Udslæt….

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    selmamorselmamor
    Medlem

Marta har hele weekenden haft noget udslæt på kroppen, benene, armene og i ansigtet. Det er røde pletter – kraftigere i ansigtet end på resten af kroppen. Hun har ikke rigtig feber (37.5 – 38.0) og virker ikke særlig plaget af det.
    Jeg tror måske det er en allergisk reaktion og det eneste hun har fået at spise, som hun ikke plejer at få, er appelsin. Hun fik appelsin fredag formiddag og igen i eftermiddag og hun har haft udslæt i hvert fald siden lørdag morgen (jeg så hende ikke fredag aften, da jeg var en tur i byen med nogle kolleger….jubiii:-)).
    Er der nogen der ved om appelsin kan give så langvarig en reaktion? Synes det er lidt synd for hende hvis hun ikke kan få appelsin:-(….hun eeeeeelsker det!

Kh Katrine:-)

NunaDKNunaDK
    Medlem

Hej – er lige på besøg fra september..

For ikke så længe siden, max 2 uger, fik Malte også udslæt over hele kroppen, og kun med forholdsvis lav feber… Udslættet var ligesom sådan nogle plamager, som flød sammen…

Var til lægen med ham, som konstaterede at det var nældefeber… Og sådan noget er næsten umuligt at finde synderen til, også fordi man kan have en allergisk reaktion med nældefeber, på noget som man ikke kunne tåle denne ene gang kun…

Og sjovt nok havde Malte også spist clementiner (elsker dem og appelsiner), og lægen mente at det godt kunne være det der gav nældefeberen, netop fordi det ikke rigtig er sæson endnu og de dermed godt kan være lidt “sure”…

Mon det er det Marta har fået???

Det gik over efter en weekend, men først efter han havde haft udslættet over HELE kroppen, selv i hovedbunden… Når det blev bedre ét sted på kroppen, dukkede det bare op et andet sted…

Ganske ufarligt, men måske kan det være en gang nældefeber hun har reddet sig???

Dorthe og Malte (16.08.07)

selmamorselmamor
    Medlem

Tak for dit svar:-). Ja, jeg tror også det er nældefeber, så vi må bare prøve os lidt forsigtigt frem med citrusfrugter:-).

Kh Katrine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.