3. gang – anderledes

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 3. gang – anderledes

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg havde troet – 2. gang gravid – så ved jeg jo hvordan det er.

Men denne gang prøver jeg for første gang at have symtomer allerede nu. Lidt madlede (dog heldigvis ingen opkast) og brystspændinger.

De to første gang mærkede jeg intet.

Og så er jeg bare såååå træt – men det kan jeg godt huske – sådan er det i perioder.

Hvad med I andre – har I det som I har haft det de andre gange?

Hilsen
    Mortilenmere

CameboCamebo
    Medlem

Hej med dig 🙂

Nu er det stadig meget nyt for mig men jeg kan sige følgende:

Jeg har haft kvalme (on-off) siden undfangelsen (vil jeg gætte på )
    Jeg har brystspændinger (on-off), det er kommet inden for den sidste uge. Og så er jeg bare træt og sløv i løbet af dagen…og aftenen !

Første gang blev jeg ramt på præcist samme måde – bare være ! Anden gang mærkede jeg absolut intet til at være gravide førend jeg var i ca. 8. uge….. men denne gang – der er jeg ikke i tvivl !

Dog synes jeg så bare ikke at det murer ligeså meget som jeg “synes” det bør gøre !?

Knus Vicki

Anonym
    Gæst

Det skal du ikke bekymrer dig over.

Vi er vist begge godt eksempel på at der er ikke to graviditeter der er ens:).

Jeg har langt flere symptomer og muren denne gang – men næsten intet de to første gange:).

Knus
    Mortilenmere

Anonym
    Gæst

Det er anden gang, jeg er gravid – og det er ret forskelligt fra første gang – og alligvel er der nogle ting, der er som “den første gang”, f.eks. den overvældende træthed og trangen til at få mad med brun sovs…

Til gengæld er det nyt at have kvalme en stor del af dagen og at synes, at salat smager af jern, at vand har en underlig smag og i det hele taget ikke være så begejstret for mad. Men ellers nyder jeg at være gravid, tanken om at min søn skal være storebror er dejlig :o)

Kh. 13121707

Anonym
    Gæst

JOh – lidt anderledes er det.

Har ikke i de andre graviditeter vaeret ramt af traethed – men denne gang rammer det mig haardt.

Jeg har eftermiddagskvalme som jeg ogsaa havde med min nummer 2 – dog endnu ikke helt saa slemt som jeg havde det med hende.

… og brystsmerter har jeg haft konstant siden aegloesning. Min laege siger at man ikke kan have tegn paa graviditet foer omkring menustrationstidspunktet, men at det har vaeret progesteron indholdet i kroppen pga. aegloesning der har givet de foerste symptomer…. det kan ogsaa forklare den oegede lyst til sex som jeg oplevede baade da jeg blev gravid med min nummer 2 og denne gang. Min laege har sagt at man med min alder ikke reelt loesner et aeg i hver cyklus, og at det er derfor at jeg specielt har lagt maerke til disse symptomer allerede ved aegloesningstidspunktet denne gang.

Lugtesansen er ogsaa blevet skaerpet. Allerede foer jeg kunne konstatere graviditeten, var jeg overbevist, da jeg kunne lugte at der var en ryger i en bil foran mig medens vi holdt for roedt lys.

Derudover synes jeg faktisk mine symptomer varierer meget (bortset fra den konstante traethed) -indimellem kan jeg godt helt glemme at jeg er gravid og blive en smule nervoes for om det er et tegn paa at noget er gaaet galt.

Giraff

Anonym
    Gæst

Jeg har det på præcis samme måde. De 2 første gange var jeg gravid med piger, så jeg er overbevidst om at jeg venter en dreng denne gang 🙂 (har 6 søskene og min mor var dårlig når hun ventede piger, mens hun havde det fint, når hun ventede drenge. Gad vide om det er omvendt for mig *G*)

7+5

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.