Allerede paa vaegten

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Allerede paa vaegten

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ehjsa,

lidt tidligt at starte en rundspoerge om dette – men jeg er lidt nysgerrig idet jeg i denne graviditet allerede har taget 1-1,5 kg paa, uden at spise mere eller anderledes end jeg gjorde i sidste graviditet.

Tabte mig 10 kg for et aar siden (de 10 kg var for meget efter foerste graviditet hvor jeg tog 25 kg paa men kun tabte de 15). I min anden graviditet tabte jeg 2 kg de foerste 3 maaneder pga. kvalme, og tog sammenlagt 15 kg paa.

… men har ikke lyst til at tage 25 kg paa denne gang, saa derfor er jeg obs paa hvordan vaegten svinger.

Hvordan ser det ud for jer.

Giraff

CameboCamebo
    Medlem

Halløj 🙂

jeg er også super-obs på min vægt ! Under mine to første graviditeter har jeg begge gange taget 25 kg på – tabt dem igen + yderligere 5 pr barn… så sammenlagt vejer jeg ca. 10 kg mindre i dag end da jeg ventede mig første gang !

Min udgangsvægt i denne omgang er 59,0 kg.. og indtil videre har jeg svinget med ml. 59 til 60,4 🙂 Men jeg har en fast vejedag, som jeg skriver ned, om fredagen, og i fredags kunne jeg skrive 59,2… så reelt har jeg ikke taget en dyt på – endnu !

Jeg er også stoppet med at ryge, så jeg er ski spændt på, hvor meget der kommer på sidebenene på den konto 🙁

“Tunge hilsner” Vicki 5+0 🙂

EsilleEsille
    Medlem

Hej

Jeg har netop været på vægten idag, og den så ud som den plejer… jeg har det også som jeg plejer. Hvis det ikke var pga. de syv graviditetsteste jeg har taget, som alle viste det samme, så skulle man ikke tro jeg var gravid. Jeg er nu også lille og forholdsvis slank, men jeg er sørme spændt på hvornår der begynder at ske noget med min krop. Det kommer måske lige pludselig… ?

Mvh. Esille 5+5

mamikemamike
    Medlem

De to andre graviditeter har jeg taget kg på, hvilket gør at jeg også er meget opmærksom på min vægt. Anden gang måtte jeg kæmpe mig af med de sidste 10 kg og jeg er jo blevet fire år ældre siden sidst så jeg vil lige passe lidt på dennne gang.
    Min vægt før graviditet var 59 kg. nu ligger den og svinger mellem 59,9 og 60,6. Jeg er 7+2 henne så jeg er lidt stolt over ikke at have taget mere på. De andre gange har jeg haft taget 10 – 12 kg på i 12 uge…lidt voldsomt.
    Min mave buler dog temmelig meget allerede og jeg vil gerene skjule det på jobbet lidt endnu men det er lidt svært når jeg normalt er helt flad. Så lige nu sværger jeg til lag på lag-tøj.
    kærlig hilsen mamike.

mamikemamike
    Medlem

Ups… Lige en indskydelse. De andre graviditeter har jeg taget 24 kg på…. øhh det var det der skulle have stået ( måske min underbevidsthed ønskede at skjule det faktum hi hi !
    Hej igen fra mamike.

ChrisLeeChrisLee
    Medlem

Hej
    Her sker der ikke rigtigt noget endnu. Har tabt et kilo, faaet stoerre bryster saa jeg passer mine gamel bh er fra foer jeg tabte mig i sommer….men maven rumler bare lid….men jeg er jo heller ikke saa langt henne endnu. Det er vel ogsaa meget forskelligt hvornaar man kan se noget?
    KH Christine 5+2

CameboCamebo
    Medlem

Hej Christine,

jeg tror nu at det er meget forskelligt hvornår man kan se noget på os; tror det hænger sammen med højde og drøjde OG om man har været gravid før.

Som sagt så har jeg to børn, og har begge gange taget de svimlende 25 kg. på – og nu vejer jeg så de her herlige 59 kg (som jeg er vildt stolt af *G*) – og min mave er allerede begyndt at bule en hel del ud; dette hænger formentlig sammen med at jeg har “været” der før + at min højde ikke er så høj … 165 cm på en god dag 😉

De sidste to gange jeg har været gravid har jeg i 20. uge haft taget 10 kg på – og herefter formået at tage 15 kg. på de resterende 20 uger….

Det har jeg tænkt mig IKKE at gøre denne gang – nærmest koste hvad det vil !

Knus Vicki 5+0

ViggobebsViggobebs
    Medlem

hmm jeg har taget 2 kg på maven buler ud og mine bryster føles enorme og er vildt ømme. Jeg har netop tilmeldt mig slankedoktoren for gravide da jeg er holdt op med at ryge og i løbet af det sidste år har taget 10 kilo på som jeg gerne vil af med. Håber derfor på at jeg når jeg skal føde kun har taget omkring 0-5 kilo på 🙂 Man har vel lov til at drømme?!

ViggobebsViggobebs
    Medlem

hov glemte det der smarte noget med tal

Hilsen Line 7+1

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.