Bekymret – 37 aar

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Bekymret – 37 aar

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa,

Har netop meldt mig paa listen og taenkte der maaske var nogen der er ligesaa bekymrede som mig.

Har stadig svaert ved at tro at jeg er gravid selvom traetheden naesten overmander mig ved 8-tiden hver aften og 3 graviditetstests siger jeg er gravid.

Er utroligt glad for at vaere blevet gravid stortset samme dag som vi besluttede at vi ville proeve at faa en nummer 3, men er nu overvaeldet af bekymringer for om man kan vaere heldig 3 gange. Har selv 2 soeskende saa det kan vel lade sig goere, men taenker meget over om min alder 37 aar kommer til at faa konsekvenser for denne graviditet. Har laest paa nettet at der er stoerre risiko for abort, Downs syndrom m.m.

Har allerede talt med min laege om at jeg vil checkes for alt hvad der er muligt i denne graviditet og har allerede aftalt at faa lavet en moderkagebiopsi og nakkefoldsskanning – hvis alt er gaaet vel indtil uge 10-12-stykker.

Er der andre der er ligesaa bekymrede – hvorfor/hvorfor ikke?

Giraff

Anonym
    Gæst

Tillykke med din graviditet – tænk at det bare lykkedes så nemt.
    Det er en stor om væltning, og hormonerne raser i kroppen, så jeg kan godt forstå at du er bekymret og tænker meget over tingene – det gør man jo helt automatisk.
    Jeg synes bare ikke du skal bekymre dig om din alder. Du er 37 og i fin form; du blev gravid med det samme og din krop fungerer upåklageligt. Det er ingen alder!! Vi lever i en tid hvor vi, bl.a. via medierne er meget opmærksomme på alle mulige risici, men i realiteten har kvinder altid fået børn i hele deres frugtbare periode, uden problemer.
    Så læn dig bare tilbage og nyd din graviditet.. jeg misunder dig..

Mange hilsner
    Bodil (39, to børn, overvejer nr. 3)

mamikemamike
    Medlem

tillykke med graviditeten. Venter selv min nummer tre og kan tilslutte mig din bekymring til fulde. Jeg ved egentlig ikke hvad denne bekymring skyldes, men jeg er så bange for at miste det lille pus. Jeg aborterede spontant før jeg fik min første dreng og det er den angst jeg går med nu. Af forskellige årsager har jeg stresset meget under denne endnu korte graviditet, hvilket jeg jo ved ikke er sundt. Jeg er i 7 uge og har endnu ikke været ved lægen. alt i alt har jeg det såmænd godt nok, men bekymre mig alligevel. Måske skyldes det lige netop at det er ens nr. tre og man jo ikke er 20 år mere. Jeg har ladet mig fortælle at jo ældre man er, jo mere pylret og bekymret er man, ikke mindst når den lille kommer. Vi må tænke positivt og mon ikke vi ender ud med at ønske hinanden tillykke til Juli ? Inden da, når vi sikkert også at beklage os lidt når vi til sidst går rundt som besværede elefanter.. hi hi. pøj pøj med det.
    Kh Mamike.

Anonym
    Gæst

hejsa. dejligt at høre der er flere på min alder. jeg er også 37 og venter mit 4 barn. jeg har også hele tiden min alder i baghovedet og er bekymret. havde en SA i juli. men det skal nok lykkes os. dt har jeg valgt at tro på.

Anonym
    Gæst

Hej Giraff.
    Dejligt at høre at der er flere på min alder – jeg er også 37 år og venter mit første – har været igennem IVF i alt 3. gange før det var lykkens gang, så tro mig, jeg kan SAGTENS følge din bekymring.

Jeg vil også have lavet alt, hvad jeg kan få af tjek, men lige nu lurer angsten for at miste, specielt fordi vejen til graviditet er SÅ lang for os og vi bare ikke sådan lige kan blive gravide uden en masser hormoner og langevarige behandlinger…

Jeg prøver på hele tiden af tænke positivt og sige, hvorfor skal det ikke endelig lykkedes for mig og så prøver jeg at gå nogle gode ture, spise sundt og tage vitaminer i stor stil. SÅ krydser jeg bare fingrene for at de to små æg der er sat op bliver siddende…

Vi skal ikke scannes før den 8/12, så der er bare SÅ lang tid til..

Jeg er sikker på at det også skal gå godt for dig – jeg vil krydse fingre for os begge og for alle andre herinde – jeg glæder mig til at følges med dig/jer….

Nu skal vi bare nyde vores graviditet og i vores tid betyder alder ingen ting 🙂

Stort kram til dig

KNus
    Silke 1969

Anonym
    Gæst

Tak for alle svarene… det er altid en troest at ikke vaere alene om bekymringerne – og jeg haaber at vi alle kan gaa gennem de naeste 9 maaneder med sundt og velskabt barn i vente.

Glad for at vi er nogle som er i samme baad mht. nr. 3/4 og eller alder. .. men ogsaa glad for at der er andre der er ved barn 1 eller 2 og som er yngre – for det skal nok passe at man bliver mere bekymret med tiden.

Held og lykke til os alle

Giraff

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.