykkelig pige i kirken. Ellers må din svigermor tage en festlig halskæde på, som der kan rives lidt i – det gjorde min mor 🙂

Ja, som en anden skriver kan man få mange skægge ting i Fest og Farver på Lyngby Hovedgade, men om det er pakket ned nu for at gøre plads til nytårsting ved jeg ikke…

Kaffe – ja køb 5 pakker. Hellere for meget end for lidt.

Håber I trods alt får en dejlig dag.

Hilsner
    Sara

Hej Hej..

Er lige på besøg fra juni-terminen… :o)

Ang. kjolen.. Jeg tror ikke der er mange der ser at den er for stor og der er en plet.. Det er vidst kun mors øjne der ser sådan noget… Vi fik min mors brudekjole syet om til dåbskjole til Emilie.. Den fik vi helt hvid ved at lægge den i Steradent (protese-rens) og det hjalp meget… Det var måske en mulighed?? Det kan købes i alle supermarkeder (ved tandbørsterne)..
    Da Emilie skulle døbes havde hun sut i munden hele tiden.. Da hun skulle til at døbes begyndte hun at skrige i stor stil.. Og vi besluttede hurtigt at give hende Mylicondråber (hun have maveproblemer) så midt under dåben gav min kæreste hende en sprøjte i munden og gav hende Mylicon.. Og så blev hun stille og faldt i søvn..
    Det var der altså ingen der kommenterede… :o)

Til bordpynt havde vi printet billeder ud af Emilie (pasbillede-størrelse) og jeg havde klippet store blomster ud af lyserødt karton.. Det var sødt og enkelt… Nå ja også selvfølgelig lys og servietter ;o)

Synes også du skal skrive ned, hvad du mangler og så husk at det hele nok skal gå, og det skal nok blive en hyggelig fest, selvom der måske ikke er bordpynt og kaffe nok :o) :o)

Rigtig god barnedåb i morgen :o)

Smil fra Maria & Emilie 130607

Mine to børn har begge fået andet tøj på efter dåben, også selvom kjolen har passet dem perfekt (de var 3 mdr og kjolen er en Lily). Min svigermor fik læbestift på dåbskjolen da min søn blev døbt og vi har ikke kunnet få det af, men der var altså ingen der opdagede det da min datter havde den på. Som en anden også skriver, så giv din datter en anden kjole på efter dåben, det er alligevel de færreste dåbsbørn der har dåbskjolen på hele dagen !!

Vi har faktisk ikke rigtig haft bordpynt de to gange vi har holdt barnedåb – der har været blomster på bordet, og til min søn havde vi købt nogle små plastik rangler/sutter der var strategisk placeret på bordet og jeg tror faktisk ikke vi havde noget overhovedet til min datter (jeg kan ærlig talt ikke huske det). Nå ja, og så lys og servietter der matchede dugen.

Jeg er sikker på at I nok skal få en dejlig dag i morgen – og husk endelig sutten til din datter, man kan jo altid liste den ud af munden når selve dåbshandlingen sker – hvis man ikke synes det ser pænt ud med sut i munden – og du kan da også sagtens tage en bidering med…. det er jo ikke nogen fornøjelse for nogen af jer, hvis hun skriger gennem hele handlingen.

Mvh og Godt nytår
    Rikke

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.