Jeg har fået den skønneste lille dreng!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Jeg har fået den skønneste lille dreng!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    irenejorgirenejorg
    Medlem

Vores lille skønne dreng, Axel, kom til verden lørdag nat. Fødslen gik rigtig godt, og meget hurtigere end forventet (sidst tog det 20timer). Vi tog afsted til fødegangen kl. 00.30 til kontrol. Jeg kunne mærke, at der var noget vildt under opsejling, men vidste ikke, om det var fødslen, da jeg havde stærker i hele maven, som ikke var rigtige veer. Men det var godt vi kom afsted, for veerne begyndte med 2-3min. mellemrum, idet vi satte os ind i bilen. Jeg ligger og vrider mig lidt på fødegangen, og skal have målt veer og hjertelyd, men det var ikke til at holde ud, så jordemoderen foreslår et varmt karbad, da jeg endnu ikke har udvidet mig voldsomt. Jeg kommer op i et skønt fødekar, og på mindre end en time åbner jeg mig helt, og vandet går. Jeg kommer op af vandet, og efter 9 min. og ganske få presseveer er min skønne Axel ude kl. 4.10. HAn var fin og smuk, og ikke det mindste trykket. Vejede 3900gr og målte 53 cm. Vi blev et døgn på patienthotellet, og er nu hjemme og prøver at få det hele til at hænge sammen, med en datter på 16mdr, som vil kysse og kramme den lille, men ikke kan finde ud af, at hun vejer og har spidse albuer! Axel virker indtil videre ganske let, men hold da op, hvor den lille mand spiser! HAn har ligget ved mit bryst i døgndrift, efter fødslen, og jeg er ved at være temmelig træt og har meget, meget ømme bryster nu!
    Glade hilsner fra Irene

selmamorselmamor
    Medlem

Tillykke med Axel, Irene:-). Det lyder som en rigtig god fødsel. Og puha, to børn med 16 mdr. imellem……så har man vist hænderne fulde:-)!! Det er da godt at Eva er glad for, selvom det sikkert foregår lidt voldsomt.

Kh Katrine:-)

chnejadrchnejadr
    Medlem

Tillykke!!!

Knus,
    Christina

sisling32sisling32
    Medlem

Uha, det kom lige tæt på….14 dage, så har vi også en lillebror…
    Lyder til det var en super god oplevelse, og dejligt det gik så stærkt.
    Ja, jeg har lige siddet og søgt på brugt kravlegård, da det nok bliver lidt svært med de små størrelser helt at holde fingrene væk. Og når man så også lige skal tage sig af storesøster på 4 og ikke vil give Freja alt for mange nej´er, ja så er en kravlegård nok ikke helt tosset….
    Super stort tillykke igen herfra
    Knus Sisse med 14 dage til pks.

HipposHippos
    Medlem

Dejligt det er gået godt – spændt på at høre hvordan det går!
    Trine

Anonym
    Gæst
    lubben06lubben06
    Medlem
    MkroghJMkroghJ
    Medlem

Ejjj da, tillykke!!!!!:-) Hvor skønt for jer. Synes godt nok tiden flyver afsted, synes jo lige du (og de andre der venter sig) havde skrevet at du (de) ventede dig(/sig) og nu er han så “allerede” født:-) Endnu engang tillykke!!!:-) Knus fra Monica

Anonym
    Gæst

også tillykke herfra
    Karina

mettesunemettesune
    Medlem

Ja også et rigtig stort tillykke med lillebror herfra. Det lyder jo som en rigtig nem fødsel så det var jo rigtig dejligt.

Mette – der så har termin om ca. 13 uger (og glæder sig meget til at gå på barsel)

Victoria81Victoria81
    Medlem
    Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst
    hnstrudsenhnstrudsen
    Medlem
    Anonym
    Gæst

også tillykke herfra
    Malene

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.