et ? om brystpumpe

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 et ? om brystpumpe

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa piger :o)

Ja, jeg har fået den idé at Lucas snart skal lære at spise lidt fra flaske, så mor og far kan komme lidt afsted selv. Jeg har købt “tommee tippee” flasker, og vil så gerne have en brystpumpe af samme mærke, men hvor køber jeg den henne?
    Ved de har den i Bilka, men ville gerne slippe for den lange køretur.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Kh Anita og Lucas (snart 3 ½ mdr)

LailahpLailahp
    Medlem

Hejsa

Vi er i færd med at lære vores datter på snart 10 uger at spise af flaske – og det går da fremad omend langsomt (i går spiste hun hele 30 ml, hvorefter hun kastede sig over mit bryst). Jeg fik det råd i vores lokale BabySam (ejeren er tidligere sygeplejerske og har været ansat på barselsgangen) at prøve at malke ud med hånden og så bare ned i en stor skål, og det fungerer fint. Skålen er nødt til at være stor, fordi jeg ellers sidder og sprøjter mælk udover det hele. Jeg gør det, at jeg skolder skålen inden jeg går i gang og så hælder jeg mælken enten i en sutteflaske som ryger i køleskabet eller også i en lille frysepose og så i fryseren.

Bare et godt råd inden du evt. investerer i en brystpumpe (jeg kender ikke engang prisniveauet på den slags, men er da glad for, at jeg ikke endnu har investeret i en, når nu vi har haft problemer med at få hende til at tage flaske).

kh
    Laila og Leah 070807

Anonym
    Gæst

Jeg har en medela – og der følger en flaske med – og så passer alm. flasker fra både babysam og matas i den.

Den kostede omkring 400 kr og har været brugt til tre børn nu – et guld køb for mig.

Ja det kan være svært at lære dem det med flaske hvis de er vant til bryst – netop derfor har jeg med alle mine børn ladet andre give dem flaske ved lejlighed fra de små (altså med mit udpumpet brystmælk)… så der har aldrig været problemer med at tage flaske.

Oliver vil godt starte på flaske og slutte med bryst eller modsat… så det kører her.

Men jeg kender desværre ingen steder du kan købe den bryst pumpe du nævner.

Knus
    Hanne

Anonym
    Gæst

:o) Hejsa Laila..

Joh, jeg har prøvet det med hånden, men synes det er rimelig bøvlet. Men selvfølgelig kan jeg se ideen i, at være sikker på at han tager flasken, inden vi investerer i pumpen. :o)
    Den model jeg gerne vil have koster ca 311kr i Bilka, så det er jo ikke så dyrt igen..

Hilsen Anita :o)

Anonym
    Gæst

Ja, så fik jeg malket lidt ud. Så kunne farmand prøve at give lucas flaske, og det gik super fint. Han sluprede i sig :o)

Så må hellere få hentet sådan en pumpe, for efter at have malket 60 ml ud var jeg allerede træt af det 🙂

Hilsen Anita

LailahpLailahp
    Medlem

Super – tillykke med det.

Jeg har nu malket ud med hånd den sidste uges tid, og jeg får snildt 90-100 ml på ca. 10 min., så jeg synes ikke det er så bøvlet, men jeg skal helt klart også have en brystpumpe, hvis “projekt flaske” lykkes, mest fordi jeg så slipper for at hænder, bryst og alt er smurt ind i klistret mælk.

Det går i øvrigt fremad med flasken, det lykkedes at få hende til at tage ca. 40 ml fra farmand her til aften, så i morgen vil jeg i syklub, og så må far og svigermor i fællesskab se, om ikke de kan få det til at lykkes at holde den værste sult fra døren til jeg kommer hjem. Og går det helt galt, så er jeg max. 5 min. væk med taxa.

kh
    Laila

Anonym
    Gæst

Hej Laila
    Det Var da rart, så kan du komme lidt afsted.
    Det er nu rart at have lidt babyfri engang imellem. :o)

Mht. udmalkningen, så gør øvelse vel også mester, men tror ikke jeg gider at bøvle med det :o).

Hilsen Anita

LailahpLailahp
    Medlem

Hej Anita

Jeg forstår godt, du ikke gider bøvle med det, som jeg skrev, så skal jeg også have en pumpe, når (hvis?) projektet lykkes til fulde.

kh
    Laila

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.