Børnepenge?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    annaluiannalui
    Medlem

Kære alle,
    Hvordan fungerer det med børnepenge… eller børnefamilieydelse, hedder det vist nu. Jeg har søgt lidt på nettet og bl.a. fundet dette link:
    http://borger.dk/forside/familie-og-boern/oekonomi/boernefamilieydelse

Men kører det bare helt automatisk? Der står, at pengene udbetales til den, der har forældremyndigheden. Vi er ikke gift, men vi har begge forældremyndigheden. Deler de så beløbet op?
    Får man papirer på, at det går i gang, eller begynder pengene bare at komme?

Ellers står der også sådan for jer, som måske også mangler lidt info:
    Satser for 2007

“Satser for 2007:

Babyydelse for 0-2-årige: 3.473 kr. pr. kvartal
    Småbørneydelse for 3-6-årige: 3.138 kr. pr. kvartal
    Børnefamilieydelse for 7-17-årige: 2.469 kr. pr. kvartal ”

Iøvrigt står der også dette, hvilket jeg synes er ret strengt…:
    “Børnefamilieydelsen udbetales ikke fra barnets fødsel eller adoption, men først fra begyndelsen af det efterfølgende kvartal.”
    – og:
    “Du får børnefamilieydelsen udbetalt kvartalsvis forud. Beløbet er til disposition den 20. januar, den 20. april, den 20. juli og den 20. oktober.”

Da Alexander er født 22. juli, får vi vel først børnepenge 20. oktober, øv!

Håber nogen kan svare på de spm. i starten.

Kh Louise

Anonym
    Gæst

Alle får ligemange børnepenge ialt, når årene er gået.
    De bliver udbetalt automatisk og vi får alle i næste måned 🙂

Michele

Så vidt jeg husker, kommer der brev fra Told og Skat om at der vil blive indsat børnefamilieydelse på x kr ind på DIN nemkonto…. Uanset om man har fælles forældremyndighed eller ej, er det ALTID moderen der får udbetalt pengene. Dengang jeg fik min søn for 7 år siden, fik man pengene på check den første gang, og det var kun moderen der kunne hæve checken, uanset om manden kom med fuldmagt eller ej…. Så beløbet bliver altså ikke delt, selvom der er fælles forældremyndighed.

Min datter blev født den 19. juli (2005) og vi fik altså også først børnepenge første gang i oktober… der er en eller anden skæringsdato, jeg tror nok det er den 12. i måneden, men jeg er ikke sikker….

Mvh Rikke

Janis25Janis25
    Medlem

Jeg mener det er den 1. i kvartalet.. Det vil sige d. 1 juli for vores vedkommende.. Surt at man ikke lige kunne skubbe ham ud 4 dage før..

Men et eller andet sted skal den jo skære, og synes i det hele taget at det er dejligt at få nogle penge, selvom man selv har valgt at få børn, så jeg sætter bare pris på det vi får.

Janis

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.