Mylicondråber

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Mylicondråber

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja de er skam indkøbt og der er brug for dem! Men vi når ikke at give dem et kvarter før måltidet, oftest vågner hun jo lige op til et måltid.
    Hvad gør I og hvor mange dråber gir I??

Michele og Amelia 7½ uge

GazoonGazoon
    Medlem

Da vi brugte dem fik hun dem med det samme lige inden hun skulle spise. Som sp’en sagde, så er det svært at strække den 15 min., når de vågner og er sultne. Sådan er det i hvert fald her.
    Men måske de har mere effekt, hvis man kan vente de 15 min. I hvert fald, så virkede de ikke her.
    Sp’en mente 10-12 dråber.

KH Anne Mette.

hunpingvinhunpingvin
    Medlem

Vi strækker den så god vi kan. Trøster hende med sutten og ved at gå rundt med hende. Men bliver hun alt for ulykkelig får hun selvfølgelig maden. Men ofte lykkes det os at holde ca. 15 minutter. Men bruger man ikke sut tror jeg det kan være rigtig svært…

Vi giver de 15 dråber der står på flasken, det sagde lægen nemlig at vi skulle.

Hilsen Inger & Natasja 8½ uge

Godmorgen

Jeg bruger dråberne til Jonathan ca 3 – 4 gange om dagen. Når han har sovet, og vågner og er sulten, går der måske et par minutter før han så spiser. Hvis det er i løbet af dagen, kan jeg godt trække den de 15 minutter. Jeg synes virkningen er den sammen, uanset hvor lang tid der går.
    Det har hjulpet fint på Jonathan, og jeg kan tydeligt mærke at han er bedre til at få pruttet og bøvset, når han har fået dråberne. Det har hjulpet en hel del på hans grædeture om morgenen og aftenen, men der er stadig noget, så i dag skal vi til zoneterapi.
    Det er jeg meget spændt på, har hørt meget godt om det, både herinde og hos veninder.

Knus og gode tanker
    Cristina og Jonathan 7 uger

Hov… glemte lige !!

Jeg giver ca 10 – 12 dråber pr gang, og det fungerer for os

🙂 🙂

Anonym
    Gæst

Cristina kan man så ikke bare putte dem direkte i sutteflasken??
    Vil lige høre sundhedspl. imorgen, det ville jo være 1000 gange nemmere.
    Michele

Hejsa

Jeg ammer selv, men ved fra veninder at de har kommet dråberne direkte i flasken, og der har de også virket med godt resultat. Så det er jeg sikker på du kan gøre. Men prøv for en sikkkerheds skyld at spørge i morgen 🙂

Hilsen
    Cristina og Jonathan
    som har været til zoneterapi, og været lidt pjevset resten af dagen, og smågrædt og helst villet være på arm . Efter hvad hun sagde derovre, kunne det være en normal reaktion på behandlingen, så håber det bedrer sig. Vi skal afsted igenpå fredag.

Anonym
    Gæst

Ang. zoneterapi så har det betydet al verden for os!! Gråden er blevet reduceret kraftigt, så held og lykke!

Jonathans reaktion er at forvente, jeg fik samme besked som dig.

Michele og amelia 7½ uge

Tak skal du have. Jeg håber også det hjælper.
    Heldigvis falder han i søvn hver aften mellem 21.30 – 22.00, og så sover han lige til om kl. 7.00, med et par enkelte spisepauser indimellem, og det er lige meget hvor meget han har grædt om aftenen.
    Med krydser fingre for den lille snart ikke har så ondt mere.. 🙂

Rigtig god dag til jer alle

Cristina og Jonathan 7 uger, som så småt er ved at vågne efter sin lille ekstralur..

det var rart at læse mht zoneterapi..
    sidder nu med en sådan maja og kun brystet hjælper som trøst..ikke engang sutten..hun er nok lidt tørstig..og har ikke sovet siden mellem halv elleve til halv to og var til zone.. kl halv tre til tre.. håber hun kan sove i nat…

kh annemarie og maja 7,5 dage

GrithLygumGrithLygum
    Medlem

Mylicondråber skal iflg. pakningen gives 15 minutter før måltider, og 15 dråber til kolik-relaterede problemer…

Vi giver dem til Nora, og mener at de har hjulpet. Vi gør det på den måde, at vi blander dråberne op i kogt afkølet vand, suger dem op i en engangssprøjte og giver hende dem derfra. For hvis man giver dem på flaske, så tror barnet jo at det er madtid, og bliver helt hysterisk, hvis der så pludselig ikke kommer mere. Vi har ofte held til at få lokket dråberne fra sprøjten i Nora mens hun faktisk ligger og sover, men hun er jo også flaskebarn, og der er det lidt nemmere selv at tilpasse måltiderne.

Ellers prøver vi også med zoneterapi, og det har vist også hjulpet lidt, men med meget voldsomme reaktioner…

Her til aften har vi været hos mine forældre og spise. Jonathan sov ellers fint, men vågnede lige som vi skulle sætte os til bords med et skrig. Det eneste der trøstede var brystet, så han fik spist en del, og gylpede heldigvis ikke.. Han faldt i søvn ca. 19.15, og sover endnu, selv om vi både er kørt hjem, og han er lagt over i sin seng.
    Er meget spændt på hvornår han vågner , og hvor længe han sover i morgen tidlig. Han plejer jo normalt først at sove ca 21.30, og så til kl. ca 7.30, med 2 spisepauser imellem.
    Tænker på, om det måske er pga zone. at han kun græd ca en time i dag, og også faldt i søvn så tidligt…???
    Må se hvordan det går i morgen aften…

Sov godt alle sammen 🙂

Cristina og en snorksovende Jonathan

Anonym
    Gæst

Hvordan gik natten???
    Michele

Hejsa og godmorgen..

Det gik nogenlunde.. Jonathan vågnede ca 23.30 og blev skiftet og fik mad, og var så ellers i gevaldigt humør.. Han lå og snakkede og sparkede med benene til kl. 01.00.. Da var hans mor også godt brugt.. 🙂
    Så vågnede han igen kl. 3.00 til sin natmad, og sov så til kl. 6.00..
    det var meget let søvn, og han småklynkede somme tider, men tror at det er fordi han sov så tidligt i går, så han faktisk har været udsovet..
    Så i dag satser jeg på en god middagslur, og så lidt senere sengetid end i går.. smiler.
    Indtil videre har der ikke været nogen voldsomme grædeture som reaktion på zone. så håber det er overstået, og er lidt spændt på i aften, som plejer at være vores ulvetime..

Nu er vi ved at gøre os færdige til at komme ud og nyde det gode vejr, og få lidt motion 🙂

God dag til jer alle

Anonym
    Gæst

De dråber er vist ret harmløse og jeg tror ikke der er den store forskel på at give 10 eller 15 dråber.
    Prøv du dig bare frem.
    Jeg giver Amelia 15, men det er forskelligt hvor mange gange om dagen. Jeg kan ikke rigtig sige om jeg mærker nogen forandring pgr. dråberne. Hun har heller ikke kolik.

Michele og Amelia 8 uger

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.