Fæle prutter

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    salosalo
    Medlem

Sebastian plejede at have afføring hver dag (han bliver kun ammet). Men nu er der gået 2 eller 3 dage siden sidst og han slår nogle gevaldige vældigt ildelugtende prutter. Er det normalt?? Det synes jeg slet ikke vi oplevede med vores datter. Normalt lugter et brystbarns afføring jo ikke sådan rigtig slemt, så det undrer mig altså lidt. De er sådan helt æggeagtige :-/

Sara og pruttefisen Sebastian 🙂

Anonym
    Gæst

Begge mine børn har fået erstatning. Noah som nu er 4 år, var altså også “gammel” inden hans prutter lugtede. Men Amelias de lugter også helt vildt nogengange. Troede heller ikke det var normalt for spædbørn, så det er da dejligt at Sebastian også kan fyre sådan nogle af 🙂

Michele og Amelia snart 9 uger

Janis25Janis25
    Medlem

Hejsa

Bertram er også 100% ammebarn, indtil videre.

Han havde tidligere afføring ved hver skiftning, men har nu 1-2 gange om dagen. Nogle dage springer han over. Men har de sidste par dage også slået nogle prutter der forpester hele lokalet. Har egentlig ikke lagt så meget i det.

Janis

Nina1503Nina1503
    Medlem

Hej Sara.

Clara kan prutter rigtig meget, og de lugter rigtig fælt. Jeg har så mange gange åbnet bleen fordi jeg var overbevist om hun havde skidt, blot for at konstatere at det bare var luft (og lugt). Der kan nemt gå 2-4 dage mellem afførring, men så kommer der til gengæld også meget og nogen gange flere gange inden for samme døgn.

Kh,
    Nina og Clara 5.jul.2007

salosalo
    Medlem

Nå ok 🙂 Så er det ikke bare her i huset…

Jeg vil vente spændt på om morgendagen bringer en lækker kage så *fnis*

Sara

mor2gangmor2gang
    Medlem

Victorias prutter lugter også lidt grimt af og til. Hun fylder som regel bleen igen lidt efter. Hun skider godt, 4 gange i legoland i lørdags og 7 gange på 6 timer i dag, så jeg har lært t 6 bleer til 6 timer ikke er nok! Jeg kunne heldigvis låne en ble.

Tina og Victoria 110707

amal1974amal1974
    Medlem

Julies lugter som mine og det kan altså være ret intenst. Hun er oppe på afføring 2 gange om dagen nu.
    /Anne og Julie 290707

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Faktisk er det sådan, at med ammebørn, kan/må der gå op til 10-14 dage ml. aff. – mens andre ammebørn (det gjorde begge mine) skider i hver eneste ble døgnet rundt.
    Begge dele er helt fint.

Flaskebørn skal derimod have aff. hver dag….

Mange hilsner fra Christina 35+6

Anonym
    Gæst

Flaskebørn SKAL ikke have aff. hver dag. De er forskellige ligesom os og det er ok´ der går et par dage imellem, bare aff. ikke er hård 🙂

Michele som har et flaskebarn der kun har aff. hver 2-3 dag!

Anonym
    Gæst

Da min søn var lille oplevede jeg flere gange at det der kom ud lugtede af det jeg havde spist. Af samme grund var jeg i en periode ikke så glad for æg! Og der var en dag hvor han pruttede varm ananas! Heller ikke så lækkert…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.