tvillingemødre (lidt langt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 tvillingemødre (lidt langt)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    engel3engel3
    Medlem

ca. et kvart århundrede siden jeg sidst har været på ND.
    Hvordan har i det allesammen.
    Jeg synes der er nok at se til med fire børn. En der skal ha hjælp til lektier, en der startede i bhv. og så de to små på tre mdr. i går.
    De vejer nu ca. 5250 og er omkring 59 cm. De trives godt og sover fra kl. 20.00 til imellem 4-6 om morgnen. Har svært ved at få dem til at sove på samme tid til middag, men forsøger stadig. De er kommet i hver sin barnevogn, så sover de bedre og de sover også i hver sin seng.
    De er fuldt ud nu på MME.
    Tænker med gru på den dag man skal på arb.
    Hilsen Mette med Louise og Maria 3 mdr.

Anonym
    Gæst

Hej Mette
    Her synes vi også der er nok at se til med tre børn! Storebror der lige er blevet 2 år og pigerne på 4 måneder.
    Mine piger blev jo født allerede den 30 maj, men det var jo også 9 uger før termin så de er jo lidt ældre end dine. De vejer nu 6000 og 6800 og måler vist 63 og 65 cm, så de vokser fint.
    De sover fra ca kl. 20.00 til 3-4 stykker om natten, så det er dejligt.
    Mine bliver konsekvent lagt i barnevogn samme tid, og det lykkes som regel også at få dem til at sove samme tid, men selvfølgelig ikke altid.
    De sover stadig i samme barnevogn – vi bruger stadig liftene, hvor de ligger dejligt tæt. Det varer nok ikke så længe før de er ved at være for store til det, men så må vi se. Det virker ikke som om de vækker hinanden.
    I soveværelset sover de også stadig i samme vugge, men den er også ved at være for lille….
    Vi er begyndt at give vælling nu og så småt indføre lidt grød, ellers ammer jeg stadig.

Hyggeligt at høre fra en anden tvillingemor.

Kh. Marie med Lærke og Maja 4 mdr. og 1 uge

LudimorLudimor
    Medlem

Hej. synes også der er nok at se til med fire børn den ældste 4 år , næste 2½ år og så de to på 3 mdr. synes det er svært at få dem til at sove samtidig må ud at rulle mange mange gange i løbet af en lur. Stadig meget gråd om dagen synes jeg hvor de helst vil være oppe på arm. Oplever i andre også at de stadig ikke bare vil ligge og pludre og er lidt kede af det ???

Anonym
    Gæst

Ja mine piger vil også helst være på arm, hvilket kan blive temmelig hårdt i længden…. De er ikke så glade for at ligge selv endnu, men håber da det kommer…. Især den ene af vores er meget krævende, græder en del og virker i det hele taget tit lidt utilfreds med tilværelsen… Py ha.

Kh. Marie

BokkemorBokkemor
    Medlem

Det går også godt her. De har dog fundet ud af at de gerne vil være vågne stort set HELE dagen og selvfølgelig helst være på arm. Det er lidt svært når man prøver at skrive speciale ved siden af:( De bliver stadig ammet fuldt begge to, og Emil er begyndt at sove igennem. Elias får stadig mad et par gange om natten, men det tager højst ti minutter, så jeg klager bestemt ikke.

Elias vejer nu 3970 gram og måler 52 cm, og Emil vejer 4650 gram og måler 56 cm. Så man må sige at Elias har været dygtig til at indhente størrelsen. Forskellen er nu så lille at man ikke tillægger det andet end hvad der er normalt for tvillinger. Man kan i hvert fald ikke se at Emil var næsten dobbelt så stor ved fødslen, hvilket jeg egentlig er meget glad for.
    Emil har stadig to blå øjne, hvorimod Elias har et blåt og et brunt:) Det ser faktisk rigtig sødt ud, så jeg er spændt på om det ændrer sig.

De pludrer begge på livet løs og elsker at efterligne ansigtsudtryk. De har også begge opdaget at de har hænder og fødder, og så er de glade for at kigge på hinanden, hvilket får dem til at smile over hele hovedet:)

Indtil videre har de ingen synlige mén af at være præmature, så vi må se hvad tiden bringer. Tænk engang hvis de slipper helt:)

Knus Stine

engel3engel3
    Medlem

MEN det opvejes når man kommer ind til sine to dejlige piger og der er fire øjne der kigger på en og så et stort smil fra dem begge. Så kan man bedre klare dagen, hvor den står på vasketøj, lave MME, aftensmad, støvsugning og alt det andet. Lige nu har jeg det sådan, at hvis jeg kan klare fire børn, hvor to er tvillinger så kan jeg klare alt.
    Det er godt vi kvinder er gode til at multi tarske(??stavet rigtigt)
    Ville bare lige ønske alle dejlige mødre en go´ weekend om vi har 1-2 eller flere børn, hvor er de dog dejlige.
    Knus Mette med Maria og Louise 14 uger

Hos os flyver tiden bare afsted. De små er snart 4 måneder gamle. De er 66 cm lange begge to og Frants vejer 6000g og Albert 5850g. De stor trives begge to. Sover fra kl. 20-21 til kl. 06 hver morgen, og har gjort det i over to måneder. De følges stort set ad, i alt hvad de laver.

De sidste 4-5 uger har været lidt hårde for min mand har åbnet ny butik og stort set ikke været hjemme. Kommer hjem kl. 23 og tager afsted igen kl. 06. De store drenge er begyndt at spørge om “far har været hjemme i nat” (han sover selvfølglig hjemme, de ser ham bare ikke) og vi omtaler ham nu som ugens gæst. Heldigvis er tvillingerne forholdsvis nemme for jeg havde ikke lige regnet med at jeg skulle være “enlig” mor til 4!

Jeg er meget positivt overrasket over hvordan det er at være mor til tvillinger og nyder hvert øjeblik.

Knus

Henriette

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.