Salg af modermælk. Nogen der kender noget til det ???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Salg af modermælk. Nogen der kender noget til det ???

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Jeg havde sundhedsplejerske til Jonathan i dag, og vi kom til at snakke om at jeg har så meget mælk, og hun foreslog at jeg kunne sælge det.
    Hun vidste dog ikke helt hvordan det foregik, og henviste mig til det lokale sygehus. Dem har jeg så snakket med, og blev henvist videre til Hvidovre hospital.
    Dem skal jeg ringe til i morgen, men tænkte på om der er nogle herinde som har erfaringer med det.
    Jeg vil gerne sælge, men kan ikke lige overskue det hvis det bliver for besværligt med at levere mm, (selv om de nu mente på sygehuset, at det ville blive hentet), det er jo også åndssvagt at jeg må kassere en masse, hvis andre kunne få glæde af det.
    Har selv fryseren fuld, og Jonathan får alt hvad jeg kan proppe i ham :-), og alligevel kunne jeg i nat pumpe 125 ml ud fra det ene bryst, og kunne godt have taget mere.
    Jeg ryger ikke, og ved godt at der skal tages blodprøver og mælken skal testes.

Sundhedsplejersken var forøvrigt meget tilfreds med min “lille” dreng.
    Han er 8 uger og 2 dage, vejer 6,9 kg og måler 60,5 cm.

God aften til jer alle

Cristina

Anonym
    Gæst

Min veninde solgte til Hvidovre og det blev afhentet en gang om ugen – hun tjente bl.a til sønnens barnedåb!!
    Håber du får held med projektet.
    KH Randi og Rasmus 7 uger i dag

Anonym
    Gæst

Jeg har en veninde der har gjort det flere gange fordi hun som dig havde alt for meget mælk.

Jeg synes det er rigtig godt at I gør det når nu I har SÅ meget til overs – det går jo til de for tidlig fødte for at give dem bedst mulige start.

Jeg mener nu godt nok min veninde aflevere – hun samler samme og aflevere flere liter af gangen.

Knus
    Hanne

MillermusMillermus
    Medlem

Jeg snakkede med dem, da jeg ammede min søn, fordi jeg overvejede det, desværre fik jeg ikke lige overskuddet til det, da jeg var godt booket af studie i den periode. Det kræver jo lidt tid at malke ud.
    Men det er sådan at de leverer flasker som man putter mælken i og så kommer der en taxa og afhenter mælken en gang om ugen, der forventes vist min. 1 liter om ugen, de giver så vidt jeg husker 217 kr. pr. liter. Skal man bruge malkemaskine skal man selv anskaffe det.

Går det godt med amningen med den næste også er jeg ret sikker på at jeg vil sælge min overskydende mælk, det er rart at kunne hjælpe og pengene kan jo altid bruges når man har børn 🙂

Knus Mia (36+2) og Max (260406)

Tak for jeres råd.. Jeg ringede til Hvidovre i dag, og de var meget glade for min interesse, men ville helst have at det havde været før, min søn er 8 uger, for, som hun sagde, så falder proteinindholdet i mælken med tiden. Og når mælken bruges til for-tidligt fødte, skal der være så meget protein i som muligt.
    Så tror jeg nøjes med at fylde til min egen fryser.
    Men hvis der bliver en anden gang, vil jeg da bestemt have det i tankerne. Taksten er forresten 167 pr. liter nu..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.