Ingen mad

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Janis25Janis25
    Medlem

Er det bare en fase (please det er en fase) de går igennem uden at ville spise mad? I givet fald, hvor længe varer den så??

Vi kan lokke mad i Bertram, lige inden han sover… Og det er ikke meget, måske 100 ml pr. gang. I morgen skriver jeg op hvor meget han spiser. Så jeg (forhåbentlig) kan få lidt ro i sindet.

Det gik også lige så godt med grød og mos, og det er absolut adr lige for tiden. Det er godt nok frustrerende at han ikke vil spise, også fordi han lige har været syg og i forvejen ikke har spist så meget på den konto…

Håber snart bøtten vender igen, for det er så ærgeligt, når man normalt har en sød, glad smilende, tilfreds, velstimuleret, charmerende, veltilpas og vidunderlig baby, at han lige pludselig ligefrem bliver utilfreds og ikke vil noget som helst.

(Skal lige siges, at han stadig er vidunderlig og snakker, og er ganske lækker, bare ikke når han bliver præsenteret for mad)

Det skaber bare så meget frustration hos moderen, der jo (igen) lige pludselig frygter at drengen ikke får nok indenbords.

Sig det er en fase, og at den er slut i morgen!!

Janis & Bertram, som iøvrigt i dag har fået sin første tand.

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Det er en fase! Ja, det er en fase 🙂 Og den hedder efter al sandsynlighed 26 ugers springet :o) Natasja reagerer på præcis samme måde som Bertram når det er spisetid. Har lavet en tråd om det.

Så mit råd er: Lad være med at skrive ned hvor meget han spiser! Du bliver bare endnu mere frustreret. Og så bliver måltiderne en endnu større kamp. Bogen (60 vidunderlige uger) anbefaler at man ikke gør måltiderne til en kamp, hvis barnet nægter at spise. For hvis man gør det, risikerer man at de fortsat nægter når springet er slut, fordi det er blevet en vane.

Så accepter at han bare ikke vil spise lige i øjeblikket. Tænk på at så længe han stadig er glad og “lækker” mellem måltiderne så har han det også godt 🙂 Han får garanteret nok, for ellers ville han jo ikke kunne være sådan en glad baby mellem måltiderne 🙂

I øvrigt, tror du så ikke at hans nyligt overståede sygdom har noget at gøre med den tand der lige er brudt igennem? Det er jo meget normalt at de små bliver lidt sløje og mister appetiten når de får tænder. Og så bliver det jo ikke bedre, når det ramler ind i et tigerspring samtidig!

Forresten så har Natasja lige taget et ordentligt appetitspring her i forrige uge. Vi måtte i en periode sætte flaskerne op til 240 ml. og lave dobbeltportion af grøden. Min tro er nu engang at hun har “tanket op” til det kommene spring, hvor der altså ikke kommer så meget mad indenbords. Måske Bertram også for et par uger siden var mere sulten end han plejede? Og i den sammenligning bliver den nuværende appetit jo endnu mindre af udseende…

Ved ikke om det sidste gav mening eller beroligelse. Men ihvertfald er det en fase, så bid tænderne sammen og glem alt om hvor meget han spiser lige i øjeblikket 🙂

Mange opmuntrende knuz fra Inger & Natasja, der her til morgen rullede fra ryg til mave for første gang

amal1974amal1974
    Medlem

Julie har også lige fået sin første tand. Hun er dog utroligt glad for sin grød stadigvæk.

Prøv eventuelt at give ham en banan at gnave i, nu når tanden er der kan det jo være at han vil bruge den. Julie synes i alt fald at der er fantastisk at gnave i en banan.

Jeg har jo også kæmpet med Julies vægt. Men hun spiser fint, gylper bare meget og bruger utrolig meget krudt på at observere og undersøge al ting. Så jeg forstår din frustration til fulde.

Giver du ham mad på skødet eller i høj stol?

Prøv evt at skifte til noget nyt og se om ikke at det får ham til at ‘glemme’ sin kamp for en kort periode.

Knus Anne og Julie 290707

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Inger

Mange tak skal du have. Er i hvert fald roligere, hvis man kan sige det sådan. Vil fortsat tilbyde ham som vi plejer, og også fortsat luske mad i ham, når han sover. Men vil ikke presse ham.

Problemet med Bertram er, at han ikke giver udtryk for sult. Selv da der ikke var så meget mælk hos mig, og han ikke tog det på han skulle, var han en mønsterbaby. Så det er måske derfor jeg er lidt bekymret om han får nok. Han siger nemlig ikke selv til.

Må bide i det sure æble, og håbe det snart går over.

Med hensyn til sygdom, var jeg også overbevist om at det var tanden der drillede, men lægevagten sagde, at det kunne det ikke være, når han kastede op. Bare pudsigt, at det lige falder sammen med et frembrud… hmmm…

Nå, men må igang, skal til julefrokost, og er lige stået op… (Godt man har en baby der sover, og så en kæreste, der ikke kan sove længe.)

Janis & Skønne Bertram

Ps, hvor længe varer det med appetiten?? Ved at selve springet kan tage op ti fire uger, men gælder det også appetiten???

Janis25Janis25
    Medlem

Hej Anne

Mange tak for gode råd, men har prøvet, banan og æble til at bide i, bananmos, æblemos, risgrød med både banan og æble, kartofelmos, gulerodsmos.

Har også både spist i højstol og på skød, men tror det er som Inger siger et spring.. Eller rettere håber.. hehe

Nu har han da lige taget næsten 100 ml i vågen tilstand. FREMSKRIDT!

Janis

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Natasja har heller aldrig været den der råbte op når hun blev sulten. Så det har også altid været lidt gætteværk og intuition fra min side – og så faste spisetider hver 4. time 😉 Så jeg fortsætter med at give hende mad hver 4. time som jeg plejer og så supplerer jeg med en ekstra flaske hvis hun har spist meget lidt med ske.

Ved desværre ikke hvor længe det med appetiten varer, men bogen siger at det er i den omklamrende periode. Og den varer vist i alt mellem 1 og 4-5 uger. Så det er nok så længe – desværre. Men igen… Han skal nok få den mad han har brug for – men måske ikke meget mere end det.

Knuz fra Inger og Natasja der har moret sig hele dagen med at trille rundt og rundt :o)

Janis25Janis25
    Medlem

Ja, Bertram fik jo så sin første tand 1. juledag efter to dage med tynd mave, opkast og ingen appetit.

Appetiten kom så kortvarigt igen igår da der røg 1½ dl kartoffelmos ned, samt i morges, da en stor portion grød røg indenbords, og så ville drengen ikke spise igen!! ALTSÅ. Det med en masse frustration hos moderen til følge.

INDTIL hun opdager at endnu en tand er dukket op…

Konklusion, drengen er stadig vidunderlig også under tigerspring… Meen ikke helt engleagtig ved tandfrembrud. Så det bliver en prøvelse, når de sidste 18 tænder kommer frem!!!

Janis & Bertram, der ligger og sover.. puuuha

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.